Bleier

Sjokoladepiken

Flørter med forumet
Hvilke bleier kjøper dere? :-) Sikkert mange som ikke har kjøpt enda, men kanskje det er noen her med "bleie-erfaring"? Og hvilke våtservietter er å anbefale? Tenker å ha dem i stelleveska, men å bruke sånne papirgreier man bare bruker vann på, hjemme.

Jeg brukte Libero sine bleier :) Og jeg brukte Libero frem til han var 2,5år. Da begynte vi å kjøpe Coop sine, de er vist best i test i tv2 hjelper deg. Og mye billigere, Libero er ganske dyrt når unga blir større.. Men jeg kommer selvfølgelig til å bruke Libero til han som ligger i magen i starten :)

Jeg brukte kompresser og "gode gamle" vaskekluter hjemme :)
Av våtservietter hadde jeg parfymefrie, men brukte ikke våtservietter så mye når han var baby!

Nå idag bruker jeg fortsatt vaskekluter på eldstemann, og parfymefri såpe :) Ingen sår stump:)

Av dei minste bleiene, så syns eg pampers sine va best!! mjukast, minst lukt.
Men eg syns det forandra seg når han gikk opp i størrelse.
Så når han blei litt eldre så bytta eg over til libero og andre merker. Ganske fornøyd med alt igrunn, og ingen faste merker. Syns pampers sine fortsatt e mjukast, men det va ein periode dei ikkje holdt om natta. E begynt på pampers igjen nå, spesiellt om natta.
Bruker Libero up & go på dagen, og vanlige om natta då up&go blir for vid i livet, og han tisser ut senga. Men den holder bedre igjen på andre ting i bleio... breiere over rompa.
Bleier e som hips om happ føle eg. Og endret seg gjennom heile veksta hans syns eg

Har alltid brukt våtservietta, spesiellt på drit! Aldri hatt såre stump, så at servietta e ubrukelig e berre tull trur eg :) må nesten bruka det en vil sjøl.
Men e mange så meine det ikkje e bra... skjønne ikkje kaffor.
Når dei e så små, så går eg berre for parfymefrie ting... (kass våtservietta berekna for barn e det egentlig parfyme i?)

Tja, erfaringen min er vel at alle unger er forskjellige så noe storinvestering i bleier før ungen er født dropper jeg.
Storebror fungerte best med pampers baby dry så vi starter nok der denne gangen også og ser om lillebror er likedan.

Hjemme bruker vi tørrservietter med vann og olje, våtservietter til håndtørk og stelleveska har vi brukt forskjellige merker alt etter hvor vi har handlet...Ikke merket den store forskjellene...

Vi kommer til å bruke Pampers første tiden (mykere) og bytte over til Libero når vi går over til str 2 :-)

Vi brukte Pampers på storesøster. Hun tålte aldri Libero sine,full av utslett og nupper hver gang vi prøvde :/
Så har kjøpt inn Pampers til lillesøster og :)

Av våtservietter liker jeg noen fra apoteket,husker ikke hva de heter da selfølgelig :p

Brukte Libero sine bleier. Og i starten våtservietter fra neutral. 
Etterhvert brukte vi servietter fra Libero. Som engangskluter (tørre) brukte vi Mesoft kompresser, de er også fine til å holde salve på plass over bleiesår, de setter seg jo ikke fast i sår hud.

Jeg er absolut Libero fan, jeg syns mange av de andre er veldig stive, og plastikaktig, slik at de blir klamme mot huden, prøvd pampers sine, men de kjennes bløte ut med en gang og lukter en del mer..
Av våtservietter har jeg kun brukt neutral, men ikke før babyen er nærmere 5-6 mnd, bløter heller opp engangs med vann og har med i en pose..

Våtservietter inneholder ganske mye forskjellig siden de klarer å vaske bort sprittusj fra bord....

Jeg har flere pakker av både pampers og libero, fått så mange i både gratispakker og bleiekake på babyshower. Tviler på at vi får brukt alle, men vet jo aldri om det ene merket faller bedre i smak. Hvor mye bleieskift blir det ca om dagen? Har kjøpt inn masse kluter og noen tørre engangsservietter. Våtservietter har jeg i stellebagen. Jeg lurer litt på hvilken olje en skal bruke når en skal vaske/stelle og hvilken rumpesalve anbefaler dere?

Ang bleier er jeg mest fan av libero pga pampers minste bleier har sånn "nettinglignende" innlegg i bleien som ofte hengte seg litt fast i babyrumpa hos mine barn. Så fikk de nettingmønster på rumpa liksom :P men det er en smakssak for hver enkelt, og for hver baby. Noen passer best libero, andre pampers. Syns nesten du må prøve deg frem selv. Ang. vask og stell brukte vi helst gode, gammeldagse vaskekluter med lunka vann og evt litt olje på for å fjerne avføringen når vi var hjemme. I stellevesken hadde vi som regel de lilla våtserviettene fra libero, mest fordi de hadde lokk pg våtserviettene ikke ble tørre etterhvert...

Jeg har kjøpt inn Pampers til lillebror. Det var de vi likte best til storebror, og han fikk også utslett av Libero sine. Pampers sine er tynnere og mykere synes vi. Etterhvert blir jeg å gå over til Coop sine bleier. Veldig gode bleier til en mye billigere penge. Når det gjelder våtservietter så bruker jeg det bare når jeg er på farten, og da passer jeg på å kjøpe av de pakkene med lokk og ikke disse med en flipp med lim. Føler disse holder seg lengre. De siste gangene har jeg gått for Libero sine 4-pakninger på Rema. Hjemme bruker jeg kompresser og vann, gjerne med olje i :)

Vi brukte libero i starten, helt til vi kunne bytte over til coop. Coop er nok de bleiene som holder mest på fuktighet, de er billige, og jeg personlig liker dem veldig godt. De er blitt kåret til beste merke i flere tester. Jeg synes igrunn coopbleiene er mer lik libero, enn pampers. Pampers er myke, men det lukter fort tiss av de, og libero er harde, men føler at væsken holder godt (pampers holder nok også godt på væske, men det føles ut som bleien er våt når det er mye tiss).

Dette var min mening : ) Håper dere finner en dere liker, i alle str. Lykke til! 

Vi brukte pampers sist. Mener å huske jeg syntes de var mykere.
 Brukte mesoft fra apoteket eller bare bomull med vann/olje. holdt meg mest mulig unna våtservietter da hun var baby. brukte isåfall neutral sine på tur etc

Kommer til å kjøpe Libero sine:)
Og så gå over til coop eller rema-bleier når hun vokser inn i den størrelsen de begynner fra:)

Back
Topp