Bleier vs buksebleier om natt

Vela❤️

Forumet er livet
Marsipanene 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Nå er det varmt både dag og natt og selv kortermet pysj blir for varmt. Har kjøpt inn en pakke med buksebleier som jeg tenkte å la toåringen sove i uten pysj istedenfor vanlige bleier som hun vanligvis bruker. Har kjøpt buksebleier fordi jeg ser for meg at hun enklere kan åpne en vanlig bleie. Mannen hadde hørt at buksebleier på natt kunne være en veldig dårlig ide pga lekkasje.

Noen erfaringer den ene eller andre veien?☺️

Vi bruker berre buksebleier og har ingen dårlig erfaring med det. Kan evt bruke 1 str større på natt om ho tisser mykje på natta. Kan ellers anbefale do/potte før leggetid. Gjorde oss erfaring med første som nekta/krangla på det lenge etter at ho var bleiefri, og då enten hadde uhell på natt eller vakna og måtte tisse på natta. Så starta tidlig med nr 2 å gå på do/potte før ho skal legge seg. Det er ikkje alltid det kjem noko, men ho får alltid skrøyt for forsøket.

Bruker bare buksebleier her også, dag og natt. Aldri opplevd lekkasje.

Nå er det varmt både dag og natt og selv kortermet pysj blir for varmt. Har kjøpt inn en pakke med buksebleier som jeg tenkte å la toåringen sove i uten pysj istedenfor vanlige bleier som hun vanligvis bruker. Har kjøpt buksebleier fordi jeg ser for meg at hun enklere kan åpne en vanlig bleie. Mannen hadde hørt at buksebleier på natt kunne være en veldig dårlig ide pga lekkasje.

Noen erfaringer den ene eller andre veien?☺️
Slik gjør jeg også nå når det er så varmt. Personlig elsker jeg buksebleier nettopp fordi jeg føler den holder alt mye bedre inni bleien så jeg sier kjør på:D

Har ikke opplevd lekkasje så sant den ikke har vært for full. Jeg har en størrelse større enn det hun egentlig bruker så det hjelper sikkert også om natten. Hun er 2,5 år. Bruker vanligvis størrelse 5, men størrelse 6 om natten.

Har brukt buksebleier dag og natt fra 5 mnd. Aldri hatt en eneste lekkasje. Hadde MANGE lekkasjer før vi gikk over til buksebleier.

Trodde det var omvendt jeg med flere lekkasjer med teipbleie og mindre med trusebleie. Vi har hvertfall aldri hatt lekkasje med trusebleie på natta så kjør på ;)

Eldste tisset mye, og det var enklere å skifte «vanlige» bleier på natt, men har ingen erfaring med at den ene lekker lettere enn den andre :)

Back
Topp