Bleier til nyfødt

Lilly88

Blir kjent med forumet
Novemberbarna 2021
Hei.
Jeg har ei lita jente på 2 uker. ❤️ Har prøvd litt forskjellige bleier, men flere sklir bare rett av. Akkurat nå bruker jeg libero touch 1 som sitter greit på, men opplever daglige lekkasjer av både det ene og det andre. Jeg prøvde også prematurbleier (hun er ikke prematur, men liten baby) som satt kjempefint på, men der var det enda værre med lekkasjer. Jeg har prøvd libero newborn og de minste til pampers, men er ikke fornøyd med noen av dem. Er dette fordi bleiene er for store, feil type bleier eller kan jeg regne med at det blir sånn uansett?
 
Hei.
Jeg har ei lita jente på 2 uker. ❤️ Har prøvd litt forskjellige bleier, men flere sklir bare rett av. Akkurat nå bruker jeg libero touch 1 som sitter greit på, men opplever daglige lekkasjer av både det ene og det andre. Jeg prøvde også prematurbleier (hun er ikke prematur, men liten baby) som satt kjempefint på, men der var det enda værre med lekkasjer. Jeg har prøvd libero newborn og de minste til pampers, men er ikke fornøyd med noen av dem. Er dette fordi bleiene er for store, feil type bleier eller kan jeg regne med at det blir sånn uansett?
Vi har vært superfornøyd med änglamark (coop sitt merke) hele veien (de vant best i test det året vi fikk bleiebarn ialf). Opplevde lekkasjer hos flere andre bleiemerker .
 
Kan være en del lekkasjer med melkebæsj, men tiss har jeg sjeldent hatt lekkasje på. Vi har brukt libero newborn i starten også Kiwi Lillego etterhvert. Husker du å dra ut strikkene som er ved lårene, altså de innerste? Bleia kan også settes ganske stramt på! :)
 
Kan være en del lekkasjer med melkebæsj, men tiss har jeg sjeldent hatt lekkasje på. Vi har brukt libero newborn i starten også Kiwi Lillego etterhvert. Husker du å dra ut strikkene som er ved lårene, altså de innerste? Bleia kan også settes ganske stramt på! :)

Tror faktisk det kan være de innerste strikkene som du snakker om der! Har ikke så mye erfaring med bleieskift fra før. Håper det er løsningen da!
 
Vi likte best libero touch de første månedene :) Vår erfaring er at barnet ble veldig fort sår av mange ulike merker. Nå er barnet 2 år, og bruker en blanding av libero touch og pampers trusebleier :)
 
Som nevnt over, strikkene inni må dras ut, og de utvendige utover. Libero touch har strikk bak, så pass på at de sitter godt rundt magen også.
Når vi gikk over på str 2 syns jeg at både lillego og änglamark fungerte godt.
 
Back
Topp