Bleier på natt

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Hvor mange timer kan det gå på natt før man skifter bleie? Noen ganger sover mi 8 timer før ho vil ha mat.

Hvor mange timer kan det gå på natt før man skifter bleie? Noen ganger sover mi 8 timer før ho vil ha mat.

Vet du hva.. Det der var nesten skummelt. Jeg hadde tenkt skrive en tråd med helt likt spørsmål nå..

Jeg lurer fordi det tar så lang tid å få snupp til å sovne. Det frister derfor ikke å skifte bleien hennes på nettene.. Men når jeg ikke skifter bleie hver tredje time får jeg skikkelig dårlig samvittighet..:/

Følger tråden og håper noen kan svare oss :)

Jeg skifter kun på natten hvis den er skikkelig tissefull eller han har bæsjet. Og må jeg skifte bleie pga mye tiss skjer det i sengen før amming sånn at jeg ikke må vekke han etter mat. Så her kan en bleie sitte på fra han legger seg til vi står opp.

Man trenger ikke bytte bleie etter klokka, på nattestid ;) her skifter jeg ikke før vi står opp rundt kl 7 (ordnes for natta kl 19-19.30).
Skifter såklart ved bæsj. Og dersom hun hadde vært sår, men det er hun ikke så

Alt man kan bekymre seg for når man har små barn. Men godt at jeg tenker rett. Liker å få det bekrefta.

Skifter kun hvis det er bæsjebleie. Så bleia kan fint sitte på i nærmere 12 timer. Bruker "nattbleier" fra Pampers som skal føles tør i opp mot 12 timer.

Skifter kun hvis det er bæsjebleie. Så bleia kan fint sitte på i nærmere 12 timer. Bruker "nattbleier" fra Pampers som skal føles tør i opp mot 12 timer.
Finnes det også??
Jeg skifter som oftest en gang om natten jeg. De gangene jeg har droppet det så har hun ofte vært tissevåt gjennom klærne på morgenen. Tror hun spiser ganske godt om natten, for det er tunge bleier og hun er ikke spesielt sulten på formiddagen.

Finnes det også??
Jeg skifter som oftest en gang om natten jeg. De gangene jeg har droppet det så har hun ofte vært tissevåt gjennom klærne på morgenen. Tror hun spiser ganske godt om natten, for det er tunge bleier og hun er ikke spesielt sulten på formiddagen.

Men da er det jo behov for å skifte! ;) vi skiftet også oftere når det var mye nattmåltid. Hvor ofte spiser di på natta?
Her spiser hun kl 20.00 og beste måltid 5-6 som regel og når lite går inn så kommer det naturligvis lite ut :P

Vi skifter stort sett ikke på natta. Skifter selvfølgelig om det er bæsj eller veldig mye tiss da. Har ikke vært noe sår så har gått fint :)

Finnes det også??
Pampers baby-dry heter den, i grønn pakke. Skiftet på mini nå, da har han hatt på bleia i hele natt, ca 12 timer. Bleia er tung, men han er ikke våt og pysjen er tørr.

Her byttes det før hver amming på natten pga at hun er sår og har som oftest bæsjet litt i bleien. Om hun ikke hadde bæsjet og vært sår ville jeg kun byttet om det var mye tiss på natten.

Men da er det jo behov for å skifte! ;) vi skiftet også oftere når det var mye nattmåltid. Hvor ofte spiser di på natta?
Her spiser hun kl 20.00 og beste måltid 5-6 som regel og når lite går inn så kommer det naturligvis lite ut :P
Hun spiser 2-4 måltider ila. natten, så det blir en del tiss ja ;) Og ikke så mye søvn på mor :P

Bytter bare ved mistanke om bæsj.

Vi har jo tøybleier, og stapper litt ekstra i den for natta, men hun har også sovet med papir og vi bytter ikke oftere av den grunn.

Bytter kun ved bæsj eller full bleie! Har ikke hatt særlig lekasje bortsett fra bæsj langt oppover ryggen på morningen. Trivelig type som hilser god morgen med å levere solid i bleia ;)

Vi skifter også kun ved behov. Bruker tøybleier med sperrelag i ull, og har ikke opplevd lekkasjer faktisk. Ulla holder overraskende tett. Bytter hvis bleia er våt av tiss, eller han har bæsjet.

Vi skifter også kun ved behov. Bruker tøybleier med sperrelag i ull, og har ikke opplevd lekkasjer faktisk. Ulla holder overraskende tett. Bytter hvis bleia er våt av tiss, eller han har bæsjet.
Hvilke bleier bruker dere på natt? Formsydd antar jeg. Skulle kommet igang med formsydd og ull på natt her også, men alle formsydde etter søsken er større, så vi bruker lommebleier enda. Og de ble så digre og sitter da dårlig.

Hvilke bleier bruker dere på natt? Formsydd antar jeg. Skulle kommet igang med formsydd og ull på natt her også, men alle formsydde etter søsken er større, så vi bruker lommebleier enda. Og de ble så digre og sitter da dårlig.

Vi bruker formsydde på natt ja, Sandy's og Muksut - har 11 stykker totalt i str S. Bruker hjemmestrikka Curly Purly ullbukse utenpå. Siden vi har gutt trenger vi mest innlegg foran, så baken blir faktisk ikke så stor. Bruker et stort bambus/hamp-innlegg og et lite bambusinnlegg. Det store brettet dobbelt foran;-)
På dagen bruker vi lommebleier i friske farger og fine mønstre Jeg er blitt helt tussete etter tøybleier - det er så utrolig gøy! Ny hobby Til og med mannen er litt hekta nå, når han forstår seg på bleiene..

Vi skifter aldri bleie etter klokken, men etter hvor mye tiss det er, og selvfølgelig med en gang om det er bæsj.
På natten er det absolutt ikke nødvendig å skifte bleie, med mindre man gjøre det for å vekke babyen til amming, eller hvis h*n har bæsjet.
Bleien holder seg fint behagelig de timene babyen sover, og babyen våkner og sier ifra om det er ubehagelig.
Skift som en del av leggerutinen, og med en gang dere står opp, det holder. :)

Vi bruker formsydde på natt ja, Sandy's og Muksut - har 11 stykker totalt i str S. Bruker hjemmestrikka Curly Purly ullbukse utenpå. Siden vi har gutt trenger vi mest innlegg foran, så baken blir faktisk ikke så stor. Bruker et stort bambus/hamp-innlegg og et lite bambusinnlegg. Det store brettet dobbelt foran;-)
På dagen bruker vi lommebleier i friske farger og fine mønstre Jeg er blitt helt tussete etter tøybleier - det er så utrolig gøy! Ny hobby Til og med mannen er litt hekta nå, når han forstår seg på bleiene..
Vi har muksut i m/L og Mother ease onesize nemlig, og de er rett og slett store. Vi må vel ha tak i noen i small, men hun nærmer deg vel 6 kilo så egentlig skal vi kunne bruke de de har.

Back
Topp