Bleier om natten

Hildegunn78

Andre møte med forumet
Hei. Lurer på hva dere gjør i forhold til bleieskift om natten. Hvor lang tid går det før dere bytter bleie når det ikke er bæsj i den på natta? Har prøvd meg litt fram og vet at junior blir veldig våken hvis jeg bytter midt på natta, men har ikke alltid samvittighet til å la han ligge i samme bleia helt til morgenen. Hva gjør dere?

Har hun bare tissa så venter jeg til første mating på morran. (Rundt klokken seks) Men om hun har bæsja på seg, bytter jeg den med en gang. Vil ikke at hun skal ligge å bli sår på stumpen! :)

Samme som eldorado

han er som oftest litt våken en gang på natten, enten når han vil ha mat eller hvis han har luft, så prøver å bytte da. heldigvis har det ikke vært bæsjebleier på natten de to siste ukene. det hender han blir våt igjennom, da bytter jeg jo selv om han sover... har forresten akkurat begynt å bruke tøybleier på natten. vi har fire stk bum genius, og bruker de på natten siden han bare tisser. kan hende vi kjøper flere og begynner på dagen også, får de det an..

her sover ho opptil 14 timer i strekk om natta , så har vært litt i tvil om jeg skal vekke å skifte eller ikke , men har funnet ut at jeg lar være ( så lenge hun ikke bæsjer da ).. men bruker større bleie om natta enn om dagen da .. ho har ikke blitt sår eller noe , så det funker helt fint

Spørs hvor trøtt han er... Er han veldig trøtt skifter jeg ikke bleie om han har bæsja, for jeg vil ikke vekke han. Men han har ikke blitt sår heller da :)

Men, om de bæsjer mens de sover og man hører det.. Vekker man ungen for å skifte bleie da eller venter man til de våkner? [8|]

jeg skifter nesten aldri bleier om natten. Bare hvis han har bæsja, noe som nesten aldri skjer

ORIGINAL: Eldorado

Har hun bare tissa så venter jeg til første mating på morran. (Rundt klokken seks) Men om hun har bæsja på seg, bytter jeg den med en gang. Vil ikke at hun skal ligge å bli sår på stumpen! :)

Her også [;)]

ORIGINAL: addi

jeg skifter nesten aldri bleier om natten. Bare hvis han har bæsja, noe som nesten aldri skjer

ORIGINAL: Sl0th

Spørs hvor trøtt han er... Er han veldig trøtt skifter jeg ikke bleie om han har bæsja, for jeg vil ikke vekke han. Men han har ikke blitt sår heller da :)

Men, om de bæsjer mens de sover og man hører det.. Vekker man ungen for å skifte bleie da eller venter man til de våkner? [8|]

Jeg tror nok jeg ville ventet til han våknet kanskje. Bare godt for dere begge om han sover? :) Jeg vet ikke, men her våkner hun hver 3 time, så jeg får jo byttet bæsjebleie om det trengs ganske ofte. Jeg vekker henne aldri for å skifte. Gjorde det en gang, for da bæsjet hun igjennom alle klærne, og dyna :p

ORIGINAL: Sl0th

sover han lenge i strekk , ville jeg vekka , men er han opp å spiser om natta hadde jeg venta til han våkna for mat

Bytter ikke om natta. (Så sant der ikke er bæsj, men det skjer uhyre skjeldent). Hun sover også så lenge i strekk om natta, og spiser såpass lite at det blir mye mindre tiss om natta enn om dagen, så der er heller ikke noe behov for å skifte bleie:-)

Bytter ikke på natta. Gjorde det før, men da var hun jo våken. Og skifta BESTANDIG når hun hadde bajsa, om hun sov eller ikke[:)]

ORIGINAL: mariannnilsen

her sover ho opptil 14 timer i strekk om natta , så har vært litt i tvil om jeg skal vekke å skifte eller ikke , men har funnet ut at jeg lar være ( så lenge hun ikke bæsjer da ).. men bruker større bleie om natta enn om dagen da .. ho har ikke blitt sår eller noe , så det funker helt fint

Ooooiii!!! Heeeldiggris!
De siste nettene har han våkna HVER TIME!

Ja, også  skifter jeg bare om det har gått igjennom til klærne, eller om han har bæsja.

ORIGINAL: Eldorado

signerer her jeg[:)]

Skiftes når vi står opp for dagen. Får mårrastell ca kl 8. I natt hadde han tissa masse, men så drakk han mye også.. Drakk ca 280 ml og bleia ble antydet at den hadde ca 250 ml tiss i.. Sambo veide bleia, så e så ikke kor tung den va. Men da va helt vått i fra forran og bak, heile bleia va full[:D]
Har mange gode våte bleier i løpet av dagen, så han får nu nok væske[8D]

Tissebleier byttes ved morgenskiftet, er det bæsj tar jeg det med en gang jeg oppdager det men det er sjelden han bæsjer om natta nå.

Driver ikke med bæsjing om natta, så da byttes det ikke bleier heller. Han sover fra ca 8 på kvelden til ca halv seks om morgenen før han skal ha mat.....

Back
Topp