Bleier om natta

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Hvordan gjør dere dette? Jeg er så redd for å la han ligge for lenge med bæsj, men samtidig er jeg også redd for å vekke han unødvendig. Har til nå skiftet 1 gang om natta (en gang mellom 02 og 04) og da våkner han sånn at det tar ca. 1 time før han sovner igjen.

Er det bare tissebleie trengs det ikke byttes men slik er det aldri her. Aldri en bleie uten bæsj i..
Jeg også bytter en gang i løpet av natta, og tar det i forbindelse med ammingen. Først ammer jeg litt, så tar vi en liten pause så hun får rapt, og så skifter jeg bleie etter det. Så ammer jeg videre og da blir hun så trøtt, at hun sovner rett etterpå. Hadde jeg avsluttet måltidet med å bytte bleie, hadde hun her også våknet skikkelig, for vi må jo ha litt lys på. Så amme etterpå kan være lurt, for å gjøre de trøtt igjen :)

Er det bare tissebleie trengs det ikke byttes men slik er det aldri her. Aldri en bleie uten bæsj i..
Jeg også bytter en gang i løpet av natta, og tar det i forbindelse med ammingen. Først ammer jeg litt, så tar vi en liten pause så hun får rapt, og så skifter jeg bleie etter det. Så ammer jeg videre og da blir hun så trøtt, at hun sovner rett etterpå. Hadde jeg avsluttet måltidet med å bytte bleie, hadde hun her også våknet skikkelig, for vi må jo ha litt lys på. Så amme etterpå kan være lurt, for å gjøre de trøtt igjen :)

Jeg gjør det på samme måte :)

Det var smart! :-) takk for tips! Ikke vanskelig å få henne til å sove her da, men enkelte ganger våkner hun til litt for mye ja..

Mamma sier at mm bæsj ikke er så kraftig for rumpa så hvis babyen sover trenger man ikke bytte med en gang.... men bæsjer hun midt på natten skifter jeg bleie etter måltidet og så ammer jeg litt til og da sovner hun :) har alltid på lyset når jeg ammer, så trenger ikke noe mer lys for å skifte... er sjeldent hun bæsjer på natten lenger da, men i begynnelsen bæsjet hun hver natt!

Jeg lar bare lyset på gangen være på om natta, og så har jeg bare døra åpen så det kommer nok lys inn til at jeg ser hva jeg driver med.. Måtte skifte bæsjebleier flere ganger om natta, men ikke nå lenger. Nå ammer han også litt mindre på natta, så bleia blir sjelden så full av tiss at vi bytter om natta (kun om han virker veldig urolig, da hjelper det ofte) Har også erfart at det fungerer best å amme etterpå :)

Billigbleier på dagtid og libero på natta. Mini bæsjer som regel på dagtid her. Bare spor eller "gule fiser" på natta. Holder som regel over natta med en libero nr3.

Bæsjer aldri på natta, så her skifter vi ikke med mindre han har tisset igjennom :-)

Skifter ikke bleier natta med mindre han våkner og vil ha mat. Sjeldent han bæsjer om natta og da våkner han selv.

Som regel går hele natta før jeg bytter men nå sover han seg for det meste gjennom natten. Gjør han det bytter jeg først bleia så ammer. :) Så sovner L :)

Gutten min har bæsja en gang på natta å det var rett etter mat. (Bæsjer ca hver 3dag) Ellers skifter jeg tissebleien hver natt når han vokner å skal ha mat. (Vokner en gang på natta) Har stellebord på rommet hans der jeg sitter å gir han mat, så slipper å gå til badet å styre så mye :)

Skifter før amming på natta:-) Har med håndkle, bleier og tørre stellekluter med vann i en boks på soverommet, så skifter i dobbeltsenga;) Nå våkner han som regel bare én gang om natta, sånn i halv 3-3-tiden, og da er det som regel både bæsj og tiss i bleia:-)

Skifter i 10-tida, ved siste amming, og så kjenner jeg på den om den er veldig tung i løpet av natten, hvis hun våkner for mat. Hvis den er tung/føles full, bytter jeg. Men når hun hat sovet gjennom, bytter jeg ikke:)

Mini spiser hver 2. time døgnet rund, så må bytte bleie ofte for å ikke få urinlekasje. Bruker en str større på natten og bytter ca kl 24 og 4-5tiden. Har vi byttet tidlig, rundt kl 4, må vi gjerne bytte igjen i 7 tiden også. Ammer etter bleieskiftet for å få han til å sovne igjen :)

I begynnelsen ammet jeg ca hver andre time, og måtte bytte bleie hver gang. Da bytter jeg først og så ammet. Nå sover han 5-7 timer om natten og bleien er så og si tørr. Men om morgenen blir den hyppig full i tiss. Så blir ikke så mye bleiebytting om natten lengre :)

Back
Topp