bleier kristiansand sykehus*oppdatert*

ORIGINAL: bling87

ORIGINAL: GuttasMamma!

Jeg syns det er greit nok med klær.. det kan man like gjerne ha med selv og bleier jaja.. men bind.. hallo det blir jo samme som om man har operert så skal man ha med egen bandasje??

synes da ikke det blir det samme da...Man er ikke syk når man føder.

ikke syk akkurat men man blør jo masse og det blir mye gris å stress å skal ha blodige truser liggende til man kommer hjem å får vasket dem for man ikke får låne nettingtruser og er man førstegangs fødene vet man jo ikke noe om hva man trenger og hvor mye.. da er det jo en trygghet å vite at man har nok uansett??

nettingtruser fikk ikke jeg på mitt sykehus for ett år siden.Og for de aktuelle så forteller nok jm dette.Er også som regel sykehusapotek på sykehusene så jeg ser fortsatt ikke problemene med det.

ORIGINAL: GuttasMamma!

Jeg syns det er greit nok med klær.. det kan man like gjerne ha med selv og bleier jaja.. men bind.. hallo det blir jo samme som om man har operert så skal man ha med egen bandasje??

synes da ikke det blir det samme da...Man er ikke syk når man føder.

ikke syk akkurat men man blør jo masse og det blir mye gris å stress å skal ha blodige truser liggende til man kommer hjem å får vasket dem for man ikke får låne nettingtruser og er man førstegangs fødene vet man jo ikke noe om hva man trenger og hvor mye.. da er det jo en trygghet å vite at man har nok uansett??

Er jo bare å kjøpe med engangstruser på apoteket det, så slipper du blodige truser som blir liggende.[:)]

oi, finnes det? akkurat det med trusene var lite delikat nemlig...

ORIGINAL: *MammaArianna*

oi, finnes det? akkurat det med trusene var lite delikat nemlig...

du får kjøpt nettingtruser ja.er jo det de bruker til vanlig på sykehusene[8D]

Personlig føler jeg at noen ting bare bør være tilrettelagt for de som har født må ligge noen dager på sykehus.. vis man får lov å reise hjem dagen etter så er det jo greit. men må man være 3-4 dager på sykehuset så må man jo pakke med seg en stor bag bare med bind,bleier og nettingtruser. hehe..
nei nei.. gidder ikke krangle om det.. det er mange meninger om dette.. men tror nok at den tid når jeg skal føde så blir det ikke på dette sykehuset av flere grunner[;)]

Personlig føler jeg at noen ting bare bør være tilrettelagt for de som har født må ligge noen dager på sykehus.. vis man får lov å reise hjem dagen etter så er det jo greit. men må man være 3-4 dager på sykehuset så må man jo pakke med seg en stor bag bare med bind,bleier og nettingtruser. hehe..
nei nei.. gidder ikke krangle om det.. det er mange meninger om dette.. men tror nok at den tid når jeg skal føde så blir det ikke på dette sykehuset av flere grunner[;)]

ja det er kiipt å ikke få ting gratis.Men du MÅ heller ikke pakke med deg noe ekstra[:D]Du kan bare ta heisen ned og kjøpe det du trenger når du er der,sykesøstrene på mitt sykehus dro til og med ned for å kjøpe det for meg[:)]Er ikke dette man burde bekymre seg over altså[8D]Det er så lite i den store sammenhengen

"man er ikke syk når man føder da". det er jo faktisk veldig veldig forskjellig? noen ER faktisk syke både før og etter de har født pga ulike komplikasjoner + at mange har så tøff start at de fleske umulig kan drømme om det engang! og da bør faktisk ting være litt tilrettelagt, iallefall for spesielle tilfeller, og det er det heller ikke overalt!

Jeg kan lett forstå og godta det med klær og lue til babyen, men man vet da ikke hvilken str babyen er. Str 1 på bleiene var trange på smån, så de på sykehuset putta på bleie str 2 med en gang, og det kunne jeg ikke ha forutsett før jeg fødte.

Man kan da heller ikke vite om man trenger bleier eller bind til seg selv. Kjedelig å skulle kjøpe inn en pakke med bleier også trenger man dem ikke...eller ikke kjøpe det med også blør man like mye som jeg gjorde sist.

Snart så må man ha med sengetøy selv også [8D]

bebisen min var knøttliten, fant ikke små nok bleier i butikken, så da fikk vi på sykehuset... ved spesielle behov så får dere nok bleier og sånn til småen iallefall fram til dere får skaffet selv!

ORIGINAL: *junimamma*

ORIGINAL: Oh hvite lakenrumpe

ORIGINAL: lykkeligmamman

seriøst?? gassbind rundt hodet?? dummeset eg har hørt, nå må helsenorge gi seg. personlig hadde eg med lue selv til vesla, for eg syns sykehusluene e stygge, men herlighet, må da kunne låne en lue? er vel ingen som stjeler de med seg hjem[&:][&:]?

bind kan de også se til å spandere[:@] og bleier. herlighet.. blir irritert[:@][:@][:@][:@]

og skjønner at du stresse litt med det i grunn, er jo ikke sååå mange steder de selger nyfødtbleier på bensinstasjonene...
(kanskje de setter opp bleieautomat i sykehuskorridoren, med myntinnkast[8D][8D])

Vi tok med oss lua til tonje hjem igjen, den som sykehuset hadde laga[:)] er jo vår personlige det da! de bruker jo ikke opp igjen de??

de bruker opp igjen luene ja... Gjør ihvertfall det her og på ullevål...

På voss vert luer også brukt oppatt, der har dei søte heimestrikka luer som personalet sjølv har strikka i mange ulike farger, samt labber. Me var heldige og fekk eit sett fordi guten vår var fyrste som blei fødd i 2007 på Voss sjukehus. Kjempesøtt sett!!

På Voss er det ikkje sjukehusapotek, det er nok kun ved dei store sjukehusene..

siden all varme forsvinner ut av hodet på de små omtrent, så er det lurt med tynn lue i starten!!! inne!:)

Back
Topp