bleier kristiansand sykehus*oppdatert*

tretroll

Forumet er livet
VIP
Oppdatert: til info for dere som SKAL føde på ssk:
Fra 15.mai i år gjelder dette:

Da blir det vist slik at en må ha med tøy til ungen selv for en får bare låne første sette der. Får 2 store bleier å en pakke bind til mor, får 5 bleier til babyen, låne ett babyteppe å sånn.. De er plaget med at tøyet blir stjålet samt ødelagt i vask.  

----------------------------------------------------------------------------------

De har jo innført masse sparing på kristiansand sykehus....som at de ikke har luer på barna men bruker gasbind. men er det noen som vet om de har sluttet med å ha bleier til bebisene???

Var på kontroll på fødepol i dag, og hadde for en gangs skyld gubben med. Han mener han leste på et skriv på venterommet at man måtte ha med egne bleier? At man fikk en 5pk og måtte holde resten selv???Synes det er så rart at jeg ikke har fått noe info om dette, er da ikke vanlig? Var ikke slik sist jeg fødte i alle fall. Har jo gått til JM på sykehuset i 8mnd nå, og senest i dag sa jeg at jeg ikke hadde fått noe info om fødetilbudet og barseltilbudet, da burde hun jo sagt noe om dette mener jeg....men er det sånn så  er det sånn og da må man jo forholde seg til det...

men så er det jo kjipt om jeg føder nå midt i helligdagene og ikke har med bleier om man ikke får.... noen som vet??? Og da gjelder det kanskje bind også da?????

legg en pakke bleier og bind i baggen, så har du om du måtte trenge. Er det gratis, så bare tar du dem med hjem igjen[;)]

seriøst?? gassbind rundt hodet?? dummeset eg har hørt, nå må helsenorge gi seg. personlig hadde eg med lue selv til vesla, for eg syns sykehusluene e stygge, men herlighet, må da kunne låne en lue? er vel ingen som stjeler de med seg hjem[&:][&:]?

bind kan de også se til å spandere[:@] og bleier. herlighet.. blir irritert[:@][:@][:@][:@]

og skjønner at du stresse litt med det i grunn, er jo ikke sååå mange steder de selger nyfødtbleier på bensinstasjonene...
(kanskje de setter opp bleieautomat i sykehuskorridoren, med myntinnkast[8D][8D])

Bærum brukte også gasbind som lue - så det er pakket ja[:D][:D] 

er jo sånn sett ikke noe stress, men har bare bittelitt bleier hjemme, så da må jeg ut å handle NÅ i tilfelle noe skjer....og det er seriøst mulig at det gjør etter dagens stripping, akupunktur og 3-4cm åpning....og har lite lyst på butikken for å si det sånn..

vet ikke åssen det er i kristiansand

Men på ullevål sykehus så var det ingen grenser for hvor mange bleier man trengte. MEN på barselhotellet på ullevål var det sånn. Husker ikke om det var nøyaktig 5 bleier. Men jeg husker at jeg sa til hun på hotellet at jeg trengte flere bleier og bind. Jeg fikk bind, og beskjed om at om jeg trengte flere bleier, så måtte jeg kjøpe sjæl...

Så mitt tips: ta med bleier. Du trenger de sikkert når du kommer hjem uansett, om du ikke får bruk for de på sykehuset.

Babyer skal ikke ha på seg lue inne uansett, så det gasbindet hadde jeg bare nappa av. Er jo bare å ringe og spørre om det med bleier og sånn. [;)]

ORIGINAL: Slafselarve

Babyer skal ikke ha på seg lue inne uansett, så det gasbindet hadde jeg bare nappa av. Er jo bare å ringe og spørre om det med bleier og sånn. [;)]

det skal de stregt tatt 1. døgnet for å venne seg til å være ute i luft[;)] 

Hvis de skal spare penger,så er jo det en grei måte å gjøre det på.Verre når de snakker om å stenge div avdelinger.

Mangen som vil hjem etter 1 dag g. Da nr 2 ble født,så var jeg hjemme dagen etter Nr3 å var jeg der i 2 dager.

Deilig å komme hjem og gjøre som man selv vil[:)]

mon tro om de bare gjelder kr.sand eller om de gjelder flekkefjord oxo?noen som veit

ORIGINAL: Oh hvite lakenrumpe

ORIGINAL: lykkeligmamman

seriøst?? gassbind rundt hodet?? dummeset eg har hørt, nå må helsenorge gi seg. personlig hadde eg med lue selv til vesla, for eg syns sykehusluene e stygge, men herlighet, må da kunne låne en lue? er vel ingen som stjeler de med seg hjem[&:][&:]?

bind kan de også se til å spandere[:@] og bleier. herlighet.. blir irritert[:@][:@][:@][:@]

og skjønner at du stresse litt med det i grunn, er jo ikke sååå mange steder de selger nyfødtbleier på bensinstasjonene...
(kanskje de setter opp bleieautomat i sykehuskorridoren, med myntinnkast[8D][8D])

Vi tok med oss lua til tonje hjem igjen, den som sykehuset hadde laga[:)] er jo vår personlige det da! de bruker jo ikke opp igjen de??

de bruker opp igjen luene ja... Gjør ihvertfall det her og på ullevål...

skikkelig dårlig[8|] født der 2 ganger.. klærene er greit nok, men at man ikke får mer enn 5bleier til babyen? betaler jo skatt!!

Ja, altså jeg er med på at det finnes VÆRRE ting å kutte ned på i helse norge enn bleier og bebis-tøy. MEN som JM på føden poengterte så fint i dag - ingen andre nordiske land klarer å få så lite utav hver helsekrone. EGENTLIG burde alle fått enerom, mer støtte og oppfølging og kortere køer - og dette burde strengt tatt være mulig uten å bruke mer penger. man trenger ikke å kutte i tilbudet til pasientene for å spare penger - man må bare finne måter å effektivisere systemet på slik at driften blir billigere samtidig som tilbudet opprettholdes/bedres. Norge har det dyreste helsevesenet i verden, og det er for all del ikke direkte dårlig - vi får jo hjelp om vi trenger det - men det er på langt nær det beste heller!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg skal føde på ssk, og har ikke hørt noe om at vi må ha med eget tøy eller bleier... [&:] 
Hadde nok hatt med meg eget tøy til babyene uannsett, men bleier?!? Og bind?!? Jaja...

Syntes det er rart vi ikke har fått beskjed om noe, går jo også til JM hver 14 dag der oppe... [8|]

ORIGINAL: Miu

Kjempeflott at man må ha med eget, var det jeg hadde beregnet[:)] Ville ikke kledd ungen min i sykehusklær uansett, og bleier er absolutt ikke noe problem å ha med selv[;)]

JEG skjønner virkelig ikke hvorfor det er ett problem jeg heller.Synes det ble mye styr ut av ingenting.

Jeg syns det er greit nok med klær.. det kan man like gjerne ha med selv og bleier jaja.. men bind.. hallo det blir jo samme som om man har operert så skal man ha med egen bandasje??

jeg syntes det var styr å måtte bruke egne truser som man ikke fikk vasket der. måtte sende det med familie som kom på besøk, siden man ikke fikk mer enn 1 nettingtruse til å låne..trodde fra tidligere at man fikk låne så masse nettingtruser man ville?

ORIGINAL: bling87

Jeg syns det er greit nok med klær.. det kan man like gjerne ha med selv og bleier jaja.. men bind.. hallo det blir jo samme som om man har operert så skal man ha med egen bandasje??

synes da ikke det blir det samme da...Man er ikke syk når man føder.

ORIGINAL: GuttasMamma!

ORIGINAL: bling87

synes da ikke det blir det samme da...Man er ikke syk når man føder.

ikke syk akkurat men man blør jo masse og det blir mye gris å stress å skal ha blodige truser liggende til man kommer hjem å får vasket dem for man ikke får låne nettingtruser og er man førstegangs fødene vet man jo ikke noe om hva man trenger og hvor mye.. da er det jo en trygghet å vite at man har nok uansett??

Back
Topp