Bleieproblemer

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Augustlykke 2022 ❤️
Hei, jenta vår er 5 mnd og har siste ukene bæsjet så mye ut i klærne på ryggen (over bleiekanten), at jeg blir sprø … Det skjer nesten hver gang! Bruker libero og pampers og gått opp i str uten at det hjelper. Har testet at det er stramt nok også. Hva gjør jeg gærnt, eller må jeg bare godta at det er sånn?
 
Bruker libero touch. Finnes det andre varianter som er bedre?
 
Tøybleier funker for oss :) får ofte lekkasje med engangs, men ikke tøy, fordi det er strikker på de som holder bæsjen inne.
 
Bretter du inn kanten bak? Er bodyen romslig ved bleien/kneppingen slik at det er "rom" til bæsjen mellom beina?
 
Bretter du inn kanten bak? Er bodyen romslig ved bleien/kneppingen slik at det er "rom" til bæsjen mellom beina?
Hm, nei? Skal man det? Har tenkt at jo høyere opp den går så lenge den er tett ellers, jo bedre, men renner vel ut uansett oga det. Er jo en liten lomme på disse bleiene der bak, men funker ikke … Og str 3 er bare OK romslig. Det har jeg tenkt kan spille inn. Hun er litt lang og slank, så str 4 er stor i lårene liksom.
 
Hei, jenta vår er 5 mnd og har siste ukene bæsjet så mye ut i klærne på ryggen (over bleiekanten), at jeg blir sprø … Det skjer nesten hver gang! Bruker libero og pampers og gått opp i str uten at det hjelper. Har testet at det er stramt nok også. Hva gjør jeg gærnt, eller må jeg bare godta at det er sånn?
Det problemet der hadde vi også en periode han bæsjet hver 5 dag. Da var det rimelig eksplosjonsartet når det først kom for å si det sånn..

Jeg fikk et tips da om at man måtte sørge for at det var stor nok "lomme" bak på bleia når man festet den. Hvis ikke går bæsjen opp og ikke ned om du skjønner:bookworm: Ser du har fått det tipset over her også Men min erfaring er at man er like langt uansett om babyen er en "sittebæsjer"(nytt ord for norsk språkråd:D). Vår bæsjet kun i vippestol og da er det uansett press på det nedre, bakre området.

Nå har det blitt bedre siden vi gir grøt i tillegg og bæsjen har endret konsistens.
 
Det problemet der hadde vi også en periode han bæsjet hver 5 dag. Da var det rimelig eksplosjonsartet når det først kom for å si det sånn..

Jeg fikk et tips da om at man måtte sørge for at det var stor nok "lomme" bak på bleia når man festet den. Hvis ikke går bæsjen opp og ikke ned om du skjønner:bookworm: Ser du har fått det tipset over her også Men min erfaring er at man er like langt uansett om babyen er en "sittebæsjer"(nytt ord for norsk språkråd:D). Vår bæsjet kun i vippestol og da er det uansett press på det nedre, bakre området.

Nå har det blitt bedre siden vi gir grøt i tillegg og bæsjen har endret konsistens.
Haha tror språkrådet hadde kunnet utvide samlingen fint hadde de tittet innom her :hilarious: Men takk for tips, da skal jeg prøve ut mer lomme bak. Str 3 er litt liten synes jeg, men så er str 4 veldig stor igjen. Har hatt dette problemet nå siste ukene, muligens hun bæsjer mer. Heldigvis ikke så ofte på natt, men hun er ikke så nøye på når og hvor haha men ammer jeg så er det nesten ensbetydende med ei ladning, og jeg vil ikke forstyrre henne egentlig da, men noen ganger går det bare rett gjennom med det samme. Veldig eksplosive greier etter det jeg tror var noen økedøgn …
 
Hm, nei? Skal man det? Har tenkt at jo høyere opp den går så lenge den er tett ellers, jo bedre, men renner vel ut uansett oga det. Er jo en liten lomme på disse bleiene der bak, men funker ikke … Og str 3 er bare OK romslig. Det har jeg tenkt kan spille inn. Hun er litt lang og slank, så str 4 er stor i lårene liksom.

Tror ikke man nødvendigvis skal, men vet at det hjelper mange som er plaget med lekkasje oppover rygg at man bretter bleien ned og innover. Da kommer det en kant som fanger opp.

Er 4 så stor at det renner ut ved lårene? Hvis ikke ville jeg prøvd den med brettet kant bak.

Vi begynte med 4 lenge før han nådde vektgrensen, siden 3 ble full på natten (sovebaby). Bleien så stor ut, men aldri hatt lekkasje med den av noe slag.

Er nok viktig at det er nok plass mellom beina slik at ting ikke blir skvist alle veier. :)
 
Back
Topp