Bleiekrigen

ORIGINAL: Maliya!

Men butikkene må jo tape masssse penger på dette her da!

For i utlandet er bleier svindyrt, i pakke pampers koster 14 euro, nesten 140kr.

Det var en sak i en avis for noen dager siden om en gjeng polakker som kjøpte bleier og smugla de ut av Norge for å selge de i Østeruropa[:D] Sorry at jeg ler, men det er jo litt komisk da

Æ spurt i butikken herre uka, og fikk beskjed om at d bli vanlig pris på bleian over jul! æ spurt på kiwi

ORIGINAL: Pembie

ORIGINAL: Maliya!

Men butikkene må jo tape masssse penger på dette her da!

For i utlandet er bleier svindyrt, i pakke pampers koster 14 euro, nesten 140kr.

Det var en sak i en avis for noen dager siden om en gjeng polakker som kjøpte bleier og smugla de ut av Norge for å selge de i Østeruropa[:D] Sorry at jeg ler, men det er jo litt komisk da

Det gjorde de før krigen startet også, så de tjener sikkert ganske bra på bleier for tia i østeuropa[8D][:D]
Kiwi har vel et motto som sier de skal ha best pris på Libero, så så lenge andre priser holder prisen lav må Kiwi lligge lavere[:D] Lenge leve bleiekrig!!!
Vi har planer om å hamstre litt før nyttår, men vi får aldri ut finger'n[8D]

Har fått med meg en ting:

Alle de aktuelle sjefene fra Rimi/rema/kiwi/coop

skyr hverandre som pesten- og gir skjult budskap: Vis konkurrenten forsetter, skal vi ikke ligge under...

hihih

Sååå får se hva det blir til.. Følger man ikke med markedet, blir man taperen

Deilig for oss brukere, at det har smittett over til telefon selskapene også :))

Forbrukermakt!!!!!!!!! det er ikke til å forakte

vi har fast rutine, 4 pakker libero bleier hver gang vi er innom kiwi, og 5-10 glass barnemat [:D]
Boden er full og vi har snart nok bleier til bleieslutt! Men håper virkelig krigen fortsetter!

ORIGINAL: Imogene

ORIGINAL: TheGoodWife

På Kiwi, er det noen restriksjon på hvor mye man kan kjøpe per gang?

Her er det max 4 pakker pr. kunde.

og her er det max 4 pk pr familie står det på en håndskreven plakat[8D]

ORIGINAL: Imogene

Rema 1000 kommer til å fortsette med 2 for 1, ihvertfall.

åssen vet du det?

Jeg tror ikke det fortsetter, jeg tror at kjededirektørene kommer til å inngå et slags forlik i det skjulte som vi forbrukere ikke ser. Selvom sjefene er mest opptatt av å tjene mest på barnefamiliene så "lekker" det nok litt informasjon mellom de forskjellige kjedene. (Ingen har jo gått under 2 for 1 og halvpris)

Men jeg tror ikke at det blir vanlig pris fra nyttår, jeg tipper på en mellomting, enten fortsetter de med 2 for 1 og går tilbake til fullpris pr bleie, ellers går de tilbake til hver 4. gratis og halvpris pr pakke.

Det er jo en vinnvinn situasjon for hver kjede hvis alle tar denne løsningen, de får litt mer pr pakke og krigen om forbrukern fortsetter i samme stil.
De taper 300% pr pakke som går ut og det er helt sikkert noen som handler bare bleier på kiwi, men foretrekker rema til storhandling og omvent[:)]

ORIGINAL: FrøkenDistre

Jeg tror ikke det fortsetter, jeg tror at kjededirektørene kommer til å inngå et slags forlik i det skjulte som vi forbrukere ikke ser. Selvom sjefene er mest opptatt av å tjene mest på barnefamiliene så "lekker" det nok litt informasjon mellom de forskjellige kjedene. (Ingen har jo gått under 2 for 1 og halvpris)

Men jeg tror ikke at det blir vanlig pris fra nyttår, jeg tipper på en mellomting, enten fortsetter de med 2 for 1 og går tilbake til fullpris pr bleie, ellers går de tilbake til hver 4. gratis og halvpris pr pakke.

Det er jo en vinnvinn situasjon for hver kjede hvis alle tar denne løsningen, de får litt mer pr pakke og krigen om forbrukern fortsetter i samme stil.
De taper 300% pr pakke som går ut og det er helt sikkert noen som handler bare bleier på kiwi, men foretrekker rema til storhandling og omvent[:)]

Tenker også de har et lite samarbeid der, nå selger jo alle med tap!

Derfor kjøper jeg 2 pakker hver gang jeg er på rimi[:)]

ORIGINAL: FrøkenDistre

Der er meg [8D] Jeg bruker Rema til dagligvarer, så tar jeg en Kiwi-runde for bleier. Tar med meg pappa da, så kjøper vi 4 pakker hver i 3 forskjellige butikker. Eller som dama i butikken sa i går, det er jo bare å gå ut og inn mange ganger. Ingen som kan nekte deg det.

Rema har Landlord bleier til 5 kr pakken, vi har handlet inn mange pakker der. Tror de egentlig koster 25 eller noe (?) Men må nok hamstre litt til, de går så fort unna [&:] Jeg har hørt noe om at krigen skal fortsette, husker ikke om det var noen på kiwi eller rema som sa det... [8|] Søstra mi har visst hørt det samme [8|]

Back
Topp