Bleiebyttearbeider

Forresten sa jordmor på sykehuset til oss at det var like vanlig med 1 bæsjebleie hver 14dag, som 14 om dagen!
Jeg leste inne på ammehjelpen.no at de skulle bæsje hver dag de første 6ukene, og dette syntes helsesøster at var rart stod der, for dette var vanskelig å si når det gjaldt ammebarn :confused: vanskelig å si hva som gjelder når det er så mye forskjellig, men jeg slapper litt bedre av etter å ha snakket med helsestasjonen :happy:

Ja, ikke se på kg ;) veide han igår og da var han 4355, så snart lagt på seg en kg siden vi dro fra sykehuset :happy: hvor stor er jenta di? :) så det et sted, men husker ikke :p jeg skifter som regel ikke bleie på natt, så morgenbleia er stappfull :p
Åh da legger han bra på seg! Min mangler 2 gram ifra så er hun og opp 1 kg fra fødselsvekten. 5320 igår :rolleyes: så selv om hun gulper litt, så legger hun godt på seg, morsinstinktet mitt var riktig der :happy: jeg bytter mindre og mindre bleie på natten, kun hvis det er tydelig at det er det som behøves:dummy1:

Åh da legger han bra på seg! Min mangler 2 gram ifra så er hun og opp 1 kg fra fødselsvekten. 5320 igår :rolleyes: så selv om hun gulper litt, så legger hun godt på seg, morsinstinktet mitt var riktig der :happy: jeg bytter mindre og mindre bleie på natten, kun hvis det er tydelig at det er det som behøves:dummy1:
Det er en lettelse når de legger fint på seg, har prøvd det motsatte og da blir man stresset (noe som ikke hjelper på produksjonen akkurat) :nailbiting: jeg stoler på ammingen nå etter å ha veid ham noen ganger :happy:

Det er en lettelse når de legger fint på seg, har prøvd det motsatte og da blir man stresset (noe som ikke hjelper på produksjonen akkurat) :nailbiting: jeg stoler på ammingen nå etter å ha veid ham noen ganger :happy:
Ja den ser jeg alså!! Det var sikkert skikkelig stress! Så bra at du stoler på det nå, det lettet nok litt i en travel nok hverdag :)

Her er det flaskebarn, vi bytter når han får mat, ca 5-8 ganger pr døgn, eller viss han har bæsjet utenom mating, og selvsagt viss bleien er veldig tung utenom mating.

Jeg aner ikke hvor mange bleier det blir i døgnet men vi bytter som regel hver 2.-3. time og ved behov utover dette. Siden hun kun får flaske nå står vi uansett opp om natten for å ordne mat så da skifter vi bleie samtidig. Det er uansett det uaktuelt å la det gå en hel natt uten skift.

Jeg aner ikke hvor mange bleier det blir i døgnet men vi bytter som regel hver 2.-3. time og ved behov utover dette. Siden hun kun får flaske nå står vi uansett opp om natten for å ordne mat så da skifter vi bleie samtidig. Det er uansett det uaktuelt å la det gå en hel natt uten skift.
Uff, du fikk meg til å føle meg litt slem overfor lillegutt med at jeg ikke skifter på ham på natten :nailbiting::p
Men igjen, kommer vel ann på hvor lang natten er, han og jeg starter gjerne dagen mellom 5-8 en gang :happy:

Ved måltider eller bæsj. Om natta ser jeg det an. Ca 6 - 8 bleier om dagen. :-)

Uff, du fikk meg til å føle meg litt slem overfor lillegutt med at jeg ikke skifter på ham på natten :nailbiting::p
Men igjen, kommer vel ann på hvor lang natten er, han og jeg starter gjerne dagen mellom 5-8 en gang :happy:

Det var ikke meningen, da. Man må jo gjøre det som passer for seg :) For vår del er det også litt på grunn av lekkasjer og at vi likevel er oppe. Jeg er også fæl til å måtte på do i løpet av natten og da er jeg jo likevel på badet. Det kan hende jeg hadde tenkt annerledes om vi ammet i senga. Og ja, det har selvfølgelig endel å si hvor lenge det er snakk om. Vi sover som regel til 10-11:00 :)

Det var ikke meningen, da. Man må jo gjøre det som passer for seg :) For vår del er det også litt på grunn av lekkasjer og at vi likevel er oppe. Jeg er også fæl til å måtte på do i løpet av natten og da er jeg jo likevel på badet. Det kan hende jeg hadde tenkt annerledes om vi ammet i senga. Og ja, det har selvfølgelig endel å si hvor lenge det er snakk om. Vi sover som regel til 10-11:00 :)
Er man oppe og våken så skjønner jeg, jeg ammer liggende i seng og sovner som regel, eneste måte å sove litt :p

Jeg ammer og sovner i hytt og pine de få timene(minuttene) hun sover. Så bleien skiftes kun ved behov her..

Her går det i mellom 2-9 bæsjebleier hver dag[emoji23] det er visst like vanlig som ingen på 14 dager.. ammer[emoji4]

I følge en app vi bruker, så har vi i snitt skiftet hver 2t og 37min., så langt. Det føles oftere..

Inatt/dag morges skiftet vi bare 2 ganger. Deilig.

Føler eg ikke gjør annet enn å amme og skifte bleier [emoji28] hvertfall 10 bæsjebleier i døgnet [emoji85]

Føler eg ikke gjør annet enn å amme og skifte bleier [emoji28] hvertfall 10 bæsjebleier i døgnet [emoji85]
Wow! Her har bæsjebleier roet seg de siste dagene. Er litt jevnt og trutt da men.

Back
Topp