Bleiebyttearbeider

Mia_mini

Elsker forumet
Hvor ofte bytter dere bleier på de små?

Innimellom føles det som jeg ikke gjør annet enn å bytte på bleier her..
Vi bytter før hun ammer. (Bonus da at hun våkner litt mer før mat.)
Så skjer det ofte noe under amming eller rett etterpå. Så da bytter vi igjen, og hun sovner ofte.
Men om hun etter dette er våken eller har vondt i magen, så må vi kanskje bytte enda en gang til.

Om natten er det heldigvis sjelden to per amming.

Bytter dere like ofte?

Har ikke telling for å være ærlig, så det vil si ofte :p Han spiser mye , ergo han bæsjer og tisser masse. Siste tiden har han fått litt bleieutslett så da har jeg vært obs på å skifte oftere enn vanlig ,og å huske på det om natten også ..

Ammer ofte før jeg bytter, nettopp fordi det ofte kommer noe da :) tipper vi kanskje bruker 8 i døgnet?

Jeg har en liten gutt som sjeldent bæsjer (skulle gjerne ha sett at han gjorde det litt oftere), imorgen er det en uke siden sist, men helsestasjonen sier at det er ok. Jeg leste at en baby bør bæsje hver dag frem til de er 6uker, men det mente de på hs ikke nødvendigvis stemte. Søsteren min sa at minste nevøen min heller ikke bæsjet hver dag når han var så liten:sorry:

Så her går det i tisse bleier og det er alt mellom 5-8 om dagen, så han tisser nok hvertfall :happy: som regel ammer jeg en stund først før jeg bytter, da lillegutt har en tendens til å sovne til puppen :p

Har virkelig ikke telling på antall bleier pr døgn, men det er mange:wacky: fra vi stod opp i dag 10.30 til nå, har det gått 12 stk:smiley-angelic006

Synes ikke det er så fryktelig galt jeg. Går ca 2-3 på natten og mellom 6-8 på dagen/kvelden.. jeg pleier å skifte etter amming eller mellom hvert bryst om hun sovner og jeg vil gjerne hun skal sove litt etter hun er ferdig å die, slik at hun er lettere og jeg kanskje får en liten dupp/pause selv.
Når går dere over til str 2 ?

Synes ikke det er så fryktelig galt jeg. Går ca 2-3 på natten og mellom 6-8 på dagen/kvelden.. jeg pleier å skifte etter amming eller mellom hvert bryst om hun sovner og jeg vil gjerne hun skal sove litt etter hun er ferdig å die, slik at hun er lettere og jeg kanskje får en liten dupp/pause selv.
Når går dere over til str 2 ?
Lillegutt er allerede gått over til str 2:p gikk tom for str 1 og hadde så himla mange str 2, så da ble det slik ;)

Jeg har en liten gutt som sjeldent bæsjer (skulle gjerne ha sett at han gjorde det litt oftere), imorgen er det en uke siden sist, men helsestasjonen sier at det er ok. Jeg leste at en baby bør bæsje hver dag frem til de er 6uker, men det mente de på hs ikke nødvendigvis stemte. Søsteren min sa at minste nevøen min heller ikke bæsjet hver dag når han var så liten:sorry:

Så her går det i tisse bleier og det er alt mellom 5-8 om dagen, så han tisser nok hvertfall :happy: som regel ammer jeg en stund først før jeg bytter, da lillegutt har en tendens til å sovne til puppen :p
Har ei som ikke bærsjer jeg også. Sist gikk det 14! dager.. For en stank på de fisene altså![emoji90][emoji43][emoji23] Men hs sa det kan gå helt opp i 3 uker før en må gjøre noe, så lenge bleiene er våte. [emoji106]

Har ei som ikke bærsjer jeg også. Sist gikk det 14! dager.. For en stank på de fisene altså![emoji90][emoji43][emoji23] Men hs sa det kan gå helt opp i 3 uker før en må gjøre noe, så lenge bleiene er våte. [emoji106]
Ja, lillegutt her er en skikkelig stinkbombe til tider :hilarious: jeg forstår ikke at en så søt liten skapning kan lage de fæle luktene :p

Så godt å høre at det ikke bare er mi som aldri bæsjer. Storebror var også den typen, så var egentlig ikke bekymret før hs sa at de burde ha minst en bæsjebleie daglig fram til to uker, gjerne flere per dag. Her hadde hun en hel haug med bekbleier, men etter dette har vi vel bare hatt tre vanlige bleier tror jeg(14 dager gammel).
Men skriver under på lukten på den lufta som kommer ut. Må jo sjekke om det virkelig kun er luft:o

Så godt å høre at det ikke bare er mi som aldri bæsjer. Storebror var også den typen, så var egentlig ikke bekymret før hs sa at de burde ha minst en bæsjebleie daglig fram til to uker, gjerne flere per dag. Her hadde hun en hel haug med bekbleier, men etter dette har vi vel bare hatt tre vanlige bleier tror jeg(14 dager gammel).
Men skriver under på lukten på den lufta som kommer ut. Må jo sjekke om det virkelig kun er luft:eek:
Jeg blir også lurt av luften som kommer :p

Min bæsjer hele tiden, dere kan få litt bæsj herfra :p

Lillegutt er allerede gått over til str 2:p gikk tom for str 1 og hadde så himla mange str 2, så da ble det slik ;)
Har type 10-15 stk igjen av str.1 så vil prøve å bruke de opp tenker jeg. En venninne sa vi ikke skulle se på kg på bleiene, men passformen så foreløpig bruker vi opp de vi har :happy: hvor stor var det lillegutt var nå?

Her er det nok 8-10 bleier per døgn, både bæsjebleier og tissebleier. Prøver å unngå bleiebytter om natta, om vi ikke skjønner at det er helt krise. Veldig varierende hvor mye det kommer i fra dag til dag.

Har type 10-15 stk igjen av str.1 så vil prøve å bruke de opp tenker jeg. En venninne sa vi ikke skulle se på kg på bleiene, men passformen så foreløpig bruker vi opp de vi har :happy: hvor stor var det lillegutt var nå?
Ja, ikke se på kg ;) veide han igår og da var han 4355, så snart lagt på seg en kg siden vi dro fra sykehuset :happy: hvor stor er jenta di? :) så det et sted, men husker ikke :p jeg skifter som regel ikke bleie på natt, så morgenbleia er stappfull :p

Vi har også brukt str. 2 en stund :) Men nå er hun jo 5 uker, da, og begynner å bli ganske stor.

Vi har også brukt str. 2 en stund :) Men nå er hun jo 5 uker, da, og begynner å bli ganske stor.
Lillegutt kunne sikkert ha brukt str 1 litt til, men fant ut at jeg testet str 2 siden vi hadde så mye av dem. De holder tett for det meste (av og til lekket litt på morgenen), så da har vi ikke kjøpt i str 1:) de blir så fort store, disse små :eek:

Forresten sa jordmor på sykehuset til oss at det var like vanlig med 1 bæsjebleie hver 14dag, som 14 om dagen!

Back
Topp