Bleiebytte

Plokkfisk

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Marsboerne2017
Om natto, gjer dåke da?

Tøtto mi tisse masse på natto,og i da sista har da vore lekkasje nesten kvar natt.. Men når eg bytte om natto våkne ho sånn at da e vanskeli å få ho tebake i søvnen.. What to do?! :o

Jeg har vel kun byttet bleie ett par ganger på natt til nå og da når det har vært mer enn bare tiss i bleien. Min hadde også ett par ganger såvidt litt lekkasje på natt, da hjalp det å gå opp en str i bleie. Hadde enn periode 3 er bleier på natt og 2er bleier på dag. Nå bruker han 3er bleier hele døgnet;-)

Prøver å unngå det fordi hun våkner så til slik du sier... Har av og til uhell, men ble mye bedre etter at jeg gikk fra 3er til 4er bleier... Enig i at det kan være lurt å prøve å gå opp en størrelse

Bytter alltid bleie, har ikke samvittighet til å la lille ligge i bleien når jeg vet hun har tissa litt. Tenker at det er like ubehagelig som et vått bind. Her skifter vi etter hver amming på natta, uansett om det er to eller 7-8 timer i mellom. Hun våkner på stellebordet, smiler og babler, alle lys er sukka eller dimma krafrig ned, jeg gir henne ingen respons, vasker, skifter bleie og legger henne i senga. Noen ganger babler hun videre i senga si i 5-10 min andre ganger legger hun seg til rette og sovner med en gang.

Om hun ikke våkner på 7-8timer så vekker jeg henne ikke for å skifte.

Kan heldigvis ha på bleie i 12 timer med tøybleier uten lekkasje ;) Men bytter bleie mens han sover i 12-tiden, han våkner ikke uansett, heldigvis!

Her skifta vi om natta den første måneden, nå holder bleia i 11-12 timer. Hatt et par lekkasjer bare. Bleiene er jo såpass gode nå til dags at de kjennes ikke våte ut selv etter en natt, så jeg tror ikke hun merker noe ubehag, men de er tuuuunge om morgenen ja ;-) Vi bruker gå opp til neste størrelse når det er lekkasje flere netter på rad, bryr oss ikke så mye om vekt"grensene" så lenge bleiene sitter godt på :-)

Ho har ein bleiestr større på natt, men virka kje so da hjelpe.. :p tøybleier fekk eg ikkje te, der blei da lekkasje kvar gong.. :o so har dei litt på pause no.. :p

Han sover hele natta, men våkner han gjør jeg det

Om natto, gjer dåke da?

Tøtto mi tisse masse på natto,og i da sista har da vore lekkasje nesten kvar natt.. Men når eg bytte om natto våkne ho sånn at da e vanskeli å få ho tebake i søvnen.. What to do?! :o
Du kan jo f.eks bytte bleie før du gir ho mat. Og ikke skru på lys osv. når mini våkner her for melk så sjekker jeg bleie først er den full så bytter jeg først og ammer. Han sovner som regel.

Jeg gjorde det i begynnelsen når hu ble født. Men ikke nå lenger. Sover natten gjennom med den bleie hu har. Kanskje du ska bytte merke og for å se om det er noen endring

Må kanskje bytta på natto då.. Men syntes da e ganske kjedelig, vertfall om ho våkne heilt :o

Må kanskje bytta på natto då.. Men syntes da e ganske kjedelig, vertfall om ho våkne heilt :o
Hm, ja, litt dilemma, det der. Jeg gjør som andre nevnte over her, ammer etter bleieskift, da sovner hun igjen (for nei, jeg klarer heller ikke å holde henne sovende gjennom skiftet, hun blir ganske gira selv med dempa belysning og veldig rolig stemning). Vi samsover siste del av natta, da, så da lar jeg henne bare sovne ved puppen... Men ikke hver natt jeg skifter, bare hvis jeg hører at det braker i bleia etter hun har ligget og styra og jobba på... :p Gjør det for hennes komfort, da - har funnet tøybleier som funker for oss, så har sjelden lekkasjer lenger. Men usikker på hva jeg hadde gjort uten "sovne-ved-puppen-trumfkortet". :)

Hm, ja, litt dilemma, det der. Jeg gjør som andre nevnte over her, ammer etter bleieskift, da sovner hun igjen (for nei, jeg klarer heller ikke å holde henne sovende gjennom skiftet, hun blir ganske gira selv med dempa belysning og veldig rolig stemning). Vi samsover siste del av natta, da, så da lar jeg henne bare sovne ved puppen... Men ikke hver natt jeg skifter, bare hvis jeg hører at det braker i bleia etter hun har ligget og styra og jobba på... :p Gjør det for hennes komfort, da - har funnet tøybleier som funker for oss, så har sjelden lekkasjer lenger. Men usikker på hva jeg hadde gjort uten "sovne-ved-puppen-trumfkortet". :)

Heh.. Ja, du har eit fint kort der!:p her kan ho fint sovna me puppen,men ofta når eg legg ho i voggo våkne ho igjen..:o men får vel bare prøva litt meir, eller prøva andre merke eller til og med tøy igjen!:p E nok ikkje da kjekkaste heller å ligga me full/øvefull bleia heller!:o

Funny story; Sku bytta bleia nett, tenkte eg fekk bare gjer da og håpa på da besta!..:)
Sku bare nett legga ho ner i vår seng (har kje nåke godt nattlys på badet), og når eg gjer da kan eg kjenna eg blir varm på neven.......... Ho hadde sikkert nett tissa,for heile ho,pysjen og vår seng blei våt... Hurra!...:p No e da melking,krysse alt eg har for at ho kubbe igjen!:)

Funny story; Sku bytta bleia nett, tenkte eg fekk bare gjer da og håpa på da besta!..:)
Sku bare nett legga ho ner i vår seng (har kje nåke godt nattlys på badet), og når eg gjer da kan eg kjenna eg blir varm på neven.......... Ho hadde sikkert nett tissa,for heile ho,pysjen og vår seng blei våt... Hurra!...:p No e da melking,krysse alt eg har for at ho kubbe igjen!:)
Åhh, typisk...! Bra hu fikk skifta på seg, da, siden hun var gjennomvåt, men litt herk for mamman! Håper hun sovna godt etterpå, tørr og god og mett? :)

(Ligger her sjøl med ei som ble litt urolig etter skift - må til med trumfkortet... :p Må prøve å venne henne av med det etter hvert... bare ikke nå, zzz... litt sløv mamma som ikke orker å bruke en time på byssing på natta...)

Åhh, typisk...! Bra hu fikk skifta på seg, da, siden hun var gjennomvåt, men litt herk for mamman! Håper hun sovna godt etterpå, tørr og god og mett? :)

(Ligger her sjøl med ei som ble litt urolig etter skift - må til med trumfkortet... :p Må prøve å venne henne av med det etter hvert... bare ikke nå, zzz... litt sløv mamma som ikke orker å bruke en time på byssing på natta...)

Ja,men da va jo min feil at ho blei våt!:p va ingen lekkasje i hennas seng!:p men heller mi enn hennas:)
Jau, blei ein time me byssing ette to puppe.. Men ho va veldi urolig når eg la ho te å sova i går og,kan vera samme grunn.. Men so våkne du litt meir av å tissa ut alt og må bytta pysj og ikkje bare bleio:-)!

Bytter alltid når hu spiser. Hu sover natta gjennom så sover med bleia fra 18:00-06:00, ikke lekkasje. Bytter og spiser kl 6 så sover hu par timer til. Bruker koseklut ellers sovner hu ikke

Ja,men da va jo min feil at ho blei våt!:p va ingen lekkasje i hennas seng!:p men heller mi enn hennas:)
Jau, blei ein time me byssing ette to puppe.. Men ho va veldi urolig når eg la ho te å sova i går og,kan vera samme grunn.. Men so våkne du litt meir av å tissa ut alt og må bytta pysj og ikkje bare bleio:-)!
Åja, hehe, bedre å blaute til mammans seng enn sin egen, ja - smart jente. ;) Du er flink som tar byssing på natta, jeg må også hive meg i det etter hvert. Har blitt litt lat av denne samsovinga... :p

Back
Topp