Bleiebøtte

LykkeligGift

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å ikke kjøpe bleiebøtte. Grunnen er rett og slett at refilene er svinedyre. Men så kom jeg over Ubbi bleiebøtte og ble brått litt usikker. Den koster 1000,- men du kan bruke vanlige poser. Så selv om den er dyr å kjøpe inn så sparer man det raskt inn tenker jeg :)

Noen som har erfaring med den?
8ca530f2b500906e2a639f7758dcb895

Synst fet egentlig er mye bedre å kjøpe små poser(på wish for eksempel) å gå ut med dei fortest mulig. Etter min erfaring stinker det fra bleiebøtta også. Synst ikke det er verdt 1000kr

Lurer litt på det samme egentlig. Fikk gratis bleiebøtte på babyshop i helga. Men når den er "tom" tror jeg jeg kommer til å bruke bøtta bare, og bruke hundeposer til bleiene.

Har flere venninner som har hatt og sier det bare er tull, for du må ut med posen der og med en gang for at det ikke skal stinke. Tror vi dropper det. Venter i hvertfall med å kjøpe til jeg ser et stort behov (eller noen klarer å overbevise meg om at bøtta kan stå inne på varmekablene til den er full uten at det begynner å stinke)

Vi skal bare bruke ei vanlig pedalbøtte. Dyrt med refill pluss at man må jo nesten tømme den hver dag uansett så føler ikke det er verdt det.

Vi har ingen planer om bleiebøtte. Tenker vi bruker små poser (hundeposer), ønsker ikke lukt på badet....

Mange som tenker som jeg egentlig gjorde mao :) Trodde nesten jeg var sært som tenkte å droppe bøtte. Da tror jeg at jeg går tilbake til opprinnelig plan med poser i vanlig bøtte :)

Ingen planer om bøtte :) Synes det var en uting som bare lukta skikkelig dritt (bokstavelig talt) :p

Vi fikk gratis på barnashus en bleie bøtte og den bruker vi med vanlig pose inni.

Jeg skal benytte meg av gratis bøtta fra barnas hus, fikk tips om å ha Bleier i hundepose før man tok de i bøtta:)

Vi kommer til å bruke slike små poser som finnes i babyavdelingen på matbutikken eller evt slike hundeposer. Jeg synes det er bedre å legge bæsjebleia i en slik en, og så gå ut med den med en gang.
Der jeg har vært på besøk hvor de bruker bleiebøtter synes jeg det kommer en skikkelig stank fra bøtta hver gang man åpner den for å hive oppi en ny. Og det sprer seg raskt i hele rommet. Så vi skal definitivt ikke ha bleiebøtte.
Tissebleier tror jeg ikke det er så ille med, så de skal vi nok bare hive oppi den vanlige søppeldunken som står der fra før, og gå ut med den posen hver kveld.

Man kan jo ta i mot den man får gratis på barnas hus, det følger med en pakke refills også se hvordan man syns det fungerer da? :)
Det gjør i hvertfall vi, så om vi ikke liker den så kaster vi den bare.. var jo gratis :)

Hadde det ikke til første, skal heller ikke ha det nå. Mye bedre å få de ut med engang. Lukter grusomt med bleier på bad m varmekabler... vi hadde ei pen bøtte m lokk på trappa til bleier :3

Få heller den som er gratis på barnashus og kjøp med en pk refill til 199kr (får kjøpe den til det når en henter bleiebøtte, de er av og til på tilbud til 199kr også) Bruk den bare til bæsjebleier, så varer de posene veldig lenge :) Vi er på 3 rullen nå og guttungen er straks 22 mnd :)

Vi sier nei takk til gratis bleiebøtte, det blir en stank uten like. Vi går heller ut med bleiene etterhvert som de produseres.

Hvor kan man kjøpe billige hundeposer da? :) Eller det er kanskje ikke så dyrt i vanlig matbutikk heller?

Hadde den gratis bleiebøtta sist gang, og det ble en grusom stank som flere nevner her, da den stod på varmekabler på badet... Og det var egentlig tissebleiene som gjorde det verst, det luktet urin lang vei når bøtta begynte å bli full :hungover: Selv om vi skrudde på det lokket mange ganger så det liksom skulle bli tett. Så tror ikke vi kommer til å bruke den så flittig denne gangen, nei...

For miljøets skyld kan man jo be om ekstra matavfallsposer når de henter søpla, så kan man bruke dem. De er nedbrytbare. Enorme mengder plast som blir kastet i løpet av et år. Bruk og kast for bekvemmelighetens skyld bør man begrense.

Back
Topp