Bleiebøtte

Chriztine

Forumet er livet
Augustmødrene 2014
Desemberskatter 2016
Har dere noen preferanser når det kommer til bleiebøtte?

Tenker da på de to man kan få gratis. Angelcare og Sangenic. Er det noen av de som dere synes er bedre enn den andre? Tenker da på lukt og bruk.

Vi brukte begge to sist gang, syns sangenic var best på lukt og oppbevaring.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette har jeg lurt på også. Og en annen ting jeg lurer på er hvorvidt det er nødvendig med bleiebøtte så lenge man fullammer? Synes jo ikke det lukter bæsj av morsmelkavføring liksom? Er det ikke slik at det begynner å lukte når man evt. bruker tillegg eller når barnet begynner med annen føde?

Tenker sånn ift. at bleiebøtteposer er dyre nok.

Dette har jeg lurt på også. Og en annen ting jeg lurer på er hvorvidt det er nødvendig med bleiebøtte så lenge man fullammer? Synes jo ikke det lukter bæsj av morsmelkavføring liksom? Er det ikke slik at det begynner å lukte når man evt. bruker tillegg eller når barnet begynner med annen føde?

Ja, du sier noe der også. Er innmari dyre de refillene...

Vi brukte den gratise sist. Helt greit, men funker nok med en søppelbøtte med lokk også ;-)
Babyen bæsjet bare hver 10. dag, så det luktet jo ikke så mye uansett her da (morsmelkbæsj lukter jo surt, selv om det ikke lukter bæsj)

Når bæsjen ble fastere kastet vi den i do (brukte forøvrig hovedsakelig Tøybleier da, men gjorde hvis han hadde papirpleier også)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi brukte sangenic sist, men ja de refill er svindyre!!skjønner godt de gir bleiebøttene bort gratis.
Om du har mange bioposer liggende, så bare bruk de og hiv de i søppelspannet evt i bleiebøtta som du har en vanlig søppelpose i. Noen babyer bæsjer flere ganger om dagen, andre en gang i uka.
Er det en gang i uka så er det jo like lett å kaste bleien ut?

Korbell kunne man i hvert fall få gratis på Mimmis.no før, og vi er megafornøyde med den! Man kan bruke vanlige poser i den også. Spesielt etter hvert som Vesla ble eldre syntes jeg Angelcare var guffen å bruke når det var fulle bæsjebleier

Har den fra barnashus. Kjøper bare refill når de er på tilbud til 199,- syns den er god, men syns det er litt ekkelt å knø en svær basjebleie oppi det lille hullet, føler det tyter ut av bleien av og til. Så nå har vi gått over til å bruke de lilla bleieposene som du får kjøpt på dagligvare, og hiver de i et større bosspan som står på badet. Lukter ikke da heller.

Brukte bleiebøtte en god stund. Men synes det luktet sånn, pluss at refillposene var dyre (kjøpte fra e-bay,litt billigere). Vi gikk over til bruk av vanlige småposer og knyter dem sammen og hiver bleien ut etter hver skift.

Sent from my iPhone using BV Forum

Er litt i tvil på det med bleiebøtte siden refillen er dyr og man ikke kan kaste i matsøppel.. Men så libero hadde egene bleie poser, noen som har prøvd de? :)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Vi brukt den gratise bleiebøtta med første, men no blir vi å kast bleian direkte i søpla ut i sånne hundebæsjposa :)

Sniker fra februar! Vi har bleiebøtta fra sangenic , funker Storebrand, selv når varmekablene stod på. Luktet ingenting!! Jeg fullammer og kan si at det lukter ikke godt av bæsjebleiene for det. Jeg angrer ikke et sekund på at vi valgte bleiebøtte!! Et lite tips er å kjøpe refillene på ebay! Jeg betaler da 420,- for 6 stk, istedet for 340,- for 3 her hjemme. Nå har vi også leilighet i Sverige så har noen ganger bestilt 12 pakk med refiller til leiligheten der, for da slipper vi toll, og betaler kun 750,- . Uansett blir det billigere fra ebay og jeg hadde ikke lurt på å gå til innkjøp av bleiebøtte.

Min lille pike ❤️

Hentet den bleiebøtta man får gratis hos barnas hus i dag :) Angelcare heter den. Vi får prøve, så finner vi vel ut hva vi liker etterhvert :)

Back
Topp