Bleieavvenning...

FruTomor

Glad i forumet
Dere som har 2åringer som har slutta med bleie..hvordan gjorde dere det?Jeg setter mine to på potte,og de tisser av og til..men hvordan få de til å si ifra at de må,og få vekk den der bleien..Ja jeg har avvent to stk før...men nye tips er greit å få!Har lest om avvenningstruser...er det lurt??

Jeg kommer til å ta ordentlig tak i dette når det blir litt varmere i været. Hun var veldig intressert i å sitte på do og potta for en stund tilbake, men det har tabbet litt av.
Har ingen gode råd siden jeg aldri har vært med på dette før.

ORIGINAL: Mimøi

Jeg kommer til å ta ordentlig tak i dette når det blir litt varmere i været. Hun var veldig intressert i å sitte på do og potta for en stund tilbake, men det har tabbet litt av.
Har ingen gode råd siden jeg aldri har vært med på dette før.

signerer denne. vi skal og prøve hardere når det kommer sommer tendenser her :)

Anbefaler å starte når alle har tid til at det skjer uhell, f.eks i en ferie.

Vi kasta bleia i påska på dagtid.

MEN det er veldig avhengig av bhg også, for i vår bhg har de ikke vært noe flinke til å følge det opp[:'(]

Begynn f.eks først å lage rutine på å gå på do før eller etter et måltid og før legge tid.

Jeg har gjort det sånn at jeg gjerne har spurt om hun må tisse f.eks 1,5-2 timer etter jeg vet hun tisset sist.

Nå kommer hun selv og sier "jeg må tisse" eller "jeg må bæsje".

Siden bhg ikke har vært så flinke til å følge opp har hun fortsatt endel uhell der....

På vei til bhg tisser vi i grøftekanten f.eks - det er veldig veldig gøy[:D]

Back
Topp