Førstegangsmamma som ikke blir helt klok på det her
Jeg har gått opp i bleie str når baby får røde merker på lårene. Begynte med str 3 ved ca 2 mnd og rett over 4 kg. Nå er hun straks 3 mnd og bikket 5 kg, men fått røde merker allerede. Hun er vel lang og slank, men har litt lår, men de kan da ikke være så tjukke?
Gir jo ikke mening når hun er akkurat innenfor minste vektgrensa. Uansett så må teipbitene nesten ta på hverandre for å passe i livet, da jeg gikk opp før var jo det blitt stort mellomrom der. Det har alltid blitt ekstra stoff nederst uansett hvor mye jeg drar opp på hver str vi har brukt. Og dette gjelder Libero Touch og Comfort, det er de vi syns har best passform til henne og ingen lekkasjer.
Gjør jeg noe feil her? Noen tips?
Jeg har gått opp i bleie str når baby får røde merker på lårene. Begynte med str 3 ved ca 2 mnd og rett over 4 kg. Nå er hun straks 3 mnd og bikket 5 kg, men fått røde merker allerede. Hun er vel lang og slank, men har litt lår, men de kan da ikke være så tjukke?
Gir jo ikke mening når hun er akkurat innenfor minste vektgrensa. Uansett så må teipbitene nesten ta på hverandre for å passe i livet, da jeg gikk opp før var jo det blitt stort mellomrom der. Det har alltid blitt ekstra stoff nederst uansett hvor mye jeg drar opp på hver str vi har brukt. Og dette gjelder Libero Touch og Comfort, det er de vi syns har best passform til henne og ingen lekkasjer.Gjør jeg noe feil her? Noen tips?
Får teste en str 4 da og se hvordan det går
I str 3 har vi prøvd Libero Touch, Comfort og hybrid i S (den lekker hele tiden uansett, men passet litt bedre nå), også Änglamark, men den "sægget" uansett hvor mye vi strammet, og da ble det ryggbæsj og lekkasjer. Var ikke fan av rema da vi brukte str 2, men lillego var vel ok, kanskje vi kan teste de i str 3.