Bleie størrelser

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Er det noen som er kloke der ute?
Vi bruker libero touch str 3. Den går jo opp til 8 eller 9 kg. De siste bæsjebleiene har endt med fullstendig kollaps, da det renner over bleien, men ikke fordi d er snakk om mengder. Lillegutt er nok rundet godt over 7 kg, så nå kjøpte jeg str 4, den satt mye bedre på rumpa.
Hvordan bør bleien dekke her og der for å sitte best? Hvor nærme mot midten bør teipen sitte, eller evt hvor langt ut mot kanten bør den ikke sitte? [emoji23]
 
Man skal visstnok kunne få to fingre mellom barnet og bleien [emoji4] Tror det ligger en video på libero sin nettside. Jeg har fått tips om å bytte til neste størrelse så snart ungen er tung nok, og det har funka bra så langt. Veldig sjelden bæsj utenfor bleien her [emoji1]
 
30482f2063b22ace603473f171b409c6.png


Om begynnelsen av teipen er ved kanten på det feltet der man fester teipen, da er bleia for liten :) ihvertfsll på min. Da lekker det tiss. Jeg bare passer på å dra bleia godt ut av rompa. Bytter når jeg ser den begynner å dekke mindre rundt rompa/kommer for nærme rompa :)
 
Vi må ha bleier som går godt opp på ryggen. Bruker libero comfort str 3 eller coop sine i str 3. Vi må trekke bleiene langt opp bak. Sagger de så blir det søl. Gliper det i "overlappen" mellom bak og front så blir det søl..comfort str 4 er for slakk rundt lårene, men str 3 begynner å bli korte i ryggen. Coop sine str 3 er de som passer best til frøknas fasong. De er høye i livet og ikke så "posete" som libero, men jeg liker at libero er så myke.
 
Nr 4 passer ypperlig her, jeg setter tapen på yttersiden av teksten på begge sidene:)
 
4 har passer her en stund :) jeg så også en video på Libero sine sider for en stund siden. Bytter så snart han er tung nok så lenge han er god og rund.
 
Er det noen som er kloke der ute?
Vi bruker libero touch str 3. Den går jo opp til 8 eller 9 kg. De siste bæsjebleiene har endt med fullstendig kollaps, da det renner over bleien, men ikke fordi d er snakk om mengder. Lillegutt er nok rundet godt over 7 kg, så nå kjøpte jeg str 4, den satt mye bedre på rumpa.
Hvordan bør bleien dekke her og der for å sitte best? Hvor nærme mot midten bør teipen sitte, eller evt hvor langt ut mot kanten bør den ikke sitte? [emoji23]
Vi har hatt perioder der vi har måttet bytte bleiemerke mellom størrelsene. Drite over kanten er spesialiteten her i huset
 
Vi har en lang jente, så vi har stort sett alltid byttet størrelse litt før vekten tilsier det. Hjelper ikke at bleia "holder" mye om den er kort i ryggen...

i str 3 (som vi egentlig skal bruke) har Pampers bedre lengde, men den er for tynn, og libero for kort [emoji15] så vi byttet til libero 4, og det går utmerket, selv om den er litt posete..

tror jeg skal prøve Coop neste gang jeg skal handle, har hørt at de har fin passform for lange barn(?)
 
Takk dere! Da er vi herved litt klokere!! Jeg har en lang men tynn baby, så her må vi nok opp i størrelse! Må kanskje se etter andre merker også!
Hvordan er kvaliteten på Coop sine a?
 
Takk dere! Da er vi herved litt klokere!! Jeg har en lang men tynn baby, så her må vi nok opp i størrelse! Må kanskje se etter andre merker også!
Hvordan er kvaliteten på Coop sine a?
Vi har en lang jente, så vi har stort sett alltid byttet størrelse litt før vekten tilsier det. Hjelper ikke at bleia "holder" mye om den er kort i ryggen...

i str 3 (som vi egentlig skal bruke) har Pampers bedre lengde, men den er for tynn, og libero for kort [emoji15] så vi byttet til libero 4, og det går utmerket, selv om den er litt posete..

tror jeg skal prøve Coop neste gang jeg skal handle, har hørt at de har fin passform for lange barn(?)
Vi har brukt coop sine en del og jeg er veldig godt fornøyd. Definitivt vår favoritt blant billigbleiene! De er lange og gode i livet, dvs går høyt opp i ryggen, og er ikke så posete som libero. Kvalitetsmessig så er de myke og gode (ikke helt som libero, men de er jo billigbleier), og holder godt på både det ene og det andre her i hus. Ikke lukter de dårligere enn normalt når det kommer noe i dem heller. Rema sine f.els lukta så tiss når hun tissa at vi ikke orker å bruke dem.
 
Vi har brukt coop sine en del og jeg er veldig godt fornøyd. Definitivt vår favoritt blant billigbleiene! De er lange og gode i livet, dvs går høyt opp i ryggen, og er ikke så posete som libero. Kvalitetsmessig så er de myke og gode (ikke helt som libero, men de er jo billigbleier), og holder godt på både det ene og det andre her i hus. Ikke lukter de dårligere enn normalt når det kommer noe i dem heller. Rema sine f.els lukta så tiss når hun tissa at vi ikke orker å bruke dem.

De er herved testet- og jeg er veldig fornøyd med de altså [emoji3]
 
Prøve Rema sin. Opplevd det samme med libro, lillen sin bæsj kom opp til ryggen, tenkte hvordan i huleste kom den hele veien der. Man skulle trodd han spruta opp over hehe. Rema sin holder bra også har den lang bakdel.
 
Prøvde Coop sine og var fornøyd helt til jeg fant ut at den ble bløt på utsiden etter han tissa. Havner alltid tilbake på Libero touch :p de eneste jeg er fornøyd med
 
Prøvde Coop sine og var fornøyd helt til jeg fant ut at den ble bløt på utsiden etter han tissa. Havner alltid tilbake på Libero touch :p de eneste jeg er fornøyd med

Jøss, d har jeg ikke opplevd enda!
Meeeeen, på natt bruker vi touch, og på dagtid Coop sine [emoji5] stoler nemlig ikke 100% på de billigbleiene på natt [emoji23][emoji23]
 
Jøss, d har jeg ikke opplevd enda!
Meeeeen, på natt bruker vi touch, og på dagtid Coop sine [emoji5] stoler nemlig ikke 100% på de billigbleiene på natt [emoji23][emoji23]

Jeg er også fornøyd med Coop så langt, men gjør akkurat det samme som deg! Touch om natten, i tilfelle [emoji23]
 
Jeg er også fornøyd med Coop så langt, men gjør akkurat det samme som deg! Touch om natten, i tilfelle [emoji23]

Haha, natten er lissom litt mer krise om noe går galt også [emoji23] er ikke så forbasket lett å få vasket sauseskinn eller madrasser om ting renner igjennom [emoji23]
 
Back
Topp