Bleie-spørsmål..

LuckyStar

Gift med forumet
Hvilken bleiestørrelse bruker man minst av (Libero)?

Ja, jeg hamstrer...

hæ?
der kommer jo helt ann på hvor tung ungen er i hvor lang periode og hvor mye han/hun tisser eller hvor stor ungen er rundt livet. umulig å vite noe om på forhånd[8|] men generelt bruker man vel de minste størrelsene kortest, fordi ungene vokser saktere og saktere etterhvert. Jeg brukte ikke større str enn nr 4 før han sluttet.

ORIGINAL: Mrs Lutz

hæ?
der kommer jo helt ann på hvor tung ungen er i hvor lang periode og hvor mye han/hun tisser eller hvor stor ungen er rundt livet. umulig å vite noe om på forhånd[8|] men generelt bruker man vel de minste størrelsene kortest, fordi ungene vokser saktere og saktere etterhvert. Jeg brukte ikke større str enn nr 4 før han sluttet.

Det tror jeg også.. I vårt tilfelle bruke hun nr. 4 kortest..

Vi brukte nr 3 lenge. 4 ikke så lenge. det er ikke så stor forskjell fra 4 til 5. nr 5 brukte vi i hele sommer.

gikk over på nr 6 tidlig i høst, da var hun 11-12 kg.

Min erfaring er at man bruker minst av de minste størrelsene, som 3 og 4. Ungen vokser fortest i begynnelsen. Hvor lenge man bruker str.6 avhenger av hvor tidlig ungen slutter med bleie. Og selvfølgelig hvor stor ungen er. Ikke alle rekker opp i str.7. Jo mindre ungen er for alderen, jo lenger bruker man de mindre str.

Tror jeg ville satset på å hamstre mest i str 5 og 6 uansett. Min er liten for alderen og har brukt str 5 ganske lenge nå.

Back
Topp