Ble tråden slettet????

Pearl

Forumet er livet
Tråden om mødre som snyter til seg overgangsstønad fra i går - finner den ikke så jeg regner med den ble slettet??? Kanskje like greit, og håper folk kan tenke litt over hva de legger ut på et nettforum... Når det er sagt blir jeg ikke forbauset om noen faktisk meldte svindlern videre.... Og det synes jeg er BRA!! Skulle gjort det selv om jeg hadde klart å finne ut hvem hun var....
(Og nei, jeg er ikke skinnhellig som nevnt i andre tråder, men jeg er STERKT i mot misbruk av det fantastisk gode trygdesystemet vi har som gir MYE mer hjelp til mennesker som trenger det - mer enn i NOE annet land.... )

Er nok borte ja.. Finner den ikke jeg heller.. Søren og, lurte egentlig litt på om folk seriøst tenkte å anmelde forholdet...

Som jeg skrev i tråden, så er jeg enig i at det er feil å utnytte systemet og at det bør være straffbart, i min mening i form av annet enn fengselsstraff.. Men å anmelde forholdet fordi hun innrømmer her inne at det var en tid da hun gjorde det, synes jeg ikke hører hjemme i det hele tatt.. For alt vi vet kan jo dette være mange år tilbake..

Nå har jeg vært blant de heldig som ikke har vært involvert i noe kriminelt, men jeg kan ikke tro at alle her inne har vært like heldige.. Skal man da alltid måtte se seg over skulderen fordi man har en fortid?? Skal man som menneske aldri få muligheten til å legge den bak seg?? Skal man aldri få dele sine feiltak med andre i frykt for at det vil brukt mot dem?? Er det sånn vi vil ha det?? At vi gjorde noen feile beslutninger som tenåringer og så skal vi være redde for at vi blir tatt for dem resten av vårt liv.. Er det sånn vi vil at barna våre skal ha det??

Back
Topp