Ble sykmeldt pga høyt blodtrykk..

Muffinsmamma86

Flørter med forumet
Nå mente legen min at nok var nok.. Blodtrykket mitt har steget jevnt den siste måneden nå, og da jeg i dag også hadde masse proteiner i urinprøven ble det 7 lange uker SM, også tette oppfølgingskontroller framover.

Godt å vite man er i trygge hender da, dersom dette skulle utvikle seg..

Nå mente legen min at nok var nok.. Blodtrykket mitt har steget jevnt den siste måneden nå, og da jeg i dag også hadde masse proteiner i urinprøven ble det 7 lange uker SM, også tette oppfølgingskontroller framover.

Godt å vite man er i trygge hender da, dersom dette skulle utvikle seg..

Har du tatt glukosebelastning enda? Bør vel kanskje få det gjort asap? Ellers er det veldig bra med tett oppfølging :)

Godt du får god oppfølging :) Får håpe det snur snart. Ja, få sjekket blodsukkeret.
Her er det heller motsatt Blodtrykket har holdt seg lavt de siste mnd. Litt skummelt når jeg blir for varm siden jeg da blir svimmel og nesten svimer av. Men det går fint. Lært meg noen triks ;)

Å nei, uff, det var tidlig. :confused: Hvor langt er du kommet nå? Bra de passer godt på deg nå, krysser fingrene for at det ikke blir verre.

Så bra at du blir passet på! Har du fått beskrevet hvilke subjektive symptomer du bør være obs på mtp evnt. svangerskapsforgiftning??

Har du tatt glukosebelastning enda? Bør vel kanskje få det gjort asap? Ellers er det veldig bra med tett oppfølging :)

Glukosebelastning har eg tatt og den er helt fin :-) sånn eg forsto på legen min er proteinene+BT sett i forhold til preeklampsi og ikke diabetes.. Vil helst slippe begge deler ;-)

Så bra at du blir passet på! Har du fått beskrevet hvilke subjektive symptomer du bør være obs på mtp evnt. svangerskapsforgiftning??

Føler meg veldig i trygge hender med legen. Hun har fulgt meg gjennom de to tidligere svangerskapene mine og.

Må passe på om e får pannehodepine.. Kvalme med oppkast var heller ikkje bra, også da om eg ser stjerner eller får vondter øverst i magen...

Ble satt i gang fødselen med min første pga svangerskapsforgiftning, så kjenner jo symptomene, men godt å få en påminnelse! Må ta d med ro fremover.. Vil jo helst slippe å føde prematurt. Lille har godt av å bo i magen leeeeenge ennå :-)

Glukosebelastning har eg tatt og den er helt fin :) sånn eg forsto på legen min er proteinene+BT sett i forhold til preeklampsi og ikke diabetes.. Vil helst slippe begge deler ;-)

Ahh, skjønner, tenkte at preeklampsi var som følge av svangerskapsdiabetes. Men ser nå at det kan få man allikevel.
Håper du slipper unna! :-)

Å nei, uff, det var tidlig. :confused: Hvor langt er du kommet nå? Bra de passer godt på deg nå, krysser fingrene for at det ikke blir verre.

Jaaaa.. Altfor tidlig :/ håper det kan roe seg når eg får satt ned tempoet litt :-) får finne en rolig hobby, evnt kjekk tv-serie for å få tiden til å gå :)

Er 27+1 i dag, så jåper jo lille får bli i magen leeenge ennå :)

Godt du får god oppfølging :) Får håpe det snur snart. Ja, få sjekket blodsukkeret.
Her er det heller motsatt Blodtrykket har holdt seg lavt de siste mnd. Litt skummelt når jeg blir for varm siden jeg da blir svimmel og nesten svimer av. Men det går fint. Lært meg noen triks ;)

Off! Hørtes ikkje godt ut med for lavt blodtrykk.. Go bedring! Vet di forreSten noe om hvorfor blodtrykket ditt er lavt? Kanskje ganske vanlig under svangerskap det elller?

Føler meg veldig i trygge hender med legen. Hun har fulgt meg gjennom de to tidligere svangerskapene mine og.

Må passe på om e får pannehodepine.. Kvalme med oppkast var heller ikkje bra, også da om eg ser stjerner eller får vondter øverst i magen...

Ble satt i gang fødselen med min første pga svangerskapsforgiftning, så kjenner jo symptomene, men godt å få en påminnelse! Må ta d med ro fremover.. Vil jo helst slippe å føde prematurt. Lille har godt av å bo i magen leeeeenge ennå :)

Men da vet du hva du skal kjenne etter! Håper det stabilierer seg nå som du får ta det mer med ro og at den lille får mange uker til i magen :)

Takk :) God bedring til deg også :) Nei, har hvert sykemeldt sia slutten av mars og er videre sykemeldt ut juni. Legen tror jeg ikke kommer tilbake på jobb under svangerskapet. Er sykemeldt for bekkenløsning og migrene.

Kanskje best å høre på legene nå i disse tider :-) bekkenløsning pleier jo som hovedregel ikke å kjennes bedre ut jo lenger mot termin vi kommer!

Her har eg akkurat for par dager sia begynt å kjenne antydning til vondter nederst der hvor legen måler sf.. Heter det symfysen tro? Og litt murringer som kommer å går bak i ryggenog. Så er vel bare å begynne å roe ned, og tror joggeturene mine får vente noen måneder nå... Rolige spaserturer kan da vel derimot ikke skade :-) gjør du noe fraeller til mtp bekkenløsningen? Hvor sitter smertene?

Hadde aldri noe smerter i bekken med di to første.. Tror jeg til og med presterte å spørre hvor bekkenet satt hen med første.. (Var 19 år da det ska eg ha) Så er uvant men veldig håndterlig foreløpig :)

Kanskje best å høre på legene nå i disse tider :-) bekkenløsning pleier jo som hovedregel ikke å kjennes bedre ut jo lenger mot termin vi kommer!

Her har eg akkurat for par dager sia begynt å kjenne antydning til vondter nederst der hvor legen måler sf.. Heter det symfysen tro? Og litt murringer som kommer å går bak i ryggenog. Så er vel bare å begynne å roe ned, og tror joggeturene mine får vente noen måneder nå... Rolige spaserturer kan da vel derimot ikke skade :-) gjør du noe fraeller til mtp bekkenløsningen? Hvor sitter smertene?

Hadde aldri noe smerter i bekken med di to første.. Tror jeg til og med presterte å spørre hvor bekkenet satt hen med første.. (Var 19 år da det ska eg ha) Så er uvant men veldig håndterlig foreløpig :)
Ja, best å høre på legen ;) Nei, som regel ikke. Men legen hadde et håp om bedring før kroppen ble for tung siden jeg fikk bekkenløsning såpass tidlig. Mammaen min ble nedre midt i svangerskapet før det ble verre igjen. Men tydeligvis ikke jeg.

Isj, håper du virkelig slipper bekkenløsning. Det er virkelig ikke noe som er godt. Ja, det heter symfysen ;) Da er det nok greit å avbryte joggingen og heller ta gå turer. Manuell terapeuten min sier at jeg skal gå I det tempoet som gjør at jeg ikke har vondt eller ubehag. (Hadde jeg hørt på hu så måtte jeg ha droppet å gå I det hele tatt). Ellers har jeg fått høre at svømming med armer er bra (og det har jeg testet ut og det var digg, full avlastning fra smertene i bekkenet). Og så har jeg fått øvelser jeg skal drive med. Smertene sitter mye i skjelett i rompa, nede ved tissen, sidene, lyskene, symfysen, korsryggen og stråling nedover venstre bein ( mye smerter i leggen). Smertene varierer på hvor de er, men alltid inni rompe halvdelene og venstre beinet.

Så godt du slapp det de andre gangene. Hehe, er sånn med flere jeg har snakket med. Til og med folk som jobber i helsevesenet!! Det er litt skummelt å høre!!

Kjedelig med høyt blodtrykk. Bra de passer på deg. Hvor høyt er det? God bedring! Slapp av og ta vare på deg selv og lille i magen :)

Her har BT mitt også steget den siste mnd..tror det var 135/90 sist jeg målte.. Legen snakket litt om å begynne med medisiner for å få det ned, men føler jeg er litt skeptisk til det :P Nevnte legen din noe om medisiner eller?
Jeg hadde proteiner i urinen en mnd, men det gikk over heldigvis! Jeg hadde høyt BT med nr1 også, enda høyere faktisk, men fikk ikke noe for det den gangen..

Kjedelig med høyt blodtrykk. Bra de passer på deg. Hvor høyt er det? God bedring! Slapp av og ta vare på deg selv og lille i magen :)

Føles bra at jeg og lille kan være i trygge hender ja :-) mitt blodtrykk ligger normalt på 125/75 ca, og nå er det laveste vi klarer å måle på 138/95 en plass der..

Her har BT mitt også steget den siste mnd..tror det var 135/90 sist jeg målte.. Legen snakket litt om å begynne med medisiner for å få det ned, men føler jeg er litt skeptisk til det :P Nevnte legen din noe om medisiner eller?
Jeg hadde proteiner i urinen en mnd, men det gikk over heldigvis! Jeg hadde høyt BT med nr1 også, enda høyere faktisk, men fikk ikke noe for det den gangen..

Da ligger jo trykkene våre nokså likt ja..
Tror de har nokså høy terskel før di prøver blodtrykksdempende på gravide.. Min har ikke nevnt det med ett ord, og behandlingen foreløpig ee hvile :)

Så bra at proteinene gikk bort, er noe herk det der :-O

Back
Topp