ble sjokkert ista!!

Syns man uansett ikke skal gå fra barn i bilen jeg da... samme om det er kaldt eller varmt[&:]

Bilen(av en forholdsvis nyere modell) til en bekjent tok plutselig fyr når hun var inne i barnehagen for å hente barna, det var snakk om minutter og bilen var utbrent..... Jeg sier ikke at sånn kan skje hele tiden, men man vet aldri....

ORIGINAL: Marinah

ORIGINAL: neselo

Forresten, vi har en 2004-mod bil, og det blir kaldt inni bilen etter 2-3 minutter etter motoren er slått av! Håper ungen var godt kledd! Biler er jo ikke isolert da [8|]

ja vi har vel 2002? og den blir og fort kald.. og dette var en bil fra 1980 tenker jeg. så tviler på den holdt seg så varm [:(]

Vi har en 98 modell og den tar faktisk tid før blir kald.... før pleide sambo å sove i bilen hvis han kom for tidlig på jobb ( lang vei og vanskelig å beregne)

det er tålig uansvarlig i denne kulda[:o]
bilen blir jo jækla kald etter 5 min liksom...
kjenner æ blir helt kvalm..
tru jeg hadde gått inn å finni dama å spurt om æ sko sitte å passe ungen å bilen mens ho handla så ungen ikke sko fryse t fjell i denne kulda.. eller vetkje..
vi har en 2008 modell bil å uansett å mye varme jeg har i bilen før jeg dauer den så blir den kald etter 5-10 min...!!!
biler med klima anlegg eller airkondisjon eller åssen det skrives er veldig dårlig på varmen å jaffal når det blir så kaldt som nå!!

ORIGINAL: Lissyjane

Forresten, vi har en 2004-mod bil, og det blir kaldt inni bilen etter 2-3 minutter etter motoren er slått av! Håper ungen var godt kledd! Biler er jo ikke isolert da [8|]

Hvis den blir kald på to minutter så har dere et stort hull ett eller annet sted[;)]

Ja det var det mannen sa nå også... som sagt tidligere så har han ligget å sovet i bilen midt på vinteren med motoren av[:)]

Hvis den blir kald på to minutter så har dere et stort hull ett eller annet sted[;)]

Kommer litt an på hvor i landet man er da.. Jeg kjørte gjennom Kongsvinger her forrige uke, der var det 30 minus... Jeg og venninna mi stoppa bilen, det ble iiiiiiiiiskaldt på 2 minutter..

syns det var ille at hun i det hele tatt lot ungen sitte alene i bilen jeg da, uansett hvor kaldt det er. er så mye som kan skje, selvom det stort sett går bra

Selv min første bil holdt seg ok varm i et kvarters tid.. Og den var vel ca like isolert som en gocart!!

Synes det var uansvarlig av henne å gå fra ungen, men synes du krisemaximerer situasjonen veldig. Det blir ikke 20 minusgrader i bilen i sekundet du slår av tenningen, og i mange biler også av eldre modell så kan man ha på varmen selv om bilen ikke er i gang.

ORIGINAL: Labambie

Kommer litt an på hvor i landet man er da.. Jeg kjørte gjennom Kongsvinger her forrige uke, der var det 30 minus... Jeg og venninna mi stoppa bilen, det ble iiiiiiiiiskaldt på 2 minutter..

Ja du tok tiden eller[8|] [8D][8D][8D][8D]

Hehe! Ja, satt i telefonen med bilberging... [;)]

Signerer denne jeg[:)] Syns nok heller ikke dette var en OMG tråd, selv om jeg ikke hadde gjort det selv, men siden du ikke gjorde no, så regner jeg med ungen tok det knakende med ro og ikke viste ubehag[:)]

Man går vel bare rett og slett ikke fra barna i bilen.Det er så mye rart som kan skje.

Og alle disse om og men og atte....

Jeg hadde iallefall IKKE gått fra barna mine og synes ikke andre bør gjøre det heller.
Men nå er det jo engang slik at det er ikke jeg som bestemmer over andre (dessverre)[8D]

Kunne fint gått fra han i bilen hvis det va snakk om ein kjappe tur inn for å kjøpa någen få varer.
Men då snakke eg om 2 min.. ikkje ett kvarter.
Hadde eg aldri gjort.

ORIGINAL: jeunetigre

Syns man uansett ikke skal gå fra barn i bilen jeg da... samme om det er kaldt eller varmt[&:]

Bilen(av en forholdsvis nyere modell) til en bekjent tok plutselig fyr når hun var inne i barnehagen for å hente barna, det var snakk om minutter og bilen var utbrent..... Jeg sier ikke at sånn kan skje hele tiden, men man vet aldri....

Min gamle bil, som da var 8 år gammel tok plutselig fyr da jeg satt inne, så røyken kom forbi stue vinduet[8|]

Det var ikke slik at den ble utbernt eller noe, men man så det var flammer fra motoren, dynamoen hadde en feil[8|]

ORIGINAL: Niiiitah87

Kunne fint gått fra han i bilen hvis det va snakk om ein kjappe tur inn for å kjøpa någen få varer.
Men då snakke eg om 2 min.. ikkje ett kvarter.
Hadde eg aldri gjort.

vel, synes nu det e bedre å la ungen sove i LÅST bil med mindre man bor på stor plass der det e masse gærninger, enn å vekke ungen, dra han/hun inn i butikken for å kjøpe noen varer osv... blir ikke kaldt i bilen på 15 minutter nei... og hvis motoren står på, så kan noen gå ut og kjøre med ungen av gårde!!

ORIGINAL: cathrine24

ORIGINAL: jeunetigre

e nu to stk som har skrevet om akkurat det der, så ante ikke at det var så vanlig... brukte nu å gå fra sovende unge i låst bil hvis æ sku kjøpe brød og melk og sånt, men ikke heretter... grøss og gru

Min gamle bil, som da var 8 år gammel tok plutselig fyr da jeg satt inne, så røyken kom forbi stue vinduet[8|]

Det var ikke slik at den ble utbernt eller noe, men man så det var flammer fra motoren, dynamoen hadde en feil[8|]

hadde aldri gått fra ungen min så lenge i en bil uansett temperatur. hadde ikke gått fra henne i bilen i fem min heller, med mindre da bilen sto parkert ti meter fra butikken og den hadde vinduer ut mot bilen så jeg kunne sett henne hele tiden. da kunne fem min gått helt greit. for å sette det på spissen:) 

For det første så vet man ikke hvor godt ungen var kledd, man vet heller ikke hvor godt bilen holder på varmen, så det er vel kansje å dramatisere det hele litt...[;)]

Ang det og levne ungen i bilen aleine, det er ikke noe jeg personlig er noe fan av, men jeg dømmer ikke dem som gjør det under rimelighetens grenser selvfølgelig...mye kan skje, som f.eks at bilen tar fyr, det kan faktisk skje selv om bilen ikke går på tomgang...det er engang slik at vi alle er forskjellig og alle behandler barn forskjellig, men om man blir SÅ sjokka i OMG varianten, så bør man kansje si det til folk på en skikkelig måte sånn at man iallefall har ordnet opp med egen samvittighet..selv om jeg ikke syntes akkurat dette var en slik variant[;)]

Back
Topp