ble nesten stum...

BflyW

Elsker forumet
Var hos svigermor i dag.
Hun er okay - men litt spesiell. Hun sier ting rett ut som hun tenker dem, og da kommer det mye som jeg synes er rett og slett ganske uhøflig, så jeg er vel ikke helt avslappet rundt henne. Det kommer gjerne to, tre stikk hver gang jeg ser henne.
I dag klarte hun å si at hun så gjerne vil være med på fødselen! Jeg ble helt paff. Det er greit nok at hun gjerne vil det - men hun er jo den siste personen jeg vil ha der!!!!
Jeg fikk jo svart at den plassen er forbeholdt mannen min, og hun svarte at "jo da, det er klart, men hun kan jo være utenfor å titte litt...."

Jeg mener - så ofte hun kommenterer kroppen min etc.... Hun har før sagt at neste gang hun ser meg har jeg vel kanskje gravid-mage. Da jeg sa at jeg syntes jeg hadde fått stor mage allerede sa hun: Ja, men sånn FIN gravidmage.... I dag sa hun at hun syntes det så ut som at jeg la på meg i bredden og ikke fikk sånn fin utovermage... Greit nok det - kan hende det er sant - men kommentarene sårer alikevel. Jeg skal flller'n ikke ligge å sprike med alle mine skavanker forran henne...

Men saken er jo grei. Hun har ikke mer rett til å være der enn andre besøkende, som er begrenset til visitt-tiden...

Ugh....
*Frustrasjon slutt*

så frekk.. hva sa mannen din til det da når hun sier sånn ting?[&:]

vet du, han hører det ikke! Vet ikke om man må være kvinne for å høre det jeg... Jeg har fortakt ham at den kommentaren om FIN gravidmage såret meg, og han sa at "Vel, hun synes vel ikke du ser gravid ut enda da..." Som om det er naturlig.
Han har desverre litt av de samme tendensene selv, men når han sier det, så får han virlkelig høre det av meg. Han slipper ikke unna.

uff nei er ikke lett men uansett så burde hun tenke hva hun fører ut av munnnen sin hun har jo vær gravid selv før og er man veldig sår bar ellers blir det ikke bedre når man går gravid og det burde mannne din  og hun skjønne.  burde støtte deg uansett hvordan man ser ut så er en gravid mage fin uansett fasong[:)]  men sviger mødre er sånn vet alt om det selv fikk mye kometarer selv og tok meg nær mens samboeren ikke skjønte hvorfor jeg skulle hekte meg oppi det [:@]

men lykke til og bit fra deg ikke la hun såre deg mer[;)]

Hei, har flyttet over til juliklubben, men er inne og kikker på augustklubben stadig vekk for å se hvordan dere har det.
Vil bare uttrykke min sympati og si at jeg også har et ganske anstrengt forhold til min svigermor.. Situasjonen har helt klart bedret seg på de 8 årene jeg har vært sammen med sønnen hennes, men vi kommer allikevel aldri til å få et "naturlig hyggelig" forhold, om dere skjønner.
Min samboers søster fikk en sønn i august i fjor og skal ut i jobb i gjen nesten samtidig med min termin. Min svigermor er hjemmeværende og skal gå hjemme med sitt første barnebarn ihvertfall frem til jul. Jeg er veldig redd for at hun kommer til å renne ned døra hos meg når jeg skal gå hjemme [:o] eller foreslå at vi skal finne på masse sammen. Vet ikke hvordan jeg skal sno meg unna det-det kommer garantert til å skje. Hun vil gjerne tilbringe tid meg meg og sikkert den lille også, men jeg orker rett og slett ikke-hun er ekstremt slitsom.. Dessuten tåler hun ikke å høre at jeg ikke vil, da blir hun sur og lei. Svigermødre altså, huff [:@] 

Back
Topp