Ble litt paff ja..

tindra

Elsker forumet
Møtte ei dame på gata idag som lurte på hvor mange kilo jeg hadde gått ned siden slankeoperasjonen?
Ble først målløs..og så brøt jeg ut i latter.

Ja, jeg ble operert for 8 uker siden..men jeg fjernet livmora og ikke deler av magesekken.
Og jeg har gått fra å være smertepasient til å ha et tipp topp liv. siste 4 ukene har jeg fartet rundt og vært mye i aktivitet..og har gått ned 8 kg. Fordi jeg igjen klarer å bevege meg.

Men slankeoperasjon? Utrolig hva folk får vridd det til å bli ;)

Hehehehehehehe!!! Nettopp derfor åpenhet er viktig på små steder  Vet om mange slankeopererte som mener det er veldig hysj-hysj. Og vips, tror folk man har kreft eller aids. 

Gratulerer med et bedre liv og gratulerer med et flott vekttap! 

Joda, for all del..ser den.
Tusen takk..deilig å være på topp igjen :)

Skulle bare fyrt opp under, å gitt dem smør på flesk!:P

Utrolig hva folk klarer å lire av seg, å faktisk spørre om!  

Så flott at du har fått det så mye bedre!:D

Såpass..hehe.. men godt å lese at du har merket stor bedring allerede etter operasjonen!!
Skal selv fjerne min til høsten og lurer derfor på hvordan din operasjon var.. hvis du har lyst å fortelle meg. 
Skal til samtale med overlege på sykehuset om et par uker, etter henvisning fra gynekologen jeg går til. 
Jeg gru-gleder meg, men jeg tror livet vil bli ufattelig mye bedre. Men er mer nervøs for selve operasjonen. Har hørt om skrekkhistorier fra to bekjente.. men som regel går det nok helt bra. 
Det er jo tross alt en omfattende operasjon har jeg hørt, så risikon finnes jo der også. 

=)

Hehehe, du får ta det som en kompliment at de minus 8 kiloene vises.

Haha..så bra, fortalte du at det ikke stemte? Må være pinlig for personen 

Godt du er blitt så mye bedre, greit når operasjoner kan gjøre så store forandringer til det positive 

dresden skrev:
Hehehe, du får ta det som en kompliment at de minus 8 kiloene vises.

og en latter forlenger livet, så ekstra bonus :))     huff, kor flau ble personen når du fortalte at det ikje stemmer??

Labambie skrev:
Hehehehehehehe!!! Nettopp derfor åpenhet er viktig på små steder  Vet om mange slankeopererte som mener det er veldig hysj-hysj. Og vips, tror folk man har kreft eller aids. 

Gratulerer med et bedre liv og gratulerer med et flott vekttap! 

Jeg ser ikke hvorfor det skal være hysj hysj.

Jeg har en tanke i hodet om å kanskje gjøre det, men skulle såklart ikke lagt skjul på det. late som jeg gikk ned 40 kg av meg selv? hvorfor det?

Ja, kan trygt si ho blei litt flat når jeg fortalte hva jeg faktisk har operert.
Og fikk meg som sagt en god latter :)

Tror vekta mi er lett å se forandring i, for jeg har aldri vært veldig overvektig..men vært veldig på motsatt side 180cm og 47kg på det værste. men har lagt på meg totalt 30kg siden den gang.

Rita Lind skrev:
Såpass..hehe.. men godt å lese at du har merket stor bedring allerede etter operasjonen!!
Skal selv fjerne min til høsten og lurer derfor på hvordan din operasjon var.. hvis du har lyst å fortelle meg. 
Skal til samtale med overlege på sykehuset om et par uker, etter henvisning fra gynekologen jeg går til. 
Jeg gru-gleder meg, men jeg tror livet vil bli ufattelig mye bedre. Men er mer nervøs for selve operasjonen. Har hørt om skrekkhistorier fra to bekjente.. men som regel går det nok helt bra. 
Det er jo tross alt en omfattende operasjon har jeg hørt, så risikon finnes jo der også. 

=)

Jeg merket stor forbedring alt 3-4 døgn etter operasjonen..når værste smertene fra operasjonen var borte og jeg reduserte på smertestillende.
Er jo en ganske omfattende operasjon og det er viktig å ta det veldig med ro i 8 uker. ikke løfte tyngre enn 1 kg, ikke gå i trapper,ikke ta i når man sitter på do ;) ikke ha sex. ikke gå turer i begynnelsen (men fortsatt bevege seg nok til å ikke risikere blodpropp) Etter 4 uker fikk jeg gå lange turer og litt motbakker..sykkelturer på slett vei (da blei huskyene våre glade)

Jeg var i en del samtaler med legen før operasjonen og vi kom til enighet om å la livmorhalsen bli igjen. Det fordi den er opphenget til bl.a skjeden..og en del opplever at den faller ned når livmorhalsen også fjernes.
Så siden livmora likevel skulle skjæres i inne i magen så valgte de å ta den ut i biter. Det betyr at jeg fikk et mindre operasjons sår (fikk 3) men hovedsnittet var langt større enn de jeg har fått ved tidligere lapraskopi.
Men vet at livmor ofte fjærnes gjennom skjeden når alt fjærnes.

Våknet med store smerter etter operasjonen, blei forsøkt smertelindret, men fungerte dårlig. smertene lå ved hovedsnittet og jeg ble to ganger undersøkt med ul med mistanke om blødning innvendig. Så..blei nesten et døgn på oppvåkninga, for avd nektet og ta meg imot. Men når jeg først kom opp, kom i bevegelse osv så gikk det bare timer før jeg valgte å reise hjem.
Er ihvertfall sikkert at jeg har ikke angret et øyeblikk (ok..joda..når jeg våknet av narkosen ;) på at jeg valgte å la meg operere :)

Tuusen takk for svar Tindra! =)

Høres ut som dette er noe jeg ikke trenger å bekymre meg over - satser på at det vil gå bra! Jeg har en del sammenvoksninger fra tidligere operasjoner, så skal bli godt å få fjernet de. Hadde en løft av livmoren for noen år siden og som alltid ved operasjoner er sjanser for sammenvoksninger ganske så store. 
Er kanskje heller mer spent på hvordan de har tenkt seg operasjonen. Har et bra stort heng over magen, etter 4 fødsler, så har jo et ørlite håp om at de også fjerner den i samme slengen.. :P
Men bare det å slippe kraftige blødninger, anemi, sterke smerter både under og etter mensen.. bare friheten og overskuddet til å kunne gjøre det jeg har lyst på uten å skulle måtte ta hensyn til kalenderen! Gleder meg villt til å få dette overstått!! 

Back
Topp