Ble litt inspirert av min egen tråd.

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Hvilken dialekt prater dere?

Jeg er jo fra Finnmark og prater fortsatt dialekt.

Hvilken ord på deres dialekt kan d være litt vanskelig og forstå?

Samboeren min sleit med "Læsta, tua, sjåen og Toy" :p
 
Jeg er fra Oslo, så prater som vi gjør her :p Men har noen innslag av ord som ikke hører helt hjemme her :p (uten at jeg husker noen av dem nå :p)
 
Hvilken dialekt prater dere?

Jeg er jo fra Finnmark og prater fortsatt dialekt.

Hvilken ord på deres dialekt kan d være litt vanskelig og forstå?

Samboeren min sleit med "Læsta, tua, sjåen og Toy" :p
Samme som deg :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg snakker trøndersk ;)


Jente født juni 08
Gutt født mai 13
 
Østlandsk :p Snakker bokmål, men skriver en god del nynorsk da jeg bor på bygda :p
 
Østlandsk :p Snakker bokmål, men skriver en god del nynorsk da jeg bor på bygda :p
Samme her. Bare jeg skriver bokmål.

Har ingen ord ikke mannfolket forstår, men vi er ikke alltid enig om hvilket ord som er "riktig"
Runse/huske tallerken/asjett og en del ord om de skal uttales med K eller G. Men jeg får en veldig rar dialekt egentlig. Er litt blanding også. ;)
 
Hvilken dialekt prater dere?

Jeg er jo fra Finnmark og prater fortsatt dialekt.

Hvilken ord på deres dialekt kan d være litt vanskelig og forstå?

Samboeren min sleit med "Læsta, tua, sjåen og Toy" :p
Samme:) men bruke ikke orde toy:)
 
Vestlandsk nærmere bestemmt haugesundsk;)

Så eg snakke me skarre r: seie foreksempel: ska me føysa? (Skal vi føyse?) bombom(drops) like egentlg dialektå mi godt, uten om på tv, då snakke de alltid så overdrevent;)
 
Vestlandsk nærmere bestemmt haugesundsk;)

Så eg snakke me skarre r: seie foreksempel: ska me føysa? (Skal vi føyse?) bombom(drops) like egentlg dialektå mi godt, uten om på tv, då snakke de alltid så overdrevent;)
Hva betyr "føyse"? :)
 
snakker en blanding av bergensk og "sotra-stril".. så er litt ymse her egentlig. Skriver som regel litt på dialekt, men er jeg på skolen og skriver oppgaver så skriver jeg bokmål..
 
Nordlending her :) får ofte reaksjoner på "løyle" (gøy) ihvertfall, sikkert flere som jeg ikke husker :)

Fra æppen :)
 
Er fra Sarpsborg, men har aldri snakka så bredt. Litt som Spire90 egentlig, men ikke så mye her jeg bor i Oslo. En blanding, tenker jeg :) Mannfolket skjønner alt, for vi er fra samme sted :p Mange her inne som f.eks ikke vet hva å hærte er ;) Det betyr å spleise for de som ikke visste det ;)
 
Sunnmøre her. Har inntrykk av vi er ikke så mange her inne som er fra sunnmøre??

Sent from my HTC Legend using BV Forum mobile app
 
Er fra Sarpsborg, men har aldri snakka så bredt. Litt som Spire90 egentlig, men ikke så mye her jeg bor i Oslo. En blanding, tenker jeg :) Mannfolket skjønner alt, for vi er fra samme sted :p Mange her inne som f.eks ikke vet hva å hærte er ;) Det betyr å spleise for de som ikke visste det ;)

Aaldri hørt n:p
 
Back
Topp