Ble litt forvirret nå...

Elisabeth87

Gift med forumet
Jeg har fått resept på Afipran av legen mot kvalmen.. KAN ta 3 om dagen, men tar bare 1 siden legen helst ser at jeg ikke tar noen som helst.. Tenkte jeg skulle være lur og kjøpe de reisesyketabl. noen her inne snakker om, men på apoteket anbefalte de sterkt å ikke bruke de under sv.skap.! :oops:

Sa de noe til dere når dere var å kjøpte?
Valgte herved å ikke kjøpe de, uten å ha snakket med fastlegen min!

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Nope, fikk ikke noen kommentar når jeg kjøpte prostafen nei. Legen min anbefalte de.

Sent from my iPhone using BV Forum

I felleskatalogen står følgende:

Graviditet, amming og fertilitet:
Graviditet: Skal kun brukes under graviditet hvis det er strengt nødvendig. Behandlingen bør da vare kortest mulig, med maks. dose 50 mg. Amming: Går sannsynligvis over i morsmelk. Bør ikke brukes under amming.

Ville ikke ha tatt sjansen.

http://www.felleskatalogen.no/medisin/postafen-ucb-562911

Legen min anbefalte den, relis sier den er førstevalg og apoteket anbefalte den. Merklig det skal vær slik uenighet

♡02.03.2015♡

Legen min sa det gikk greit med postafen. Men at man skal ta det kun når det er som værst, tok sist svangerskap og dette svangerskapet har jeg tatt et par stk.

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Legen min sa det var greit. Jeg sporte ikke på apoteket siden legen sa det var ok. Jeg har bare tatt en om dagen når jeg er på jobb.

Hatt hyperemesis i 9mnd sist gang. De ville helst både lege og føde avd(innlagt) at man skulle klare seg med afipran. Fikk sofran da det ikke hjalp. Når jeg ble skrevet ut igjen(uke20) gikk jeg over på postafen frem til uke 36. Pga de kan hemme melkeprodusjonen måtte jeg klare med uten de siste to ukene

Jeg har brukt afipran i noen uker nå. Fikk beskjed omat jeg kunne ta 3 om dagen. Kom til en annen lege på torsdag, og da fikk jeg beskjed om at sånn kunne jeg ikke gjøre. Har nå fått zofran, men det får jeg bare bruke i 2 uker... Blir forvirret og fortvilet :-/

Jeg har brukt afipran i noen uker nå. Fikk beskjed omat jeg kunne ta 3 om dagen. Kom til en annen lege på torsdag, og da fikk jeg beskjed om at sånn kunne jeg ikke gjøre. Har nå fått zofran, men det får jeg bare bruke i 2 uker... Blir forvirret og fortvilet :-/

Hvorfor kan ikke leger bare være enige?

♡02.03.2015♡

Back
Topp