Ble litt bekymret!

anngeley

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Da har jeg vært på kontroll sjekket svangerskapsdiabetes, som jeg nok må gjøre igjen da jeg kastet opp sukkerblandingen! :(

Men var hos jordmor i mellomtiden, og hun prøvde og lytte etter hjertelyden (først praktikanten )hun brukte laaang tid og fant ikke, til slutt ba hun jordmoren prøve, hun fant den svaaaaakt til slutt, sa at den lå nok og gjemte seg nede i bekkenet! Men kjente jeg ble litt redd og stresset fordi hun ikke fant den like lett som hun gjorde for en uke siden! :(

Andre som har opplevd lignende i uke 15+3?

De er så små enda, så de har god plass til å gjemme seg. En dag ligger de lett tilgjengelig, mens rett etterpå kan de ha gjemt seg. Ville ikke bekymret meg, hun fant den jo.

Det er som nikki sier over her.
De er veldig små å har masse av boltreplass enda så noen ganger er det lett å finne de andre ganger ikke :)
De fant hjertelyden å alt tyder jo da på at alt er bra med den lille <3
Om den er svak eller sterk har ikke noe å si så tidlig så lenge den er der <3
Klem

Jeg opplevde det samme her om dagen hos JM, men ble ikke bekymret da jeg har kjent liv i forkant ( er tredje gangs fødende så ). De gjemmer seg titt som tatt så ikke noe å stresse over :) Er like langt på vei som deg.. :)

Åååh takk! :D ble ikke kjempe bekymret men kjente litt på det likevel! <3 men regner med at hadde jordmoren vært bekymret hadde hun henvist meg til UL med en gang! :)
Var bare litt engstelig likevel! :O

Jeg opplevde det samme her om dagen hos JM, men ble ikke bekymret da jeg har kjent liv i forkant ( er tredje gangs fødende så ). De gjemmer seg titt som tatt så ikke noe å stresse over :) Er like langt på vei som deg.. :)

Takk!<3
jeg er førstegangs men er rimelig sikker på jeg kjente lille i går! :) så er ikke kjempe bekymret men ble litt usikker likevel!

Spennende som første gangs :)... Ja, man merker veldig forskjell på luft I magen og om d er den lille:)... enten første gang eller ei:)

Spennende som første gangs :)... Ja, man merker veldig forskjell på luft I magen og om d er den lille:)... enten første gang eller ei:)

Spennende og skremmende! :)
Kjenner jeg gleder meg til jeg kjenner spark skikkelig, og kan slappe av litt mer, skjønner ikke at jeg kan bli så redd for det når de fant hjertelyden selv om den var svak, så var den jo noe tydelig, jordmor sa jo, du hører det, og jeg gjorde jo det så vidt!

ja det i går var noe heeelt annet!
Så er rimelig sikker! :)

Skjønner det er skremmende, hadde vært litt rart om det ikke var det.. :=) ja, de sparkene i magen er uunværlige, generelt den tiden i magen er uunværlig. Men mest av alt, er det fasinerende hvordan våre kropper bærer frem små nurk, hvordan barna kan leve inne i oss, ha plass til å bevege på seg, hvordan de responderer på våre stemmer, lyder og følelser.

Jeg syns mange jordmødre virker kalde og kyniske i forhold til den mentale biten mange ganger, bekymringer osv.. Vi klarer ikke helt å styre hormonene våre, og da er det alltid godt å ha en jordmor med litt psykologisk kunnskap inne i bildet..

Svak fosterlyd kan ha med morkake plassering å gjøre også.. :) Ligger den foran er det regne airbagen.. :) Vet i allefall at min lille gutt er meget aktiv om kveldene/nettene, eller når tvn står på, eller hvis mannen min prater mye.. Da blir det en del romstering ... Og det er ikke luft i magen i allefall.. :-P Men man blir jo kalt gal og tøv om man sier man har kjent liv tidlig.. :-P Man skal liksom følge bøkene.. :) Men vi kjenner våre kropper så godt at vi vet forskjell på luft og baby.. :-P

Er utrolig hvor skremmende det kan være, ja det er det! Facinerende at kroppen klarer det! :D

Hun min er fantastisk, lar meg få være bekymret når jeg trenger det! Og skjønner meg! Er utrolig godt!

Morkaken ligger bak med meg, om den ikke har flyttet seg siste 14 dagene! :) vært på 4 ul og alt har vær greit da så tror innerst inne alt er bra.

Min reagerer på storebror sin stemme! :D

Da har jeg vært på kontroll sjekket svangerskapsdiabetes, som jeg nok må gjøre igjen da jeg kastet opp sukkerblandingen! :(

Men var hos jordmor i mellomtiden, og hun prøvde og lytte etter hjertelyden (først praktikanten )hun brukte laaang tid og fant ikke, til slutt ba hun jordmoren prøve, hun fant den svaaaaakt til slutt, sa at den lå nok og gjemte seg nede i bekkenet! Men kjente jeg ble litt redd og stresset fordi hun ikke fant den like lett som hun gjorde for en uke siden! :(

Andre som har opplevd lignende i uke 15+3?
Sniker fra oktober her. Jeg opplevde det samme i uke 16. Da hadde jeg I tillegg kjent liv veldig ofte for så plutselig ikke noe. Jm ble også bekymret, og jeg ble henvist til ul. Der fikk jeg se en sprell levende baby langt nede I bekkenet og ei morkake som hadde trekt som opp og foran :) så du trenger nok ikke bekymre deg ;)

Jepp var til JM på mandag, 15+4. Brukte litt tid, nen fant en svak lyd. Helt normalt og ingenting å bekymre seg for. JM leter ikke for lenge med doppler da dette ikke er bra for fosteret. Og det er en grunn til at JM vanligvis ikke leter etter hjertelyd før uke 15 :D

Jepp var til JM på mandag, 15+4. Brukte litt tid, nen fant en svak lyd. Helt normalt og ingenting å bekymre seg for. JM leter ikke for lenge med doppler da dette ikke er bra for fosteret. Og det er en grunn til at JM vanligvis ikke leter etter hjertelyd før uke 15 :D

Åååh! Takl for at du tok deg tid til å svare meg! Nå ble jeg enda lettere enn jeg har vært, kjenner bekymringene letter litt hvergang noen kommenterer at de har opplevd lignende! :D

Åååh! Takl for at du tok deg tid til å svare meg! Nå ble jeg enda lettere enn jeg har vært, kjenner bekymringene letter litt hvergang noen kommenterer at de har opplevd lignende! :D

Bare hyggelig <3 Bra det hjalp :)

Er utrolig hvor skremmende det kan være, ja det er det! Facinerende at kroppen klarer det! :D

Hun min er fantastisk, lar meg få være bekymret når jeg trenger det! Og skjønner meg! Er utrolig godt!

Morkaken ligger bak med meg, om den ikke har flyttet seg siste 14 dagene! :) vært på 4 ul og alt har vær greit da så tror innerst inne alt er bra.

Min reagerer på storebror sin stemme! :D

Da er du heldig som har ei så bra JM :-D
Ja, godt morkaka ligger bak, da kjenner du bedre liv også.. :D Alt er nok bra, så nyyyyyyyyt og kos deg masseeee med den lille <3<3

Legen min leita lenge uten å finne hjertelyd i det hele tatt i uke 14. Ble så bekymra at jeg ringte jordmora, og hun fant den med en gang. Legen fortalte at det seneste han ikke hadde funnet hjertelyd var i uke 25, og den babyen levde i beste velgående :)
Så ikke bekymre deg, hun hørte jo lyden. Kanskje babyen lå med ryggen innover. Da er det nesten umulig å finne den så tidlig. :)

Legen min leita lenge uten å finne hjertelyd i det hele tatt i uke 14. Ble så bekymra at jeg ringte jordmora, og hun fant den med en gang. Legen fortalte at det seneste han ikke hadde funnet hjertelyd var i uke 25, og den babyen levde i beste velgående :)
Så ikke bekymre deg, hun hørte jo lyden. Kanskje babyen lå med ryggen innover. Da er det nesten umulig å finne den så tidlig. :)

Takk! :)
Her var det praktikanten som lette først, leeenge uten og finne den, så ba hun jordmoren om og komme å hjelpe henne, da sa jordmoren at det er millimeterleting og at det er vanskelig så tidlig, men hun lette og fant den vel i løpet av 30 sekunder-1 minutt, men det var svakt og vanskelig å høre, så jeg ble selvfølgelig passe nervøs og usikker etter en MA i september er det min store skrekk. Men hun fant den til syvende og sist, men jeg stiller jo spørsmål med det, som kan det være bare morkakelyden hun hørte? eller kan det være noe annet, er det noe i det hele og det store? osv osv. Men regner jo med hun hører forskjell på morkakelyden og fosterlyden, og at jeg bare lar hodet mitt ta store omveier! :)

Takk! :) prøver så godt jeg kan og ikke bekymre meg, gleder meg til den 12 Juni, da er det OUL, kanskje det kan hjelpe meg til å slappe av! :)

Etter en ny blødning var jeg hos legevakta i dag! :) fant hjertelyden greit og fikk telt slagene og alt sammen! :)

Back
Topp