Ble det som forventet?

Prinsessa*

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene
Marsipanene 2019
Snøfnuggene 2025 ❄️
Ble det som forventet å få oktoberbarnet?

Hva ble annerledes?
Ble det mye bedre enn du trodde eller værre?

Ble lettere med 2 enn forventet, og jeg ser jo at jeg klarer å ta vare på jenter også[:D]

Hadde sett for meg mer skriking fra veslejenta og mer sjalusi fra storebror så en del lettere en forventet. Og utrolig deilig å være så avslappet til ting nå som gjorde man overnervøs med førstemann. Slapper mye mer av nå selv om jeg har to. 

Ja samme her, det ble lettere enn forventet med to tette også har gutten overlevd 3 mnd.
Og jeg som hadde guttebaby angst eller guttetiss angst haha...

Men jeg hadde jo trodd han skulle bli litt mer søstern og ikke lage lyd, men det genet ramla visst av.

Trodde det skulle være mye vanskeligere, aldri vært noe god med barn og sånt :P Men synes jeg klarer meg ganske fint jeg =D hehe

At hun har den ekstreme allergien sin var et lite slag i trynet, men gla jeg ikke slo meg til ro med at det var kolikk, da hadde vi holdt på ennå!

jeg syntes det ble lettere med tanke på klær osv! hva man skal ha på o.l!

og emilie er jo ei såå snill jente :)

Jeg digger det:))

skal ikke nekte for at det har vært tøft!

Hun er jo kjempe blid hele tiden , skriker jo aldri, men har vært tøft med gulsot, ørebetennelse, ammeproblem for tredje gang og sykehusinnleggelse[:'(]

men NÅ blir det bra[:)]
Flasker er kjøpt inn og pulver måles opp[:D]

Jeg husker ikke hva jeg hadde forventet jeg, men jeg elsker å være mamma[:D]

Jeg hadde ikke forventet kolikk forresten, jeg visste ikke hvor vanlig det var.

jeg nyter barna mine, det er fantastisk, gleder meg til neste gang, håper vi får en til[:D]

Hag gått mye bedre enn forventet :) Jeg forventet meg våken netter, masse skrik og ikke noe tid til meg selv og kjæresten.
Kan ikke huske sist jeg hadde en våken natt, skrike gjør hun aldri bare suttrer. Og når hun legger seg halv åtte får vi masse tid til hverandre :) Så jeg synes egentlig det bare er kos med barn :)

Først må jeg si; Jeg elsker å være mamma, og elsker sønnen min over alt på jord! [:)] Angrer ikke et sekund!

Men min første tid som mamma har jeg slitt med amming, fødselsdepresjon og inkontinens[:'(] (som ikke har vært så lett til tider) Da blir man litt bunden hjemme... Jeg har nok hatt litt høye forventninger til meg selv, så ikke helt som forventet nei, trodde mye skulle være mye lettere enn det har vært...

Men ting begynner å bli mye bedre nå da[:)] Blir det en nr 2 en dag er det enkelte valg jeg ville gjort annerledes for at det skulle vært lettere [:)]

nå fikk jo jeg nr 1... og d var ikke som jeg forventet.. d var ikke gøy å være gravid, er ikke noen fan av d... var så uheldig at vi fikk en sjikkelig kolikk baby. pluss litt små depresjon i barselltiden.. så nei slettes ikke som forventet. ein hører bare di positive sidene,men ingen forteller om de negative tingene som kan komme.. heldigvis så har jeg en familie som stiller opp når d trengs.. å d har gjort denne tiden så mye lettere.. men angrer ikke da.. ble bare ikke like glamorøst å være gravid eller å ha barn som folk fremstiller d som..

Har verdens snilleste baby, som sover 12-13 timer pr natt, spiser, smiler og vokser!! MEN jeg var absolutt ikke forberedt på den starten vi fikk! Når jeg ser tilbake på det nå, tenker jeg at det var ikke så ille, men 8 uker på sykehus er jo ikke akkurat den starten man håper på... Ammingen trodde jeg skulle bli mitt minste problem, med storebror var det seriøs fløtepupp (spruten stod langt ut på gulvet når han slapp puppen, og han la på seg i superspeed), men denne gangen var det ikke like enkelt, Nathaniel får pupp om morgenen fremdeles, men er ikke mange dråpene han får i seg.. Jaja, har vel en del med starten vår å gjøre!

Alt i alt er det myyye bedre enn forventet! Han er så snill og god og storebror er kjempeflink! Nyter livet som tobarnsmamma!

lettere med 2 enn jeg trodde=)
ikke noe sjalusi,vic er fantastisk

lettere med høstbarn enn jeg trodde, ville helst hatt sommerbarn igjen. men funker bra dette=)
pose i bilstol er gull=)

Følelsen av å få bli/være mamma ble like fantastisk som forventet.
Ellers ble det meste myyye mer slitsomt!. Skal aldri forvente å få like "snille" barn som min søster har!

Synes livet som mamma er helt fantastisk jeg. Selvfølgelig er det slitsomt, man får ikke den søvnen man er vant til og man får slitsomme dager iblant. Men alt i alt så er det mer enn verdt det[:)]
Jeg trodde i begynnelsen at jeg var for ung....jeg er 23 år, hallo. Jeg har venninner som har fått barn når de var både 16 og 17 år gamle. Jeg er heller en av de gamleste i veninnegjengen som har blitt mamma...

Jeg blir bare mer og mer sikker for hver dag som går, at dette er livet jeg vil ha. Mari er mer enn jeg noen gang kunne forventet og jeg trodde ikke det var mulig å bli så glad i et annet menneske!

Jeg synes det er bedre enn forventet, elsker å være mamma
Og jeg har jo fått verdens beste datter

Jeg vet ikke hva jeg forventet, tror jeg så får meg masse skriking, og at alt skulle være slitsomt!
Men jeg har fått en datter som kun gråter når hun er sulten eller trøtt.
Hun er en skikkelig kose baby[:D]!!

5 dager før jeg fikk henne fikk jeg et slag i tryne når broren min døde og ville helst ikke ha termin akkurat da og så får meg at alt skulle bli vanskelig med depresjoner og alt.
Men alt har bare vært bra og lille gullet har nok hjulpet meg mye i sorgen (selv om det har vært minimalt med sørging, har jo ikke tid til det med baby i huset)

bedre enn forventet egentlig!
hvertfall når d kommer til søvn åsånn =)
og venta meg MYE skriking og våkennetter, men vi har sluppet unna begge deler gitt!
så er ikke redd for å få nr2 hehe =)

mye bedre! hu er så blid og fornøyd atte! sovner av seg selv og det er lite styr! støresøsteren var motsatt så forventa det denne gangen og [:)]

Back
Topp