Blastocyst?

Jegviljegvilmenvifårdetikketil

Venter på å komme i gang med IVF! :)
Septemberlykke 2016
Ser det er mange diskusjoner om blastocyster om dagen, og jeg lurer derfor på følgende: Hva er fordelen med at eggene dyrkes til blastocyster, hvilke kriterier stilles for at de skal gjøre dette, og hvilke klinikker gjør dette i Norge?

Synes det er lettere å stille krav underveis i behandlingen når man vet hva andre får, så er veldig takknemlig for litt diskusjon rundt dette! :)

Jeg mener forklaringen jeg fikk var at det er positivt å dyrke til blastocyst fordi man da fåt sterkere embryo, de har også hatt lenger tid på seg slik at flere av de som ikke utvikler seg normalt har blitt luket ut. Sånn sett burde vel flere feste seg og gi baby da:p jeg fikk ikke et valg heller jeg da, fikk beskjed om at det var det de gjorde. nå ble alle jeg tok ut frosset fordi jeg var et par kg over vektgrensa da,så mulig det er rutine å dyrke blasto før frys men ikke ferskinnsett...

Jeg er midt i 14dagerstiden mellom innsett og test med en fryseblasto jeg nå. Føler virkelig det kan gå begge veier jeg, har ikke noe formening akkurat nå om hvordan jeg tror det kommer til å gå..

blastocyst er srerkere. De har også større sjangse for å overleve opptining :-)
De dyrker bl.a blastocyster på St.Olavs.
der har jeg fådd satt tilbake en blastocyst på fryseforsøk. :-)

Har hadd ett ferskforsøk etter blastocysten. Da ble jeg gravid, men ble desverre innlagt på sykehus for medisinsk abort i slutten av uke 9. da det viste seg å være tom fostersekk..
nå skal vi i gang igjen med det siste fryseegget, og krysser fingrene for at det årdner seg denne gangen :-)

Back
Topp