blander dere MME i over 70 grader?

ahola

Flørter med forumet
Jeg har alltid tatt ned vannet etter jeg har kokt det til rundt 40 grader, men leste nå at vi skal blande det ut i over 70 grader? hvordan gjør dere dette??finnes det termometer som går så høyt?

Jeg bruker steketermometeret jeg, for det kan jo kokes;)
Men, nei, vi blander fortsatt i 40grader...

Min mening ang dette, er at vi i Norge har såpass gode hygieniske forhold at jeg ser ikke vitsen med å ødelegge melken med å blande i 70 grader. (Endel næringsstoffer blir ødelagt ved 60 grader hvis ikke jeg husker feil)

samme gjør vi her å..er nok rundt 40/50grader....

Jeg sendte mail til Småfolk å spurte om dette, fikk følgende svar. Klagde litt på at det tok lang tid å tilberede et måltid:
Grunnen til at Småfolk anbefaler at pulveret blandes i vann som holder 70 grader skyldes en anbefaling fra WHO og EFSA; EUs organ for mattrygghet. Siden pulveret ikke er sterilt skal det blandet med vann som holder 70 grader noe som gjelder for babyer opp til 4 mnd. Etter 4 måneders alder gjelder ikke denne anbefalingen.

Vi har testet og kommet frem til at vannet kokes opp. Vannet helles deretter i flasken og ha i pulveret. Vannet avkjøles da til 70 grader uten at du trenger å måle temperaturen. Deretter kan du kanskje avkjøle flasken i kaldt vann til 37 grader. Husk alltid å smake på melken før du gir til barnet. Du trenger altså ikke vente til vannet holder 70 grader for så å blander inn pulveret. Sparer du inn litt tid på å gjøre det på denne måten?:)

ORIGINAL: Durken

Jeg sendte mail til Småfolk å spurte om dette, fikk følgende svar. Klagde litt på at det tok lang tid å tilberede et måltid:
Grunnen til at Småfolk anbefaler at pulveret blandes i vann som holder 70 grader skyldes en anbefaling fra WHO og EFSA; EUs organ for mattrygghet. Siden pulveret ikke er sterilt skal det blandet med vann som holder 70 grader noe som gjelder for babyer opp til 4 mnd. Etter 4 måneders alder gjelder ikke denne anbefalingen.

Vi har testet og kommet frem til at vannet kokes opp. Vannet helles deretter i flasken og ha i pulveret. Vannet avkjøles da til 70 grader uten at du trenger å måle temperaturen. Deretter kan du kanskje avkjøle flasken i kaldt vann til 37 grader. Husk alltid å smake på melken før du gir til barnet. Du trenger altså ikke vente til vannet holder 70 grader for så å blander inn pulveret. Sparer du inn litt tid på å gjøre det på denne måten?:)

gjelder bare dette kun småfolk sine produkter eller gjelder dette nan,collett å andre erstatningsprodukter og?[&:] litt forvirra jeg [8D][:)]

ORIGINAL: mammaanne

ORIGINAL: Durken

gjelder bare dette kun småfolk sine produkter eller gjelder dette nan,collett å andre erstatningsprodukter og?[&:] litt forvirra jeg [8D][:)]

Anbefalingen om 70 grader fra who gjelder alle mme[:)]
Selv er jeg ikke så flink til det, for lillemann er så glupsk og eier ingen tålmodighet så her må vi ha det klart med det samme han er sluten nærmest... (arg...tenk om jeg bare kunne fått til den ammingen så hadde det gått litt lettere og fortere..[:'(])

Det virker som om det bare er SMåfolk som har fått den nye anbefalingen på pakningene sine. For spurte folk på generell og der var det ingen som brukte de andre typene som varmet opp til 70 grader, så dette er tydeligvis ganske nytt.

Iflg bruksanvisningen på NAN skal man jo kjøle ned vannet først, så det har vi gjort hele tiden. Koker jo vannet først, så jeg skjønner ikke helt hva som er problemet?
Hvorfor er det forskjell på å blande i pulveret før eller etter vannet er avkjølt? Kanskje jeg er litt treig, men det der skjønte jeg ikke...[8D]

Back
Topp