Blandede følelser rundt nr 2

Rundt å prøve på nr 2? Jeg har det. Mest pga. alder (spesielt fars alder) og det at jeg hadde et tungt svangerskap, samt helseproblemer postpartum. Ja, og praktiske ting som plassmangel og at vi må ha 7-seter (har også to stebarn). Hva tenker du på?

Jeg har innsett at jeg ikke kommer til å ha samme følelse som da vi ikke hadde barn. Vi har blitt mer og mer klar for nr 2 de siste månedene, tok lenger tid enn jeg trodde, men fort når det faktisk begynte å "løsne". Hun vi har har ikke vært lett å ha med å gjøre, men vet det kunne vært mye verre også :smiley-ashamed004 Hadde også mye traumer rundt fødsel, det har blitt bedre nå, men det kommer nok til å blusse opp igjen som gravid, spesielt mot slutten.
En stor ting er at vi er nødt til å få kjøpt bolig før vi har en baby til i armene, ellers kommer vi vel aldri til å ha råd. Pluss jeg trives ikke lenger her vi bor, jeg føler meg så stuck logistikkmessig. Samtidig vil vi ikke vente til det er i boks før vi prøver, for man vet jo ikke hvor lang tid noen av disse tingene tar. Datteren vår er 21 mnd nå, syns det hadde vært fint med 2,5-3 års forskjell, og da må det jo faktisk skje snart :hilarious: Så vi sluttet med prevensjon i slutten av forrige syklus, men prøver ikke akkurat hardt, så ser vi bare hva som skjer. Blir jeg gravid før vi får kjøpt bolig, får vi utvide søket og krysse fingrene :joyful:

Back
Topp