Blande stiler

¤Luga¤

Gift med forumet
Jeg er sååå forvirra!! Hjelp meg!![&:]

Vi har nettop flytta inn i et digert hus fra en minimal leilighet. Vi har nå kjøpt ny sofa og skal kjøpe nytt det meste annet også. Men, jeg står helt fast!
Jeg liker både moderne høyglans og litt mer landlig (typ liatorp).

Nå er problemet at jeg klarer ikke bestemme meg for f.eks tv benk i litt landlig, i tilfelle jeg finner et bord i høyglans som jeg liker. For det kræsjer jo!!?

Og hvis jeg har en landlig skjenk, kan jeg vel ikke ha f.eks en moderne svart globus oppå?

Skjønner dere problemet?
Tips? Bilder av noen som blander hvor det ikke ser dumt ut?
Burde jeg bestemme meg?[8|]

Takknemlig for all hjelp!![:D][:D]

å blande går helt fint det så lenge det er gjennomtenkt. Her har vi høyglans og møbler fra 1940 sammen med ikeareol som slettes ikke skinner, men de er i samme farge alle sammen da. (bortsett fra spisesstuebordet, haaaat)Å blande ulike stiler kan da gå riktig så bra det?
Tror jeg vil anbefale deg å kjøpe noe interiørblader å få litt inspirasjon jeg[;)]

Synes det høres ut som om du har god smak, jeg ;)

En fusion-stil er ikke problematisk i det hele tatt, så lenge du gjør det på en gjennomført måte. Hvis mesteparten av interiøret ditt er i landlig stil, men du har én supermoderne ting, så vil det muligens se ut som om det ikke passer sammen, men hvis du passer på å blande i alle rommene i leiligheten deres, tror jeg det kan se smashing ut! [;)]

Er bare så redd for å kjøpe et skikkelig fint og dyrt møbel, for så og kjøpe et annet i en annen stil og så kræasjer det...Det vanskeligste er vel at vi trenger så mye møbler, så det er vanskelig å starte med å kjøpe det første møblet[&:][:D]

Da ville jeg gjort som babymia sier, kjøp en bunke med interiørblader. Dra ut alle arkene/bildene du synes er fine og som appellerer til deg. Har noen av de noe til felles, kan du legge de i en bunke, og bruke de som retningslinje når du skal ut og shoppe.

Bestem deg også for hvilke farger du vil ha.

Houzz.com har også masse interiørbilder du kan se på.

Kartellmøbler som er veldig populære nå blandes mye med antikviteter og møbler i landlig stil: http://images.google.no/images?hl=no&rlz=1C1GGLS_sv___NO344&um=1&sa=1&q=kartell&btnG=S%C3%B8k+etter+bilder&aq=f&oq=&start=0

Her kan du også se noen stiler som fusjonerer:

Takk for tips, leser både interiørblader og surfer hver eneste dag...Blir ikke så mye mer klok[8D]

De kartellmøblene syntes jeg var helt grusomme[:o]
Er nok ikke så moderne gitt[:D]

Tusen takk for svar!

Back
Topp