Blablabla....den 29.05.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ som jeg gleder meg til å bli mamma!!!! hihi....gleder meg til å amme!!!

*jeg tror det er bare kos, og vil ikke høre ett sekund på de som sier det gjør vondt og at man nesten gråter av smerte til å begynne med!!*

[:D][:D] skal bli så digg å bestemme over en hel baby !!![:)]
bestemme hva den skal ha på seg hvær dag!! hihi...!
å jordmora som tror jeg får jente...hmm..da blir det mange fine kjoler, og bårrelåssløyfer i håret!![:)]

ORIGINAL: Monicus

Helst uten Tore på sporet ja[:'(][:D]

Jaaa.. knall idee! hehe..

Ååhh i dag så hadde en pasient med seg en baby på 5 uker som jeg måtte vugge i vognen.. Fikk tårer i øynene jeg. Det var den deilige skjønne lille gutten. GLEEEDER MEG!!!

Heluen! Hmm...jobba ikke du med data? er det tannlege du er? da lurer jeg...

Jeg vil også ha jente- neste gang!! Var og henta tapetprøver til barnerommet her om dagen og det er sååå mange nydelig pene prinsessetapeter -kan jo bli verpesjuk av mmindre,selv om man allerede ruger [:D][:D]

Damen jeg møtte i dag ba meg være forbredt på at de første 2 ukene kunne være tøffe, men etter det.. bare drømmen!! Så vi må bare stå på med ammingen.. Jeg har faktisk begynt å herde dem litt. Smører inn olje på dem hver dag og gnir/vrir/gnisser på dem. Det er litt sårt, men bedre at de er det nå og er herdet til babyen begynner å sutte.

hmm,,ja..
å jeg og vil pusse opp og lage barnerom,,men vi skal ha leiligheten bare ett år til, og den har bare to soverom...tror ikke det er et salgstriks å lage et barnerom akkurat??![8|]

Jepp, jente ønskes neste gang!! GLEDER MEG SINNSYKT TIL GUTTEN MIN NÅ...  WRÆÆÆL!

Jepp, jente ønskes neste gang!! GLEDER MEG SINNSYKT TIL GUTTEN MIN NÅ...  WRÆÆÆL!

Jeg og!!!!

Damen jeg møtte i dag ba meg være forbredt på at de første 2 ukene kunne være tøffe, men etter det.. bare drømmen!! Så vi må bare stå på med ammingen.. Jeg har faktisk begynt å herde dem litt. Smører inn olje på dem hver dag og gnir/vrir/gnisser på dem. Det er litt sårt, men bedre at de er det nå og er herdet til babyen begynner å sutte.

vet ikke om jeg skal tørre å gni på dem jeg..har jo ALLEREDE hatt brstbetennelse...er så redd for  tilføre bakterier og få en betennelse til..det var ikke noe gøy å være innlagt, og en mann tok hull på med en såkelt "lokalbedøvelse" som jeg faktisk ikke fikk.... han prøvde bare å lage en slags placebo effekt for meg!!

tror babyen skal få herde dem for meg jeg..[&o]

ORIGINAL: FirstTime

Helst uten Tore på sporet ja[:'(][:D]

Jaaa.. knall idee! hehe..

Ååhh i dag så hadde en pasient med seg en baby på 5 uker som jeg måtte vugge i vognen.. Fikk tårer i øynene jeg. Det var den deilige skjønne lille gutten. GLEEEDER MEG!!!

Heluen! Hmm...jobba ikke du med data? er det tannlege du er? da lurer jeg...

Det er noen år siden jeg sluttet med datajobben (det var faktisk før milk). Har jobbet på tannlegekontor i 4 år jeg nå.

ORIGINAL: førstegangsgravid

hmm,,ja..
å jeg og vil pusse opp og lage barnerom,,men vi skal ha leiligheten bare ett år til, og den har bare to soverom...tror ikke det er et salgstriks å lage et barnerom akkurat??![8|]

Da er det sikkert greit å vente,ja- men vi eier enebolig som vi ikke skal flytte fra med det første og så har vi 3 soverom så da knekker vi til med barnerom

Ikke for å skremme deg,men har du snakka med jordmor eller lege om den herdinga? Jeg har lest at de ikke anbefaler å gjøre det lenger og at for mye stimulering av brystvortene ikke er bra..

ORIGINAL: lisa79

Ikke for å skremme deg,men har du snakka med jordmor eller lege om den herdinga? Jeg har lest at de ikke anbefaler å gjøre det lenger og at for mye stimulering av brystvortene ikke er bra..

hmm.. nei, det var hun på helsekosten som ba meg gjøre det. Damen på apoteket også[8|] Hvorfor er ikke det bra?

hmm.. nei, det var hun på helsekosten som ba meg gjøre det. Damen på apoteket også[8|] Hvorfor er ikke det bra?

Ta dette med en klype salt- er ikke sikkert at jeg husker riktig!!
Men jeg mener at jeg leste ett sted at det var en mulig sammenheng mellom brystvortestimulering og dødfødsler [8|]

Fant dette fra jordmor Monica på bv.

Herding av brystvorter???

Spørsmål:
Skal man herde brystvortene før fødselen? Har hørt begge deler...

Svar:

Herding av brystvortene før fødselen anbefaler jeg ikke, det er ikke nødvendig og det kan i verste fall føre til at du blir sår.

Fant denne også.. slutter med det tullet der da ja..Dustedamer som har bedt meg gjøre det

Hvordan forebygge såre bryster.

Spørsmål:
Hvordan kan du forbygge såre bryster, noen sier at de må herdes før babyen kommer. Er dette sant og hvordan skal man gjøre det??

Svar:

Herding før fødsel er inne nødvendig og kan i verste fall føre til sårhet.
Såre brystvorter skyldes nesten alltid feil sugestilling, legges barnet riktig til og suger riktig på brystet, så forekommer såre brystvorter nesten ikke.
Pass på at du får god hjelp til å legge barnet til etter fødselen, gjør det vondt eller blir du sår, er noe galt. Da skal du be om hjelp. - Heldigvis pleier dette å gå godt!

Prøver å finne det igjen,men jeg husker ikke hvor jeg leste det..[8|]
Men se på denne; http://www.mammanett.no/design.php?side=Amming/forberedelse_til_amming

Fant litt selv hvor det sto at det eneste man oppnår er å bli sår.. Møkkadame som ba meg gjøre det skal gå inn på helsekosten å slå henne i hodet på onsdag!!

Prøver å finne det igjen,men jeg husker ikke hvor jeg leste det..[8|]
Men se på denne; http://www.mammanett.no/design.php?side=Amming/forberedelse_til_amming

Fant litt selv hvor det sto at det eneste man oppnår er å bli sår.. Møkkadame som ba meg gjøre det skal gå inn på helsekosten å slå henne i hodet på onsdag!!

Gjør det!! [;)] Finner ikke igjen det andre jeg nevnte,kan hende det var i ei bok eller ett blad jeg leste det eller så er det hjernen til Fjerne Erna som er heeelt på tur. Uansett- ikke noe poeng i å forberede seg til amming ved å stimulere brystvortene [:)]

dumme dame!! Men hei,,,vent nå litt!!

Sikker på det ikke er din kjære som har overbevist deg om at stimulering er bra,,,og at han kan gjøre det??[:D][:D][8|]

ORIGINAL: chello

jeg har ikke di giraff klærene[:(] ... kjøpte den gule jeg med kanin på.....

de har de på H&M sikkert enda...de er kjempesøte,,,og veldi unisex!!
Lea vil sikkert bli fin i de!
Kjøp de, og ble med på¨treff!!

å som jeg røler....bor jo i huttiheita langt vekke fra dere da...

You must log in or register to reply here.
Back
Topp