bløtkakehjelp!!

tulla29

Forelsket i forumet
Samboeren min har bursdag i morra, og vi skal feire med litt familie til helga. Han har lyst på bløtkake, men det ække jeg noe god på!!

Så jenter; har dere tips om en knallgod bløtkake som ikke er sånn tradisjonell med bare krem og syltetøy og med krem på toppen? [:D] -Ikke marsipanlokk, det tør jeg ikke å ta sjansen på [8D]
Men en sånn litt utenom det vanlige som virkelig smelter på tunga![:D][:D][:D]

ingen god baker desverre... og hvertfall ikke på bløtkaker...
men send meg gjerne en pm om du vil ha oppskrift på en supergod og enkel sjokkoladekake(langpanne)
innmari go og saftig!!!

Håper du får tak i noen som kan gi deg en bra oppskrift[:D]

Er heller ingen baker, men jeg forsøkte en fra http://detsoteliv.no/ første gangen jeg lagde bløtkake og det er ikke lenge siden :
Søk på Kiwi så kommer det en god oppskrift opp. Den er med vaniljekrem og marsipan hvis du liker det (jeg tok uten marsipan og den ble veldig god).

Ellers er det mange andre gode der inne også :)

Har du oppskrift på den da? Tenkte jeg kanskje skulle lage 2 stk [;)]

ORIGINAL: tulla29

Har du oppskrift på den da? Tenkte jeg kanskje skulle lage 2 stk [;)]

Her er link til den oppskrifta eg pleie å bruke! Eg syns iallefall at den er SUPERgod! :)

Takk !:)

Hvis andre har andre tips også, så kom med de [:D]

Vi er veldig glade i den tradisjonelle kaka, med krem, jordbærsyltetøy + eventuelt jordbær, og most banan[:D] Bunnen/lagene dynket i saft[;)]
Men er veldig godt å bruke kiwi inni også!

Håper bursdagen blir vellykket[;)]

sukkerbunn: stor form : 5 egg, 125 gram sukker og 125 hvetemel. stekes på nederste rille på 175 grader.
når du tar den ut av ovnen når den er ferdig, når den er lys brun så vend den opp ned på en rist.

denne er enkel, nydelig og blir luftig og fin. la den ligge op ned til den er kald, dynk den med sft, melk, o.l og sleng i krem og syltetøy av det du liker å ha i ei bløtekake. ;-)

Er ikke noe glad i bløtkake, ikke noe flink på det heller, men har oppskrift på en veldig god og saftig gulrotkake... nam, det er yndlingskaken min... [:D]

ORIGINAL: 2.Gangsmamma

sukkerbunn: stor form : 5 egg, 125 gram sukker og 125 hvetemel. stekes på nederste rille på 175 grader.
når du tar den ut av ovnen når den er ferdig, når den er lys brun så vend den opp ned på en rist.

denne er enkel, nydelig og blir luftig og fin. la den ligge op ned til den er kald, dynk den med sft, melk, o.l og sleng i krem og syltetøy av det du liker å ha i ei bløtekake. ;-)

Hm??? Bruker du ikke bakepulver i denne???

ikke noe bakepulver. ;-)

ORIGINAL: avelilith

ORIGINAL: 2.Gangsmamma

Hm??? Bruker du ikke bakepulver i denne???

Jeg pleier å bruke vaniljekrem, krem og bringebær.. også skiver med banan hvis jeg har det :) Frisk og god...!!

Hvis du ikke "tørr" å lage marsipanlokk selv kan du kjøpe ferdig marsipanlokk å... Ellers er det veldig lett å gjøre selv... legg ut plastfolie på benken... du må stortsett overlappe to lengder med plastfolie og kjevle ut marsipanen til den er nesten gjennomsiktig... så løfter du bare plastfolien.. for marsipanen sitter fast greit fast i den..! :) kjempe enkelt... også legger du den over kaka og drar av plastfolien...

ORIGINAL: Weronix

Eller så kan du lage Oreo-kake i staden.. som VIRKELIG smelta på tunga!!! ;)

Den syns jeg var fryktelig! Var jo bare smør og søtt møl...[:'(]

Hmm.. Jeg bruker å lage denne, enkel og grei, og alle sier den er kjempegod[:D]

Sukkerbund, jeg lager den fra bunnen av, har ikke oppskriften her og nå, men den er enkel.. Jeg deler da den i to.
Dynker den med appelsinjuice i kanten..
Så pisker jeg krem, kutter opp banan og resper sjokolade.. Dette blandes da sammen og brukes som fyll..
På toppen bruker jeg bare vanlig melisglasur og rasper sjokolade over,
Kjempegod[:D]

Back
Topp