Bløtkake

Rappo

Forumet er livet
Noen som har en enkel oppskrift på bløtkake? Tenkte å gjøre det enkelt, kjøpe bunn. Hva er godt å ha inni? Og som pynt? Skal være til mannen min som fyller 31 år[:)]

Kommer jo litt an på hva mannen din liker da, men jeg synes vaniljekrem og jordbærsyltetøy er uslåelig som fyll, spesielt om du har marsipanlokk over kremen. Hvis du ikke vil ha marsipanlokk synes jeg det er godt med revet sjokolade eller friske bær på toppen. Mamma liker aprikossyltetøy og vaniljekrem inni og hermetiske mandariner oppå.

Her var det maaange tips![:)]

ENIG ED MYOWN. vaniljekrem er kjempe bra, men også rom krem. mmmmm åjordbær syltetøy inni. På toppen krem å kanskje et par kiwi skiver. å drysset sjokolade [:D]

Også veldig godt med blåbærsyltetøy inni også [:D]
Eller jordbærsyltetøy og banan inni, krem utenpå med sjokoldaedryss,tuttufrutti strø, sølvkuler, kiwi, mandariner, jordbær. ååå det er såå mye.

mmmm Fikk lyst på kake.

Tusen takk for tips! Vaniljekrem og jordbærsyltetøy høres veldig godt ut. Mannen min er veldig glad i ananas. Går det an å ha inni eller på toppen? Bør bløtkake lages samme dag??

Ananas burde du ha inni, eller renenr den av vettu, den er jo full av saft. bløtekake er lurt å lage samme dagen, pga kremen. de blir slapp vettu, skal jo leges på med en gang den er pisket, helstmax 1 time før servering

Takk for svar[:)] Er ikke glad i bløtkake, så har aldri lagt det. Kan jeg ha ananas, vaniljekrem og jordbærsyltetøy som fyll da eller blir det for mye??

Signerer samme dag. Og hvis jeg har fruktbiter inni blander jeg det som regel med krem, da synes jeg det er det lettere å få kaka til å stå skikkelig og ikke bli skjev. Og pisk kremen LENGE!, da er den lettere å jobbe med.[:)]

Okey, men krem, vaniljekrem, jordbærsyltetøy og ananas blir litt voldsomt eller??[8D] Hva bør jeg kutte ut hvis jeg vil ha ananas i hvertfall?

Og hvor mye krem trenger jeg??[8D] Har en sånn halvstor fra q meieriet. Det er 5 dl. Er det nok?

kremen bruker du utenpå vettu snuppa.  så vaniljekrem jordbærsyltetøy og annanas inni går fint, bare ike kjempe masse, du må nesten bare prøve deg fram. Duuuuuu[:D] Måååå bare ta et bildet av den kaka altså, hehe har såå lyst på kake

5 dl er meeeer enn nok, spørs hvor stort sukkerbrødet er det. Vanlig såne runde du kjøper i butikken så holder 5 dl. [:D] blir det for mye, å du har sånn sprøyte pose så kan du pynte med resten på toppen vettu [;)]

Okey[;)], takk for svar igjen[8D] Skal ta bilde hvis jeg syns det blir en fin kake[;)][8D] Skal lage den i morgen!

Dere er så snille som hjelper meg![:D]

Bare hyggelig kjære du, noe må man jo bruke utdannelsen sin til [;)]

ORIGINAL: MyOwn

Kommer jo litt an på hva mannen din liker da, men jeg synes vaniljekrem og jordbærsyltetøy er uslåelig som fyll, spesielt om du har marsipanlokk over kremen. Hvis du ikke vil ha marsipanlokk synes jeg det er godt med revet sjokolade eller friske bær på toppen. Mamma liker aprikossyltetøy og vaniljekrem inni og hermetiske mandariner oppå.

Her var det maaange tips![:)]

Helt enig...Ta en titt i bloggen hennes...Hun har nemlig laget en morsom kake til broren sin (om jeg ikke husker feil..)...

ORIGINAL: Rappo

Okey, men krem, vaniljekrem, jordbærsyltetøy og ananas blir litt voldsomt eller??[8D] Hva bør jeg kutte ut hvis jeg vil ha ananas i hvertfall?

Da ville jeg kutta ut jordbærsyltetøyet!

Og jeg har aldri trengt mer enn 3dl fløte, det er som regel for mye og guben får slikke bollen.[;)] Men jeg legger som oftest lokk på da, det går jo litt mer om du skal pynte med sprøytepose. 5dl er sikkert uansett nok.[:)]

Her er kaka jeg laget til broren min som *MaCa* nevner. Hvis mannen din er blant dem som er nektet adgang til ømme pupper så kan det jo være en fin trøst?[:D]

Kuuul kake[:D]

Jeg har brukt samme "oppskrift" siden ungdomsskolen. Får alltid mange komplimenter for den.

1 lag med skivet banan og vanlijekrem - dynker bunnen med melk
1 lag med jordbærsyltetøy og vanlig krem - dynker bunnen med saft

vanlig krem rundt hele og så hiver jeg på et marsipanlokk på toppen

Det går veldig kjapt og så lenge folk liker det, så har jeg ikke giddet å gjøre noe annet. [:)]

Eg pleier å lage bløtkake dagen før for då blir den saftigere. Hvis ikkje så dynker eg kakebunnen i sitronbrus

Back
Topp