Blør..

Nei, Uff! Krysser fingre for at det bare er en uskyldig blødning. Masse lykke til![emoji813]️

Krysser fingrene. Blør også litt lyst. Trodde det var over i går men så stoppet det.. nå får spirene våre klore seg fast! Sender stor klem

Håper det er helt uskyldig siden du ikke har vondt:Heartred

6+5 uker.. [emoji22]

Har ikke noe vondt, men kommer friskt blod enda..
Da er du akkurat for kort til at man vil kunne se hjertelyd på ul. :(

Hvis det fortsatt er likt på mandag, ring fastlegen og be om ø-time. (Der kom mamma-kommandanten i meg fram :p)
Du forklarer legen problemet og ber om henvisning til gyn.
IKKE la noen tafse i skjeden eller på livmortappen. Krev gynekolog.

Hos gynekologen vil du i begynnelsen av neste uke kunne se hjertet banke på ultralyd. Da får du svaret ditt.
Og det er viktig å få denne sjekken, ikke bare for å sjekke for å finne sjelero, men eventuelle komplikasjoner i forhold til resten av svangerskapet.

Jeg tror nemlig dette kan være et tilfelle av såre slimhinner og sprukket blodkar.
Mine SA har vært vondte og hatt mest levret blod. Hos deg er det friskt. Det kan være positivt.
Og du fosdblør vel ikke? For da vil jeg du skal ringe legevakt. <3

Hvis det fortsatt er likt på mandag, ring fastlegen og be om ø-time. (Der kom mamma-kommandanten i meg fram :p)

Hos gynekologen vil du i begynnelsen av neste uke kunne se hjertet banke på ultralyd. Da får du svaret ditt.
Og det er viktig å få denne sjekken, ikke bare for å sjekke for å finne sjelero, men eventuelle komplikasjoner i forhold til resten av svangerskapet.

Jeg tror nemlig dette kan være et tilfelle av såre slimhinner og sprukket blodkar.
Mine SA har vært vondte og hatt mest levret blod. Hos deg er det friskt. Det kan være positivt.

Takk!! Så skjønn du er! [emoji173]️[emoji8]

Har ikke fossblødd, mer som mensen dag 1, og har heldigvis ikke smerter.. Og er enda småkvalm som før..[emoji28]
Jeg tenkte i samme bane som deg, går til fastlegen på mandag.. ho har vært veldig flink tidligere, så håper ho henviser til tul, hvis ikke bestiller jeg privat.. også tar ho vel HCG..
Krysser fingrene for at det bare var en blødning og ikke noe mer.. [emoji173]️

Jeg tok ultralyd 6+2, transvaginal, og de fant hjerteslagene med en gang. Så hjerteslagene skal en gyn enkelt finne.

Håper det går bedre, krysser fingrene:Heartred

Jeg tok ultralyd 6+2, transvaginal, og de fant hjerteslagene med en gang. Så hjerteslagene skal en gyn enkelt finne.

Håper det går bedre, krysser fingrene[emoji813]red

Ja, det har du selvfølgelig rett i. Jeg roter. Hjertet begynner å slå når fostret et 22 dager gammelt som for noen tilsvarer 5+2.
Jeg vet ikke hvorfor jeg tenkte 6+2.
Men i alle tilfeller er det viktig å gi litt slingringsmonn fordi embryoets alder ikke nødigvis samsvarer med svangerskapets varighet.
Så derfor sa jeg det er for tidlig (og burde lagt til å vite med sikkerhet).
Men jeg rotet med ukene.
Takk som retter på meg :)

Takk!! Så skjønn du er! [emoji173]️[emoji8]

Har ikke fossblødd, mer som mensen dag 1, og har heldigvis ikke smerter.. Og er enda småkvalm som før..[emoji28]
Jeg tenkte i samme bane som deg, går til fastlegen på mandag.. ho har vært veldig flink tidligere, så håper ho henviser til tul, hvis ikke bestiller jeg privat.. også tar ho vel HCG..
Krysser fingrene for at det bare var en blødning og ikke noe mer.. [emoji173]️
Så du hva Viprøver skrev?
Jeg roter jo med ukene [emoji31]
Du kan trolig helt fint finne hjertelyd nå.
Jeg tenkte 6+2 og ikke 5+2 og la til slingringsmonn. Min feil. Beklager.
Kanskje du klarer å få gynekolog gjennom legevakt nå da?

Så du hva Viprøver skrev?
Jeg roter jo med ukene [emoji31]
Du kan trolig helt fint finne hjertelyd nå.
Jeg tenkte 6+2 og ikke 5+2 og la til slingringsmonn. Min feil. Beklager.
Kanskje du klarer å få gynekolog gjennom legevakt nå da?

Så lenge jeg ikke har vondt el blør mye, så venter jeg bare til mandag.. er ikke så mye de kan gjøre fra eller til på legevakten og det er så stor pågang nå i helg og influensatider.. [emoji51]

Men takk for omtanken! [emoji173]️

Sender deg en god klem, og håper at blødningen stopper [emoji173]️

Håper at alt er bra! Har blødningen roet seg? Satser på at ingen smerter er et godt tegn! Klem :)

Håper at alt er bra! Har blødningen roet seg? Satser på at ingen smerter er et godt tegn! Klem :)

Ja, blødningen har roet seg! Hoster og nyser i ett sett, så presser på der nede.. [emoji85] Burde ihvertfall kommet ut noe hvis det var noe.. men foreløpig kun når jeg er på do og tørker meg..
Er utrolig kvalm..så det håper jeg er et godt tegn.. [emoji120]

Blir noen lange dager før vi får svar på om ting er ok, og ting kan jo skje i mellomtiden..[emoji29]

Var hos legen i dag.. min fastlege hadde selvfølgelig fri, så måtte gå til en jeg ikke har vært hos før..
Han tok blodprøve på HCG og sa at vi skulle få svar på den før evt ultralyd.. så vet igrunn ikke noe mer hvordan det går m spiren.. Han trodde det var uskyldig blødning, så lenge det ikke hadde vært vondt og ikke det var koagler i blodet..
Har sluttet å blø, og har masse symptomer..ekstremt kvalm og sliten, pluss en veldig spesiell luktesans, syntes alt lukter harskt.. hadde det sånn sist svangerskap også, så håper det er gode ting.. [emoji28][emoji173]️

Var hos legen i dag.. min fastlege hadde selvfølgelig fri, så måtte gå til en jeg ikke har vært hos før..
Han tok blodprøve på HCG og sa at vi skulle få svar på den før evt ultralyd.. så vet igrunn ikke noe mer hvordan det går m spiren.. Han trodde det var uskyldig blødning, så lenge det ikke hadde vært vondt og ikke det var koagler i blodet..
Har sluttet å blø, og har masse symptomer..ekstremt kvalm og sliten, pluss en veldig spesiell luktesans, syntes alt lukter harskt.. hadde det sånn sist svangerskap også, så håper det er gode ting.. [emoji28][emoji173]️
Krysser fingrene for deg [emoji173]

Takk! [emoji173]️

Kjenner at jeg må få vite sikkert hva som skjer snart..

Vanskelig å vite om man skal glede seg eller om jeg må forberede meg på at det ikke blir noe baby.. [emoji29]
Føler med deg [emoji173] Det finnes heldigvis flere muligheter om du skulle miste. Du har ihvertfall blitt gravid og det er en positiv ting [emoji1] Krysser fingrene for at det går bra også. [emoji173]

Back
Topp