Blør..

Heipadei

Glad i forumet
Himmelbarn
Februarlykke 2015
Heisann

Igår oppdaget jeg tilfeldigvis at jeg sånn smått hadde blødd, papiret ble rosa. Et par ganger til såg jeg blod på papiret men ikke i trusa. (Så det er ikke fossende mengder det er snakk om) Inatt har jeg drømt om dette, var sikker på at jeg våknet i en blodpøl :hungover: Det gjorde jeg ikke, men det kom imorges mere blod på papiret enn igårkveld. Jeg er 12+6 idag. Hva kan dette være? Bør jeg bekymre meg? Eller kan det være gårsdagens husvask som har revet opp noe? Skal på legekontoret å ta de første blodprøvene idag, spørs om jeg bør spørre om å få 2minutter med legen min samtidlig

Dersom du ikke har opplevd noe blødning tidligere. Så ville jeg kanskje nevnt det for legen. Nå er du over den magiske 12 ukers grensen. Og da føler jeg ofte at legekontoret tar en blødning mer seriøst.

Det skader i hvert fall ikke å nevne det. Selv om det helt sikkert bare er noen blodkar som er skjøre.

Lykke til:)

Dersom du ikke har opplevd noe blødning tidligere. Så ville jeg kanskje nevnt det for legen. Nå er du over den magiske 12 ukers grensen. Og da føler jeg ofte at legekontoret tar en blødning mer seriøst.

Det skader i hvert fall ikke å nevne det. Selv om det helt sikkert bare er noen blodkar som er skjøre.

Lykke til:)

Sier det samme :happy: blødninger bør man nevne for legen, selv om det trolig er helt ufarlig, spesielt si det kun var noe på papiret :happy:

Jeg begynte å blø på siste fredag som var. Kl 15, så jeg klarte ikke å snakke med fastlegen. Det begynte ganske kraftig, liknet litt til mens.mengden. Gikk til legevakten, de målte blodtrykk og sendte meg hjem. Jeg prøvde å forklare at det kommer ganske mye blod, men siden det gjorde ikke vondt ville de ikke se på meg engang. De sa jeg må vente til mandag til jeg har fått time på Kk.
Heldigvis fikk jeg akutttime hos en privat som sjekket meg med ul. Hjertet slo. Diagnose: placenta praevia. Morkaken ligger for lavt, dekker mormunnen
På mandag hos kk sa de de vet ikke hvorfor jeg blør... rare leger der.

Jeg fikk sneket meg inn hos legen idag når jeg skulle ta blodprøver. Hun foretok en kjapp gu, der hun så blod men ikke kunne si hva det kom av. Hun ringte til sykehuset, og jeg fikk time der ikveld kl 1800. Forholdsvis bra service, vil jeg påstå :happy:

Jeg fikk sneket meg inn hos legen idag når jeg skulle ta blodprøver. Hun foretok en kjapp gu, der hun så blod men ikke kunne si hva det kom av. Hun ringte til sykehuset, og jeg fikk time der ikveld kl 1800. Forholdsvis bra service, vil jeg påstå :happy:

Så bra du blir fulgt opp! Masse lykke til i kveld! [emoji254]Det går nok helt fint [emoji5]

Lykke til i kveld! Vi venter spent på oppdatering :)

Oppdatering! Alt er bra! Fikk først utvendig UL, der så vi en sprell levende krabat! Tok en kjapp sjekk med det samme, på det som gikk av organer osv. Så bra ut :happy:

Når d gjaldt blødningen kunne hun ikke si noe, så vi foretok en vaginalundersøkelse etterpå. Det var blo fra mormunnen (?), men pr nå var det helt ufarlig. Men jeg måtte ringe direkte opp til gyn hvis det ble forverret, da ville de følge med hva det var. Topp service! Fikk med meg et tydelig og fint bilde og greier:happy:

Oppdatering! Alt er bra! Fikk først utvendig UL, der så vi en sprell levende krabat! Tok en kjapp sjekk med det samme, på det som gikk av organer osv. Så bra ut :happy:

Når d gjaldt blødningen kunne hun ikke si noe, så vi foretok en vaginalundersøkelse etterpå. Det var blo fra mormunnen (?), men pr nå var det helt ufarlig. Men jeg måtte ringe direkte opp til gyn hvis det ble forverret, da ville de følge med hva det var. Topp service! Fikk med meg et tydelig og fint bilde og greier:happy:

Så utrolig bra å høre[emoji173]️ Og så deilig å bli tatt seriøst!

Så godt og høre ❤️ :-)

Takk for fine ord og tanker idag damer :Heartbigred

Jeg begynte å blø på siste fredag som var. Kl 15, så jeg klarte ikke å snakke med fastlegen. Det begynte ganske kraftig, liknet litt til mens.mengden. Gikk til legevakten, de målte blodtrykk og sendte meg hjem. Jeg prøvde å forklare at det kommer ganske mye blod, men siden det gjorde ikke vondt ville de ikke se på meg engang. De sa jeg må vente til mandag til jeg har fått time på Kk.
Heldigvis fikk jeg akutttime hos en privat som sjekket meg med ul. Hjertet slo. Diagnose: placenta praevia. Morkaken ligger for lavt, dekker mormunnen
På mandag hos kk sa de de vet ikke hvorfor jeg blør... rare leger der.
Jeg hadde placenta previa.
Ble sint på kk. Oul 18 viste at morkaken lå 0.5 cm borte fra cervix ..... også på ul24 viste det seg at den dekket cervix med 3.5cm.
Jeg hadde vært på ferie imellomtiden og der jeg ferierte var det 3 timer til nærmeste sykehus.
Jaja det gikk fint tilslutt og fikk PKS i uke 36

Så fint at du fikk så god oppfølging!!

Back
Topp