Blør....

Jente1983

Flørter med forumet
Desemberglede 2015
Positiv test igår, blør idag :-( er 5uker. Er det vanlig med blødinger, når bør jeg bli bekymret....? Har ikke hatt blødninger i mine to første graviditetet og har aldri hatt spontan abort.... Noen som vet?

Sniker litt fra juli :p hvor langt over IKM er du? Var Pos test sterk igår? Jeg blødde ganske kraftig når jeg var 6 uler på vei i to omganger 2 dager etter hverandre og det fikk helt fint :) så lenge det ikke er smerter eller klumper og stopper opp igjen så skal det være
Trygt.

7 dag IKM ca...

Tydelig posetiv, men ikke sterk. Testen ble ikke utført med morgen urinen....

Jeg mista i september. Hadde da fått positiv test og etter noen dager kom det pitte litt blod på papiret, dette gjentok seg ett par ganger og jeg fikk komme på ul, samt blodprøver. Emyrioe var da dødt, og jeg fikk cytotec tabletter for å starte å blø ordentlig.
Det kan være ingenting, mn jeg ville bedt legen om å få ta blodprøve for å måle hcg.

Jeg har nå blødd friskt blod i 10 dager sammenhengende med klumper, slim og alt annet ekkelt man kan tenke seg! Jeg var på UL igår for å få konstatert at jeg hadde mistet, men neida, der inne lå en liten luring med et bankende hjerte <3 Jeg ville reist å få målt Hcg sånn at du vet med sikkerhet! Lykke til <3

Jeg har 5 SA bak meg så jeg var helt 100% sikker på at jeg hadde mistet!

Det kan jo vera ein festeblødning, eller ein tvilling? Eg hadde ein blødning ca. i veke 6. Blødde ikkje så lenge (1-2timer med friskt blod, litt spotting etter det), men det gjentok seg med det samme ca fire dager etter også. Hadde fått beskjed på tidleg UL om at det ikkje såg levedyktig ut og at det sannsynligvis var Blighted Ovum (tomt egg) igjen, så tenkte at det var det. To veker etter var testen framleis positiv, hCG steig, og ein ultralyd konstanterte at det var framgang og liv.

Hvor stor blødning har du ca? Jeg mista i uke 5 og da blødde jeg veldig mye, klumper og alt. Var ikke i tvil. Det er ganske vanlig med mindre/moderate blødninger tror jeg, som du leser over her så er det flere solskinnshistorier:)

Det kan sikkert være lurt å måle hcg hvis du er i tvil, krysser fingrene for deg:)

Foreløpig bare litt... Var innom legekontoret, de sa jeg skulle komme innom hvis det tok seg opp...

Foreløpig bare litt... Var innom legekontoret, de sa jeg skulle komme innom hvis det tok seg opp...
Da kan det jo godt hende at det går helt fint:) krysser fingrene for at blødningen stopper og holder seg borte:)

Takk for svar. Ser det an å håper at det ordner seg. Går til legen hvis jeg blir verre/i tvil... :-)

krysser fingrene for at det er en uskyldig blødning =)

Fortsatt bare litt ved dobesøk... Ingen økning heldigvis.. Bør jeg ta ny test om 1uke feks å sjekke at den fortsatt er positiv...?!

Det finnes mange grunner for å blø i sv.skapet, se her: http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Komplikasjoner-og-forebygging/Blodning-i-svangerskapet/

Håper din blødning er uskyldig ;) Det høres ikke alt for ille ut sånn som du beskriver det :)
Hvis legekontoret mener du kan vente og se om blødningene tar seg opp så er det sikkert ikke så farlig ;)
Om du blir tryggere av å ta en ny g-test om ei uke så gjør du det, hvis ikke tror jeg ikke du trenger å gjøre det ;)

Ingen blødninger idag, så det ble vel være et godt tegn :)

Så bra! :) jeg ville tatt en ny test 1 uke etter du fikk positiv for å se at den ble sterkere, bare for å bekrefte at det går rett vei:)

Back
Topp