Blør...

MNJ

Elsker forumet
Kom hjem i kveld og skullle på toalettet, på papiret merket jeg at det hadde kommet blod. Ble så overrasket... har vel tenkt at når jeg er over de 12 ukene er faren over?
Hadde ingen blødninger når jeg var gravid med barna mine. Blør ikke mer nå, men var så ubehagelig. Fått beskjed om å avvente.
Noen med erfaring?

Vet alt om det å blø[:(], men ikke skjedd noe skummelt...[&:]

Så leng du ikke har vondt eller blør mer, vil jeg tro at det var en liten åre som hadde sprukket...Kanskje du har reist deg for fort eller noe...

Men ville nok ha ringt legen i morgen tidlig...Så du får en hastetime for å sjekke...Just in case...En blødning skal jo sjekkes opp uansett hvor i svangerskapet man er i...Mener jeg nå da...

Kommer nok til å gå bra...[:)]

Klemmer i fleng...

Jeg blødde litt når jeg var 12+2 og 13+4... Var til legen første gangen, og han trodde ikke det var noe galt, for han kunne ikke finne noe frisk blødning.. Bare litt brunt.. Var til jordmor når jeg var 14+5, og fant ett kraftig hjertet som slo fint!!
Er det mye da? Rødt og friskt, eller lite og brunt??
Smerter eller ei?

Hør på *MaCa* og få deg en time hos legen i morgen!! Ikke noe kjekt å gå rundt å være bekymret...
Krysser fingerne for at det er bare en pinglete blodåre som er årsaken til det hele!!!
Lykke til [:)]

Her jeg bor er det kvinneklinikken som skal kontaktes ved blødning, men jeg fikk beskjed om å avvakte, håpe på d beste og blablabla.
Det var ikke mye blod, mer rosarødt, ingen klumper. Kom kun på papir og litt i toalettet.
Godt å høre at andre har hatt erfaringer med dette og at d likevel endte godt! Det verste er å gå i uvisshet...

Har forresten ingen smerter, men kjenner meg litt oppblåst.

hadde en blødning i forrige svangerskap i uke 14, kom en del friskt blod så ble jo livredd, kom til legen og alt var bra, hadde nok tatt noen blodkar oppi der[8|]

ta deg en legetur, og lykke til, alt er nok som det skal med lille bebisen din[;)]

Tusen takk for alle oppmuntrende ord![:)]

Hvordan går det med deg? Har det kommet mere blod? Jeg hadde en ganske stor blødning når jeg var ca 9 uker på vei. Men heldigvs så jeg en sprell levende baby på ul. Så dette kan gå bra!!!

Håper alt er bra[:)]

blør du fortsatt??
håper alt går bra[:)]

Hei igjen!

Nei, d har ikke kommet mer, men i går kom d litt brun utflod, liksom som på slutten av mensen? D er ikke mye, behøver ikke bind f.eks. Syns selvfølgelig det er ubehagelig og klarer ikke helt å forholde meg til dette. Ene øyeblikket tenker jeg at alt er bra og andre øyeblikket tør jeg ikke å tenke tanken ettersom jeg er redd for at jeg kommer til å miste...
Samtidig tror jeg at jeg har kjent liv? Med mitt andre barn kjente jeg liv fra uke 12, så d er jo mulig, men tenk om d ikke lever? Blir helt sprø! Får ikke tak i jordmor og KK vil ikke ta meg inn på sjekk når d er så lite.

Synes du skal kontakte legen jeg...Siden du er begymret...Du skal ikke gå unødvendig begymret...

Men i og med at det var brunt så er det gammelt blod...Jeg tror du har "bare" sprukket et blodkar/åre...Er lett å gjøre i et svangerskap...

Men ring legen du...Bedre det enn når du ikke får tak i jordmor..ELLER du drar på legevakta...

Alt er nok skjønneste orden, men i og med at du er begymret så er det heller bedre at du oppsøker lege(vakta)

ORIGINAL: *MaCa*

Synes du skal kontakte legen jeg...Siden du er begymret...Du skal ikke gå unødvendig begymret...

Men i og med at det var brunt så er det gammelt blod...Jeg tror du har "bare" sprukket et blodkar/åre...Er lett å gjøre i et svangerskap...

Men ring legen du...Bedre det enn når du ikke får tak i jordmor..ELLER du drar på legevakta...

Alt er nok skjønneste orden, men i og med at du er begymret så er det heller bedre at du oppsøker lege(vakta)

Problemet er at det er så teit system her, for man går ikke til lege under svangerskapet. Når jeg henvender meg til legevakta der fastlegen vår er, funker det ikke som i Norge, men de videresender meg til Kvinneklinikken som jo ikke vil ta meg inn ettersom det er så lite.
Er bare redd for å måtte gå som dette helt til UL. Tenk om de finner at fosteret er dødt da? Så har jeg gått så lenge liksom...

Jeg hadde brun utflod i over 4 dager. Den 4.dagen gikk jeg på legevakten, og han tok kontakt med kk med en gang og jeg fikk komme til dagen etter.
Jeg var også hos en annen lege på fastlegesenteret mitt da min egen lege var på ferie, og hun sa at man skal ikke gå og være urolig, da skal man ta kontakt og få komme til en ekstra sjekk.
Stå på!!!

ORIGINAL: Enhjørningen

Jeg hadde brun utflod i over 4 dager. Den 4.dagen gikk jeg på legevakten, og han tok kontakt med kk med en gang og jeg fikk komme til dagen etter.
Jeg var også hos en annen lege på fastlegesenteret mitt da min egen lege var på ferie, og hun sa at man skal ikke gå og være urolig, da skal man ta kontakt og få komme til en ekstra sjekk.
Stå på!!!

Var det nå at du hadde brun utflod? Og hva forklarte de det med?

ORIGINAL: MNJ

ORIGINAL: *MaCa*

Problemet er at det er så teit system her, for man går ikke til lege under svangerskapet. Når jeg henvender meg til legevakta der fastlegen vår er, funker det ikke som i Norge, men de videresender meg til Kvinneklinikken som jo ikke vil ta meg inn ettersom det er så lite.
Er bare redd for å måtte gå som dette helt til UL. Tenk om de finner at fosteret er dødt da? Så har jeg gått så lenge liksom...

Ble nå veldig nysgjerrig på hvor du bor henn nå[:-]

Men, er det ikke noe privat du kan dra til??? Synes du bare skal forsette å ringe jeg..Og si som det er at det uaktuelt å gå å begymre seg i 4-5 uker (ca) til UL...Og at du ikke er interessert i at det skal være noe dødt der inne til da...De skal ta hensyn uansett...Du har rettighetene dine på din side...Hvis jeg ikke tar feil nå...[:-]

Men synes du skal mase,...Men alt er sikkert veldig bra i magen, men når man er begymret er det jo kun to ting som hjelper; hjertelyden og UL...

Vet hvordan du har det...Forsett og ring ikke gi opp...

ORIGINAL: MNJ

ORIGINAL: Enhjørningen

Stå på!!!

Var det nå at du hadde brun utflod? Og hva forklarte de det med?

Det var i uke 11 jeg hadde det....
De sa det er veldig normalt å ha små blødninger i svangerskapet. Så lenge du ikke har sterke smerter i magen og store blødninger så tror jeg du kan slappe av sa de til meg. Og alt var helt i orden, og han kunne ikke finne noe grunn til at det var brun utflod....
Det kan bare være at livmoren strekker på seg og små blodkar sprekker....

blødde i uke 12. og var livredd for at no gikk det gale.
var på legevakt og fikk høre hjertelyd og uken etter hadde jeg fått time til privat ul.. då fikk vi se en liten krabat med to hender og to føtter og et hode..

Back
Topp