Blør fra navlen.

Guest
Hei. Jeg har et spørsmål jeg håper jeg kan få svar på. Jeg er gravid i uke 35 og oppdaget plutselig i dag at jeg blødde fra navlen. Har ryddet litt i kjelleren i dag og løftet og bar noen ting, men ikke noe nevneverdig tungt i grunn. Hadde ikke noe smerter eller noe, men plutselig var det som at det klødde og når jeg klødde litt så oppdaget jeg at jeg hadde blod på fingrene. Aldri opplevd dette før. Det var ikke såpass at det rant ut, men mer at det sev litt sakte ut. Det var friskt rødt og når jeg tørket det vekk så kom det mer tilbake. Det stoppet opp omsider, men startet opp igjen på kvelden. Er dette noe jeg bør bekymre meg for å undersøke? Kan ikke se at det er noe sår eller lignende, men ser ikke akkurat så langt inn da. Det er ingen svie eller noe heller som kan tyde på sår. Og ingen smerter heller. Mvh Annette.
 
Hei.

Dette tror jeg ikke du trenger bekymre deg over. Det er sansynligvis et lite blodkar som har bristet - kanskje i forbindelse med løfting og bæring...... Det kan også være et lite sår lenger inni navlen. Bare hold litt øye med det videre. Hvis det mot forventning skulle begynne å blø kraftig, så trykk godt imot og få en lege til å sjekke det.

Men som sagt så tenker jeg at det er noe du bare kan slappe av med.

Lykke til videre da :-)

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.
 
Back
Topp