blødninger??

EserehT

Gift med forumet
hei tok en test på lørdag, som viste Positiv[:D]
endelig:) men har begynt å små blød i går og i dag[:(]

noen som har vært borti det samme? noen som vet om det er farlig?

skal til legen senere i dag.... grue meg[X(]

Jeg blødde noen ganger etter at jeg testet positivt. Første gang blødde jeg pga sengekos [&:] De andre gangene vet man ikke hvorfor, men det kan være forskjellige grunner... En grunn kan være at man blør ved egentlig forventet menstrasjon... Jeg var på ultralyd i uke 8 og fikk bekreftet at hjertet på den lille banket..

Hvor langt på vei er du? Dersom du er i uke 6 eller senere, kan man se et hjerte banke. Noen mener dette er for tidlig, men jeg har hørt mange jenter som har fått se et hjerte banke allerede i uke 6!

Lykke til hos legen!!

oki, men blødde du mye?? jeg er 4 uker og seks dager på vei bare... vi har prøvd ganske lenge med å bli gravid og så håper det virkelig går bra... tusen takk for svar:)

kryss fingrene for meg[:)]

Hei EserehT!
Jeg føler med deg! Det er ikke noe morsomt å føle den usikkerheten du føler nå! Det unner jeg ingen...
Jeg opplevde å begynne å blø når jeg var ca 5 uker på vei. Da jeg kontaktet legen fikk jeg beskjed om å holde meg i ro. De sa enten var det en helt ufarlig blødning(som mange får i begynnelsen av svangerskapet), men at det også kunne være begynnelse på en abort.
Jeg var på ultralyd dagen etter. De sa at det så fint ut, og ingen ting antydet at det var abort. Fem dager etter aborterte jeg. Så mest sannsynlig startet det med såkalt "truende abort". Jeg blødde ikke mye de to første dagene, begynte å blø mer etter hvert. og når jeg aborterte hadde jeg veldig vondt i magen.
Mitt tips til deg er å holde deg helt i ro! Så får du sikkert god oppfølging av legen du skal til senere i dag.
Man kan se hjerteslag på ultralyd allerede i uke seks. Det fikk iallefall jeg beskjed om, men kom aldri så langt[:(]
Har du forresten vondt noe sted?
Tenker på deg! Håper blødningen er helt ufarlig!
Mange klemmer!

Hei!

Mange har opplevd det samme. Bl.a. kan du lese historien til Reidar og Marie her på Babyverden. Linken dit er: http://www.babyverden.no/templates/Article.aspx?id=4933

Tidlig i svangerskapet opplevde de det samme som det du sier her. De fikk også beskjed om at livmora var tom etter den første blødningen, men det viste seg at det var for tidlig å se noe der inne. Nå er de visst i uke 16 eller 17 eller noe.

Håper det kan være til hjelp.

Mvh,
Mercury

Huff da, Mon25. Det var leit å høre! Skulle ønske jeg kunne gjøre noe for deg!

Selv var vi heldigere. Kona hadde blødninger ganske tidlig, men det gikk heldigvis bra. Derfor vil jeg gjerne si til EserehT at det er håp i hengende snøre. Også i historien jeg sendte link til gikk det bra.

Jeg husker selv hvor godt det var å lese om at det faktisk var noen det hadde gått bra for også, derfor denne meldingen.

Samtidig vet jeg at det er forferdelig å gå rundt i uvisshet. Vi gikk i over ei uke uten å vite, så EserehT - jeg tenker på deg og krysser fingrene for at alt går bra![:)]

Klem,
Mercury m/frue

tusen takk. det hjalp å lese:) var til legen nå og alt ser ut til å gå min vei[:D]
skal dit igjen på mandag:)

hei mon25!!

nei det var ikke noe morro og sitte her før i dag med de tankene osv, som du sa det unner jeg heller ingen.... veldig trist å høre at dte gikk sånn[:(] en håper dte går bra med dere neste gang...

nei jeg har ikke vondt noen sted. hadde litt stikkinger i magen i går men det var lite..

kom hjem fra legen nå, og hun sa jeg var gravid[:D] men skal ta ny urinprøve på mandag:)
håper at går bra... tusen takk for svar:)

tusen takk til dere begge:) godt å lese noe sånt når men er i samme situasjon:)
synes det er så godt når folk kan skrive og lese om folk i samme situasjon osv el om det er noe man lure på... tusen takk for svar:) dere er da snille da[:D]

Hei igjen!
Jeg mente ikke å skremme deg på noen måte, EserehT. Jeg ville bare dele erfaringen min med deg!
Jeg håper at alt går bra med deg. Jeg kjenner flere, og har hørt om mange som blør i begynnelsen av svangerskapet. Så det er nok store sjanser for at det står bra til med barnet ditt[;)]
Det unner jeg deg...

begynte selv å blø i uke 11, legevakten mente det var spontanabort, ble henvist til UL på sykehus og alt var i sin skjønneste orden... selv om de ikke fant ut hva blødningene kom av.. men heldigvis sluttet de etter en mnd. er nå i uke 27+4 og småen er fremdeles med meg...

Beklager sent svar fra meg..! Jobben tar en del av tiden fra kl.8-16 og hjemme har vi ikke Internett!

Men jeg kan ikke si at jeg blødde mye, hadde heller aldri vondt i magen..! Jeg hadde sånne små truseinnlegg (de minste du kan få) og der var det bare små små flekker.. Men akkurat der og da såg du ut som floder, fordi jeg ble så redd..!

Glad for og lese at alt virker ok!! Det er faktisk mange som får blødninger tidlig i svangerskapet. Det er mer vanlig enn det man tror... Jeg håper at alt går deres vei!!

Vi har også prøvd lenger før vi fikk det til, og jeg synes mange ganger at svangerskapet er slitsomt.. Klarer ikke helt å nyte det enda... Fast jeg er 14 uker på vei.. De der magiske 12 ukene har ingenting å si for min del.. Min uro vil forfølge meg til jeg holder babyen i min favn... Men jeg gjør så godt jeg kan for og være POSITIV! Får høre det hele tiden! Så det er nok det beste. At man prøver og fokusere på det positive og ta en dag som den kommer!

Masse lykke til og jeg skal krysse fingrene mine for at alt går bra!

Klem fra meg

hei:) det går bra, jeg er for tiden sykmeldt, så tid har jeg nok av. Nå har jeg heldigvis slutta og blø[:)] Og legen sa det var ikke noe farlig, skal dit igjen på mandag:) hun sa det nok var en liten menstrasjon pga var rundt den tiden jeg jeg skulle ha den.. og hun trodde jeg kom til å blø rundt neste mnd å ettersom jeg hadde begynt sånn. så vi får se:)

Har ikke fått noen plager enda, bare at jeg sover mye, og nesten alltid sulten.. Våkner midt på natta for at jeg er sulten[8|] hehe
Og at noen av de tinga jeg har syntest har vært godt smaker kjempe rart nå[:'(]

lykke til videre, kjempe koselig å skrive med deg:)

klemmer fra meg;)

Hei:) Nei du gjorde ikke det, var skremt fra før jeg så det var bare godt å lese din erfaring med dette, det er noe som alltid kommer til å ligge i bakhodet pga mine søsken har opplevd det samme som deg... Men nå er alt bare bra med meg[:D] men det skal du vite at jeg er gla for at du skrev inn din historie selv om det gikk galt.... selv om det er trist å høre om sånn[:(]

men har roet meg etter jeg har vært hos legen:) og jeg har sluttet å blø, så det er nok bra der inne:)

klem fra meg

sukk er så trist, mista min lille spire på torsdag[:(]
Verden er urettferdig og brutal...

hei...
jeg føler med deg..har vært igjennom det samme selv..jeg var da i uke 11..
det er ikke gøy.
prøv om du kan få snakket med noen om dette,for det kan du trenge...ikke hold det inne i deg...
vi prøvde igjen like etter på og nå er jeg 12+1 uker på vei....
lykke il videre...
hilsen lena

Hei:) tusen takk for det..
ja, har snakket en del om det men vil liksom ikke ripe opp i det hele tiden om du forstår..
håper på å klaffe igjen snart vi også, så da får vi håpe det går bra..

lykke til videre..

klem Therese

Det var kjempetrist å høre! Jeg kjenner den følelsen, og det er ikke noe alright. Jeg tror vi to har opplevd mye av det samme. Håper dere snart lykkes igjen, Ereseth!
Kan jeg spørre hvor gammel du er, og hvor du kommer fra? Bare litt nyskjerrig da vet du...
Klem [8D]

hei...
har du mistet også? gravid nå?
jeg blir 25 i juni, og bor like ved hamar...
er lov å være litt nysgjerrig vettu[8D]
hvor er du fra og hvor gammel er du da??

klem[:)]

Back
Topp