Blødninger

Ubehaget kommer ofte av blodet i magen. Det irriterer livmor og bukhule. Ta det med ro og ikke løft tungt.
Ingen blod Idag, men enda litt ubehag, værtfall når jeg går. Kjennes ut som kynnere.

Ingen blod Idag, men enda litt ubehag, værtfall når jeg går. Kjennes ut som kynnere.
Kan uansett være blodrester som kroppen siler ut selv inni der. Som aldri kommer ut. Kan kjennes litt som menssmerter. Kynnere er normalt å ha på dette stadiet. Prøv å ikke stresse for mye og slappe av. Ikke noe blod er jo kjempepositivt!

Sniker fra Juli, og håper noen vil svare dersom de har opplevd lignende. Ser at flere av dere har hatt bødninger, sliter mye med dette selv. Dette er 2 gang jeg er gravid, hadde ingen blødninger med første barnet. Har hatt 5 store blødninger, ca 1 gang i uken fra uke 5 til og med uke 9 som jeg bår eg kommet til (snart 10). Spottet en hel uke også den ene gangen. Har vært på tul 2 ganger, alt ser bra ut, forruten at jordmor ser at det er væske som ligger som enten kommer ut i form av blødning, eller så vil det trekkes opp i kroppen. Tydligvis vil alt dette blodet ut! Men er veldig! lei av det nå. Blodannsamlingen hadde minket fra første tul til andre tul.

Spørsmålet mitt er om noen har opplevd lignende, og gjorde legen noe? Går fullt på jobb, er veldig slitsomt for tiden. Kvalmen er også komt nå, gjør det ikke lettere. Vet aldri når blødningene starter, noe som er stressende med tanke på jobb. :sorry:

Kan du ikke spørre fastlegen om sykemelding en stund? Synes det er rart du ikke er sykemeldt på grunn av truende abort som det vel kalles. For å ikke fremprovosere blødninger. Nå vet jeg ikke om noen av oss har hatt større blødninger på en stund, jeg har iallefall vært heldig. Bare en liten blødning sist helg. Mange blødninger finner de aldri ut av desverre. De kommer og blir borte igjen.

Kan du ikke spørre fastlegen om sykemelding en stund? Synes det er rart du ikke er sykemeldt på grunn av truende abort som det vel kalles. For å ikke fremprovosere blødninger. Nå vet jeg ikke om noen av oss har hatt større blødninger på en stund, jeg har iallefall vært heldig. Bare en liten blødning sist helg. Mange blødninger finner de aldri ut av desverre. De kommer og blir borte igjen.

Legen mente at blodet ville komme om en går på jobb eller har fri. Forsåvidt sant, synest det er godt å gå på jobb også for å ikke bare engste meg hjemme. Men siden dette har vært så mange uker nå, blir det mer og mer slitsomt. Spurte legen om hvor lenge jeg skulle "finne meg i og blø", fikk aldri svar på det. Har selv betalt for TUL da han kun ville måle hcg siden jeg kun var 7 uker på veg når jeg var hos han. Mye som kunne skje fremdeles sa han.
Håper du slipper flere blødninger hvertfall, ikke noe gøy.. Takk for svar :joyful:

Legen mente at blodet ville komme om en går på jobb eller har fri. Forsåvidt sant, synest det er godt å gå på jobb også for å ikke bare engste meg hjemme. Men siden dette har vært så mange uker nå, blir det mer og mer slitsomt. Spurte legen om hvor lenge jeg skulle "finne meg i og blø", fikk aldri svar på det. Har selv betalt for TUL da han kun ville måle hcg siden jeg kun var 7 uker på veg når jeg var hos han. Mye som kunne skje fremdeles sa han.
Håper du slipper flere blødninger hvertfall, ikke noe gøy.. Takk for svar :joyful:
Jeg hadde kraftig blødning og en truende abort i uke 12, ble sykemeldt i 14 dager og fikk beskjed om å slappe av å ikke gjøre noe, det av gynekolog på sykehuset. Få en henvisning til ul på sykehuset, og be om en sykemelding. Noen bare blør i svangerskapet uten at det er noe farlig, mens andre blør for at det er en grunn til det.

Jeg hadde kraftig blødning og en truende abort i uke 12, ble sykemeldt i 14 dager og fikk beskjed om å slappe av å ikke gjøre noe, det av gynekolog på sykehuset. Få en henvisning til ul på sykehuset, og be om en sykemelding. Noen bare blør i svangerskapet uten at det er noe farlig, mens andre blør for at det er en grunn til det.

Tusen takk for tips! Skal ringe legekontoret og høre i morgen

Tenker og at hvis du har råd og mulighet, bestill deg en time til privat gyn. De er jo eksperter på kvinners underliv og kan gi mye bedre svar enn en fastlege. Min fastlege er håpløs hehe...

Back
Topp