Blødninger

Ramp3n

Glad i forumet
Hallo!
De siste ukene har jeg vært rimelig fraværende her. For 3 uker siden kom det blødninger. Ganske store blødninger. Var på ultralyd og alt var fint med poden.
For 2 uker siden tok blødningene seg opp, vanvittige smerter i ryggen og sammentrekninger så fikk etter mye om og men ultralyd på sykehuset. Alt var merkelig nok fortsatt fint.

Siden torsdag har deg vært ekstremt. Store smerter og ekstrem kvalme, større blødninger hver morgen og brunaktig slim hele dagen. Føles ut som begynnende rier. Igår kveld var det så vondt men kom jo ikke mer blod så var en tur på akuttmottaket hos vakthavende gyn som nok en gang kunne fortelle at her er alt fint og utviklingen er normal.

Det er selvsagt godt å høre, men bekymringene er jo der. Natten har vært preget av sterke smerter i korsryggen og i mårres kom det en grei blødning igjen. Er nå 10+3 så de sier jo at sannsynligheten er stor for at det skal gå bra mtp at alt er fint når de er inne å ser og at det er hjerteaktivitet til tross for blødninger og smerter.

Kan jo si det sånn og jeg må ta oxynorm for å sove om kvelden og lever foreløpig på Paracet og voltaren på dagtid. Tar vanligvis ikke smertestillende så smerten er relativt høy. Blir jo litt bekymret og føler kroppen prøver å si ifra at det er noe galt med fosteret eller noe i den duren. Blir rimelig psykisk utslitt av dette her. Har fått time til ultralyd igjen om 2 uker, og skal da også sjekke for det som kan sjekkes ved 12 uker.

Kort fortalt har mine uker vært tunge nå og jeg unner ingen å gå igjennom det samme stresset.

Håper dere alle har det bra og at svangerskapene går på skinner :happy:

Åh så dumt at du har hatt en så vanskelig start.
Godt du får oppfølging og smertelindring. Kan de si noe om hvorfor du blør og har kramper? Kommer krampene fra livmoren eller kan det være noe annet som gjør at du har vondt (tarm, urinveier etc)?
Heldigvis er det mange som går gjennom svangerskap med mye blødning og får friske og sunne babyer.
Krysser fingrene for deg og at smertene og blødningene avtar snart. [emoji847][emoji847][emoji847]

Uff, høres ut som noen tøffe uker for deg :Heartred Men godt å høre at alt ser fint ut med den lille og at du får god oppfølging!

Huff høre virkelig tøft ut. Håper inderlig det snur for deg snart så du kan få slappet av og fokusere på det posetive! Godt du får oppfølging! Krysser fingrene for deg! [emoji173]️

Høres virkelig forferdelig ut, og er jo ikke slik man ser for seg starten av svangerskapet skal bli! Håper smertene og blødningene roer seg snart, så du får nyte resten av graviditeten frem til termin i oktober! Stor klem fra meg:Heartred

Så leit å høre at du har en så tung start på graviditeten :( Skjønner at det må være vanskelig å stole på at alt er fint når kroppen oppfører seg sånn... Ønsker deg masse lykke til videre og krysser fingrene for at smertene og blødningene gir seg snart!

Skjønner at dette tar på psykisk! Har de ikke noe svar på hva blødningene og smertene kommer av? Godt at alt tross dette står bra til med den lille :-)

Åh så dumt at du har hatt en så vanskelig start.
Godt du får oppfølging og smertelindring. Kan de si noe om hvorfor du blør og har kramper? Kommer krampene fra livmoren eller kan det være noe annet som gjør at du har vondt (tarm, urinveier etc)?
Heldigvis er det mange som går gjennom svangerskap med mye blødning og får friske og sunne babyer.
Krysser fingrene for deg og at smertene og blødningene avtar snart. [emoji847][emoji847][emoji847]

De mener det er livmor som gir kramper ja, så er jo bare å fortsette å leve i håpet. Blødninger kommer mest sannsynlig fra såre eller skadede slimhinner. Det har vært mye blod idag, men helt friskt og ingen klumper så forbereder meg jo selvsagt på det værste.

Skjønner at dette tar på psykisk! Har de ikke noe svar på hva blødningene og smertene kommer av? Godt at alt tross dette står bra til med den lille :)
De mener det kan være livmor som jobber som er grunn til smertene. Men er jo vanskelig å si mtp at alt ser fint ut. Og de tror det kan være såre / skadede slimhinner som er årsak til blødning. Får bare fortsette å følge med og krysse fingrene. Idag har det vært mye blødning. Kommer ikke i bindet omtrent men en del i do hver gang jeg må tisse. :( friskt heldigvis og uten klumper. Og mtp at det var liv igår får jeg jo bare fortsette å håpe!

Jeg har også hatt blødninger, men husk at det virker som/ser mye verre ut i do, på papir og i bomullstruser enn det faktisk er stort sett.

Regner med at lege har foreskrevet voltaren, den er lett blodfortynnende så kanskje ikke det beste valget å bruke nsaid hvis ikke høyst nødvendig?

Jeg har også hatt blødninger, men husk at det virker som/ser mye verre ut i do, på papir og i bomullstruser enn det faktisk er stort sett.

Regner med at lege har foreskrevet voltaren, den er lett blodfortynnende så kanskje ikke det beste valget å bruke nsaid hvis ikke høyst nødvendig?

Ja er lege som har forskrevet det. Visste ikke at det var det. Tatt 3 piller siden torsdag Harhovedsaklig brukt Paracet. Og oxynorm om kvelden. Skal holde meg unna voltaren fremover. Takk :)

Ja vet det ofte ser mer ut enn det er, men føler det kunne fylt 1/2 eggeglass. Vet ikke om det er mye eller lite?

Ja er lege som har forskrevet det. Visste ikke at det var det. Tatt 3 piller siden torsdag Harhovedsaklig brukt Paracet. Og oxynorm om kvelden. Skal holde meg unna voltaren fremover. Takk :)

Ja vet det ofte ser mer ut enn det er, men føler det kunne fylt 1/2 eggeglass. Vet ikke om det er mye eller lite?
Hvis det ikke er nødvendig mot smertene, så ville jeg holdt meg unna.
Jeg tror det er lite altså. Kan jo ikke si det sikkert, men jeg har blødd av og på siden uke 6 (uke 12 nå) og alt er fint på ul, blødninger kommer ikke fra der baby bor, men slimhinner i skjeden.

De mener det kan være livmor som jobber som er grunn til smertene. Men er jo vanskelig å si mtp at alt ser fint ut. Og de tror det kan være såre / skadede slimhinner som er årsak til blødning. Får bare fortsette å følge med og krysse fingrene. Idag har det vært mye blødning. Kommer ikke i bindet omtrent men en del i do hver gang jeg må tisse. :( friskt heldigvis og uten klumper. Og mtp at det var liv igår får jeg jo bare fortsette å håpe!
Da skal det nok gå bra skal du se :Heartred Har ei venninne som slet med en del blødninger i svangerskapet, og hun føder om under 4 uker :-)

Huff så slitsomt :(
Men bra at alt er fint med den lille ❤ håper det gir seg snart så du slipper så mye bekymringer og smerter❤

Hei. Vet at det er en vanskelig tid du er i nå. Jeg hadde også mye blødninger i en to-tre ukers tid. Med store koagulerte klumper, så jeg var sikker på at jeg hadde SA. Alt står derimot fint til. Fin hjerteaktivitet og vekst, og nå er det 11 dager siden jeg har sett snurten av friskt blod.

Håper det samme for deg snart :)

Da skal det nok gå bra skal du se :Heartred Har ei venninne som slet med en del blødninger i svangerskapet, og hun føder om under 4 uker :)

Godt å høre ❤
Får heldigvis god oppfølging av sykehuset. Og det var kul og røre i magen igår. Men skal jo sies at man blir bekymra selvsagt.

Hvis det ikke er nødvendig mot smertene, så ville jeg holdt meg unna.
Jeg tror det er lite altså. Kan jo ikke si det sikkert, men jeg har blødd av og på siden uke 6 (uke 12 nå) og alt er fint på ul, blødninger kommer ikke fra der baby bor, men slimhinner i skjeden.

Samme sier de her. Men er tydelig at livmor jobber og mtp kraftige tal i mage og rygg så er jo selvsagt redd dette ikke går veien. Prøver.å være optimistisk men ikke så lett alltid det heller. :)

Hei. Vet at det er en vanskelig tid du er i nå. Jeg hadde også mye blødninger i en to-tre ukers tid. Med store koagulerte klumper, så jeg var sikker på at jeg hadde SA. Alt står derimot fint til. Fin hjerteaktivitet og vekst, og nå er det 11 dager siden jeg har sett snurten av friskt blod.

Håper det samme for deg snart :)

Håper virkelig det samme skjer her! Er foreløpig kun friskt blod her. Ikke koagulert eller klumpete. Var hjerteaktivitet og normal utvikling igår så får bare krysse fingrene og håpe på det beste frem til neste UL 9/4 :)

Back
Topp