Blødninger

Mia_mini

Elsker forumet
Er det flere enn meg som blør av og på?
Legen lover at dette er veldig normalt og ufarlig, og internett søk er enig.
Men jeg blir bekymret uansett. Får ingen godfølelse selv om det er veldig lite blod.
:sorry:

Er mange som blør av og til i svangerskapet. Min svigerinne blødde så mye at de sa at noen ganger så det ut som noen var blitt drept i sengen. For hele sengen var dekket av blod.
Men var kun at det var blodkar som sprakk.

Er mange som blør av og til i svangerskapet. Min svigerinne blødde så mye at de sa at noen ganger så det ut som noen var blitt drept i sengen. For hele sengen var dekket av blod.
Men var kun at det var blodkar som sprakk.

Oij. Det hørtes skummelt ut! :eek:
Godt de fant ut hva det var da.
Legen sa at man ikke vet hvorfor blødninger skjer..

Har hatt litt rosa blod noen ganger, men ikke spesielt mye!

Det er visst helt vanlig. Fikk beskjed om det av både gyn og jordmor.

Godt at andre har fått høre det samme :)
Har aldri hørt noen prate om det, så da føler man seg fort ensom om å oppleve det..
Ikke vært plaget med det selv, men fikk beskjed at jeg ikke skulle stresse om det skjedde.
Sier legen din at alt er ok så er det nok det. Men det er jo alltid en mulighet å få en ny mening hos en annen lege for å bli sikker. Det er veldig vondt og frustrerende å gå rundt å bekymre seg.
Lykke til [emoji4]

Sniker fra prøverforumet - har du sjekket om du har en polypp? Jeg blødde av og på i første trimesteret, og det var visst en polypp som var hovedårsaken til det. Roet seg etter at den var fjernet. Hadde i tillegg en lett-blødende livmorhals. Ikke noe farlige greier det i all fall, men det var utrolig belastende med alle småblødningene så skjønner godt du er litt bekymret.

Sniker fra prøverforumet - har du sjekket om du har en polypp? Jeg blødde av og på i første trimesteret, og det var visst en polypp som var hovedårsaken til det. Roet seg etter at den var fjernet. Hadde i tillegg en lett-blødende livmorhals. Ikke noe farlige greier det i all fall, men det var utrolig belastende med alle småblødningene så skjønner godt du er litt bekymret.

Ah. Det skal jeg passe på å nevne ved neste legetime. Takk for tips. :)
Jeg har alltid hatt problemer med at jeg lett får blødninger ved sex, så det kan være noe av det samme da..

Var sånn jeg fsnt ut av graviditeten. Jeg hadde en uke med brunlig spotting og deretter ett opphold og så spotting igjen noen dager ei uke senere igjen. Dette var før jeg visste at jeg var gravid men var i uke 7 og uke 8.legen sa det var helt normalt. Jeg trodde syklysen min var på tur men var visst gravid

Ah. Det skal jeg passe på å nevne ved neste legetime. Takk for tips. :)
Jeg har alltid hatt problemer med at jeg lett får blødninger ved sex, så det kan være noe av det samme da..

Det hadde jeg også før, men etter at polyppen ble fjernet har jeg ikke hatt antydning til det. :) Ikke en liten dråpe engang.

Jeg fikk beskjed om at det var rusk i livmora når jeg var på TUL. Dette kunne skape blødninger utover svangerskapet

Håper alt er bra med deg og spiren. Sender deg en klem, fortsatt god helg! :)

Ja, jeg blør av og på 8g har gjort det i hele svangerskapet. Friskt, rødt blod mesteparten av tiden. Ikke enorme mengder, opp til 2ml om dagen (har menskopp så kan følge ganske nøye med) og mange dager mye mindre. Men stressende uansett.

Legen min har nå sykemeldt meg 100% denne uken og han vil ta nye hcg prøver for å dobbeltsjekke at jeg ikke har spontanabortert. Jeg tror jo ikke det, for jeg har ikke hatt kramper eller smerter.. Men greit å vite sikkert. Jeg er også redd for fosterdød ("missed abortion").

Ja, jeg blør av og på 8g har gjort det i hele svangerskapet. Friskt, rødt blod mesteparten av tiden. Ikke enorme mengder, opp til 2ml om dagen (har menskopp så kan følge ganske nøye med) og mange dager mye mindre. Men stressende uansett.

Legen min har nå sykemeldt meg 100% denne uken og han vil ta nye hcg prøver for å dobbeltsjekke at jeg ikke har spontanabortert. Jeg tror jo ikke det, for jeg har ikke hatt kramper eller smerter.. Men greit å vite sikkert. Jeg er også redd for fosterdød ("missed abortion").

huff, skjønner det. Man blir jo fort redd!
Er du langt på vei?
Legen min mente at når man nærmer seg uke 10, så er det naturlig å blø litt forbi morkaka lages? Noen sånt.

huff, skjønner det. Man blir jo fort redd!
Er du langt på vei?
Legen min mente at når man nærmer seg uke 10, så er det naturlig å blø litt forbi morkaka lages? Noen sånt.
Ja, jeg har også lest det. Men på mine 9+4 uker med svangerskap så har jeg sett blod (ofte bare spotting, men innimellom mer) på over halvparten av alle dagene. (67 dager med svangerskap, sett blod 37 av dagene.)

Så selv om det i teorien kan være derfor jeg blør akkurat nå, så er det nok ikke bare det. :/

Ja, jeg har også lest det. Men på mine 9+4 uker med svangerskap så har jeg sett blod (ofte bare spotting, men innimellom mer) på over halvparten av alle dagene. (67 dager med svangerskap, sett blod 37 av dagene.)

Så selv om det i teorien kan være derfor jeg blør akkurat nå, så er det nok ikke bare det. :/

Okey.
Jeg har ikke telt dager selv, men tror nok minst 4 dager i uken er innenfor.
Er på 10+1 selv, så jeg håper det minsker etter 12.

Huff da. Krysser fingrene for at alt er bra.
Når får du svar på hcg måling?

Okey.
Jeg har ikke telt dager selv, men tror nok minst 4 dager i uken er innenfor.
Er på 10+1 selv, så jeg håper det minsker etter 12.

Huff da. Krysser fingrene for at alt er bra.
Når får du svar på hcg måling?

Jeg bruker en app som heter OvuView (egentlig en mens app, men i gravid modus). Der kan jeg spore alle mulige symptomer (blødning, kvalme, hodepine, svimmelhet, humør etc). Veldig praktisk når legene spør.

Jeg tok hcg i dag og skal ta ny på onsdag. Men er rimelig sikker på at jeg fremdeles er gravid. Alle symptomene tyder på det. Og utover om man fremdeles er gravid eller ikke, så har jeg lest at hcg nivået ikke sier så mye når man er så langt på vei.

Håper alle små frøene holder seg inne! Jeg har blødd en dag nå, bittelitt. Er uke 10, så regner med at det er denne morkake-overtagelsen.
Ellers må jeg bare prøve å gi litt faen. Ødlegger meg med bekymringer, får ikke gjort noe med blødninger. Blir bare syk om jeg skal bekymre meg konstant..

Back
Topp