Blødninger

Korblue91

Blir kjent med forumet
Sommerfuglene 2017
Ah, jeg er så stresset. I går ettermiddag fikk jeg små blødninger. Det viser seg kun som litt rosa på papiret. Det er helt tynt, og kommer veldig lite - men det er nok til å ødelegge nattesøvnen.
Får rett og slett ikke sove om natta. Har vridd meg i senga siden 04.00 i natt, og nå er klokken 06.00. Noen som har opplevd slike småblødninger? Er 5+0 :-)

Har ikke opplevd det selv men har lest det er flere som har blødd her inne, også har det gått helt fint allikevel :)
Håper det går bedre, god klem. :)

Jeg opplevde det samme i går, noen dråper veldig tynt brunaktig/rosa. Hadde vondt i magen også da, så ble skikkelig bekymra. Men jeg tror små blødninger som du beskriver er veldig vanlig i graviditet. Leste på nhi.no at 20-30% av alle som føder til termin har hatt blødninger tidlig i svangerskapet. Og det er jo ganske mange :) Krysser fingrene for at alt er bra den lille hos deg!

Jeg har hatt to små blødninger med en ukes mellomrom, når jeg var 5+3 og 6+3. Alt er helt fint her i alle fall :)

Jeg har opplevd akkurat det samme, og er meget bekymra. Litt rosa på papiret i morgest, ikke mer. I tillegg har jeg økt "mensenfølelse" og mindre ømme pupper. Hvor sterke må smertene være for at de er farlige, og er det noe vits i å høre med lege på dette tidspunktet (5+0 her også)?

Uff skjønner at man blir stressa. Hadde blitt det selv i vertfall nå da jeg har mistet 2 ganger tidligere. Er ikke mye legen gjør i uke 5 men begynner man med sterkere blødninger så tar de deg inn på ultralyd. Gjorde det med meg sist. Ikke lett så skjønner at man tenker masse å sover dårlig :( Er mange som blør tidlig i svangerskapet så det går nok helt fint :)

Sniker inn fra mai. Jeg har hatt ukentlige blødninger (1 til flere ganger i uka) siden jeg var i slutten av uke 5. Er nå i uke 10, og så hjerteslag sist uke 8 + 5, og alt så bra ut med minien da. Jeg vil anbefale å ta kontakt med lege ang blødninger. I første omgang så måles hCG-stigningen og en får eventuelt henvisning til ultralyd (jeg gjorde det). Hos meg ble det oppdaget både polypp og en ganske stor cyste, og jeg får tettere oppfølging pga sistnevnte og skal på ny sjekk neste uke. Blødninger er ikke nødvendigvis et tegn på at man mister, jeg har hatt alt fra spotting til mer styrtblødning, og jeg har også hatt vondt/mensmurringer, men fått bekreftet at alt var ok etter det. Nå vet jeg ikke om det fortsatt er bra med minien, men håper det og sjansen er stor når jeg har sett hjerteslag mot slutten av uke 8. Det er i alle fall ikke uvanlig med blødninger, og i ikke alle tyder på at det er abort. De gjør ikke noe fra eller til så tidlig, men det er ikke godt å gå og bekymre seg og jeg syns i alle fall det hjalp veldig å få vite at hCG steg som normalt + se hjerteslagene. Jeg er fortsatt bekymret siden jeg enda blør, men på langt nær så ille som det hadde vært om jeg ikke hadde blitt fulgt opp. For min del hadde det også vært bedre å få bekreftet en SA tidlig, enn å gå i lengre tid uten å vite noe.

Krysser fingre for at det går bra! :)

Sniker fra mai:) jeg hadde en liten blødning under og etter styrketrening i uke 6+0 (rosa på papiret) Ble med den ene gangen og fikk høre hjertelyd hos jordmor 8+0:) så det trenger ikke å være noe spesielt, skjøre slimhinner er helt vanlig:)

Jeg begynte å blø ganske kraftig rett etter å ha skrevet innlegget, og måtte bare gråte fordi jeg føler på meg at det er over for denne gang. Får ta kontakt med legen på mandag uansett, da timen jeg egentlig fikk var langt ute i november. Som dere sier, bekymringen og tenkingen er jo nesten verst. Håper det går bra med deg, trådstarter!

Takk for alle svar. Føler ikke at alt håp er ute, men tar det rolig i helga og ringer legen på mandag tenker jeg :-) Blødningene har blitt mindre, og det vises kun på papiret. Det kommer liksom ingen dråper.
Lykke til dere andre som også opplever det samme!

Jeg begynte å blø ganske kraftig rett etter å ha skrevet innlegget, og måtte bare gråte fordi jeg føler på meg at det er over for denne gang. Får ta kontakt med legen på mandag uansett, da timen jeg egentlig fikk var langt ute i november. Som dere sier, bekymringen og tenkingen er jo nesten verst. Håper det går bra med deg, trådstarter!

Uff, så trist. Håper inderlig at det ikke er over! Prøv å slappe av, selv om jeg vet det ikke er enkelt, til du kommer deg til legen på mandag. Sender deg en god klem! <3 Hold oss oppdaterte da. :)

Takk for alle svar. Føler ikke at alt håp er ute, men tar det rolig i helga og ringer legen på mandag tenker jeg :) Blødningene har blitt mindre, og det vises kun på papiret. Det kommer liksom ingen dråper.

Bra du ikke mister håpet i alle fall, satser på at alt er i skjønneste orden! <3 Hold oss oppdaterte. :)

Tusen takk, Shoegrl:)

Jeg tok CB-test nå som viste "ikke gravid". Jeg visste ikke at de kunne være negative samme dag som blødning? Da har jeg nok mistet for en stund siden, egentlig.

Jeg krysser fingrene for deg Korblue01, og har trua på det skal gå bra! Jeg blødde (blør) mye mer enn det du beskriver, og jeg har også smerter.

Takk for alle svar. Føler ikke at alt håp er ute, men tar det rolig i helga og ringer legen på mandag tenker jeg :) Blødningene har blitt mindre, og det vises kun på papiret. Det kommer liksom ingen dråper.
Godt du ikke mister håpet.
Høres ut som en god plan.
Du kan spørre om å få tatt to blodprøver med et par dagers mellomrom for å se på stigningen/doblingstiden av hcg. Det er ikke mye man kan se på UL enda likevel.

Jeg tok CB-test nå som viste "ikke gravid". Jeg visste ikke at de kunne være negative samme dag som blødning? Da har jeg nok mistet for en stund siden, egentlig.

Jeg krysser fingrene for deg Korblue01, og har trua på det skal gå bra! Jeg blødde (blør) mye mer enn det du beskriver, og jeg har også smerter.
Så leit.
Er det lenge siden du testet positivt?
Var det en vanlig digital-test du tok eller den med ukeindikator? Har hørt at den med ukeindikator er den mest sensitive. Den slo ut på meg når hcg burde vært ca 15 mener jeg å huske.

Jeg testet positivt på onsdag, både da og i dag brukte jeg CB med ukeindikator. Gravid 1-2 fikk jeg onsdag, og ikke gravid i dag:( Tok en sånn billig test også, den var også negativ.

Det var tøft, men det er jo ikke så veldig mye en kan gjøre med det.

Så trist. Kontakt legen for hcg test. Håper det er uskyldig, men jeg kjenner den følelsen at det er over. Klem ❤

Så trist å høre noepåG! Jeg håper du kommer raskt tilbake. Neste gang må den jo sitte. Klem til deg <3

Takk for klemmer folkens, digitale klemmer hjelper også:) Vi prøver igjen etter jul, jeg velger å tro det går bedre neste gang!

Back
Topp