Blødninger..

MyFirst<3

Betatt av forumet
Litt bekymret her og lurer på om noen har/har hatt det samme..
Har siden midten av september hatt blod i utflod. Den gangen var det en svak rosa/ferskenfarge. Snakket med jordmor og hun mente jeg kunne roe med bekymringene. Det var visst veldig normalt og kunne komme av mye.
1 måned senere hadde jeg fortsatt blødninger hver dag og noen ganger sterkere rødfarge enn tidligere. Var da på vanlig kontroll med legen hvor jeg fortalte dette og ønsket underlivskontroll for å sjekke at alt var som det skulle. Han mente dette ikke var nødvendig og at så lenge jeg kjente spark fra babyen trengte jeg ikke å bekymre meg.

Nå har det gått enda en måned og blødningene slutter ikke. heller det motsatte. I dag har det vært rent blod som kommer.. Ligner menstruasjon. Det kan da umulig være normalt å blø så mye så sent i svangerskapet? (uke 32 i morgen).

Dumme meg leser jo og googler på nettet og der står det at blødninger etter uke 30 er sjeldent. At det kan være alt fra betennelse, morkaken som ligge ved åpning til abort og tidlig fødsel... Blir gal når jeg ikke vet og føler at ingen kan gi meg en forklaring eller ta meg litt mer seriøst og sjekker meg..

Bør jeg bekymre meg!?

Sendte akkurat jordmor en sms på bekymringene, men den ser hun nok ikke før i morgen og jeg er bekymret nå!

Sånn.. Godt å få ut litt ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ring føden og snakk med dem. Kanskje du får beskjed om å komme på sjekk. Lykke til.

Ville ringt føden :)

Ville også ringt føden :) Så slipper du å bekymre deg :)

Ville også ha ringt føden nå.

Har jo lest om de som får "mensen" gjennom hele svangerskapet, men utflod blandet med litt rosa blod er liksom "greit", men friskt rent blod og null undersøkelse hadde jeg ikke gitt meg på.

Ta en tlf du. Trenger ikke å bety noe, kan bare være at du har noen veldige skjøre slimhinner, og nå er det jo ganske så mye press der inne.

ville hørt med føden også. kan og være UVI? få legen til å sende inn urinprøve til dyrkning.

Ring føden. Jeg har fått beskjed av jordmoren der at om det er noe jeg lurer på så skal jeg ringe føden.

Takk for svar allesammen!:)
Fikk kjapt svar fra jordmor om å ringe føden, noe jeg gjorde.
Har nå vært der i 2,5timer med alt fra urinprøve, blodtrykk, Ul på mage og i underliv. Sjekket også sammentrekninger.
Kom egentlig ikke frem til så alt for mye, men hadde allerede litt sammentrekninger (rier). Måtte bare vente å se fremover om blødningene ble sterkere og om det ble smerter. Ellers ble urinprøve sendt inn for å være sikker på at alt er bra.
I værstefall kan det bli en tidligere fødsel enn jeg hadde regnet med..
Håper hun blir der inne en del uker til! :)

Godt du fikk komme inn til undersøkelse. Håper alt er i orden, og at nurket holder seg inne til h*n skal :)

Har termin 12. Januar og har heletiden håpet at hun skal komme etter nyttårsaften. nå tar jeg dag for dag og håper hun holder seg inni magen lengst mulig! :) iallfall til uke 36-37 sånn at hun ikke er prematur lengre.
Ellers er jeg selv i fin form. Kjenner at magen strammer seg ofte og at det ofte er kynnere. Men så lenge blødningene ikke blir verre og at jeg ikke får smerter er jeg fornøyd!:)
Krysser alt jeg har for at hun holder seg inne noen uker til! :)

Uff mase lykke til. Jeg hadde en del blødninger i starten. De sa de skyldes morskaka. Skal inn til sjekk nå den 5 des. og ligger den feil enda så blir det keisersnitt.

Masse lykke til !! Håper h*n holder seg inne i noen uker til!! Du får bare ta det med ro, og slappe mye av :) Stor klem <3

Back
Topp