Blødninger...

Frk.tulle

Blir kjent med forumet
Er det vanlig med blødninger i svangerskapet? Har ett barn fra før, hadde ikke det da! Har heller ikke hatt blødninger før nå, er i uke 17+6 nå.. Blir så redd og fortvilet! Ringte legevakten i går kveld, fikk ikke komme dit, og hun jeg snakka med sa bare at jeg må ta de med ro, enkelt å si når man har en stressende jobb med veldig mye løft.. (Håndtverkeryrket..) noen med erfaring?

Sent from my iPhone using BV Forum

Blødninger bør vel alltid sjekkes, iallfall så langt uti svangerskapet? Ville tatt kontakt med legen eller føden jeg.

Kan man ta kontakt med føden så tidlig da?

hei.
har hatt blødninger siden uke 12 her.... fikk beskjed forrige uke at hvis det nå starta på med friskt blod igjen, skulle æ ta kontakt med føden (pga hvor langt jeg er kommet i svangerskapet, var da 17*5 )
villa ha ringt førden hvis jeg var deg.
treng ikke å vær noe farlig altså.
fikk høre forrige svangerskap (blødde fra uke 7 til 15) og denne gang at jeg mista.... fikk ei fin datter sist, og spiren klorer seg fast og vokser fint nå også<3
Lykke til

Bare å forlange å få komme inn til sjekk :) de kan virkelig ikke nekte deg ikke. Ring legen og forklar om yrke og blødning du :)

Klemmepå

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg blødde plutselig i forrige uke, var da 15 uker. Aldri blødd i sv.skap før. I full panikk kjøpte jeg privat ul :) Alle jeg snakket med sier det er normalt :) Fikk beskjed om å ringe gyn direkte dersom det ble mer. Vet det er et skille på antall uker og når du skal ringe gyn og når du skal ringe føden, men husker ikke hvilken uke det skifter..

Dersom du har vært på ordinær ultralyd er det føden på det sykehuset du skal føde på du skal kontakte. Hvis du ikke har det, er det i første omgang fastlegen som skal sende deg videre til gynekolog. (Det kan du få på timen om du er veldig engstelig!!) Og hvis det er mye blod, smerter og/eller du har andre symptomer drar du bare ned på legevakta. De kan ikke nekte å ta deg inn :)

Når det er sagt blødde jeg i uke 15 og alt var bra. :)

Tusen takk damer <3 skal på OUL i morgen, så venter til da :) ...håper alt er bra!

Back
Topp