Blødninger

Isthabeth

Forumet er livet
Jeg begynte å blø mandag for ni dager siden. Var på sykehuset både mandag og fredag, fikk ul, og alt så greit ut. Men jeg blør fortsatt. Hvor lenge er det greit at en skal blø før en kontakter lege igjen? Jeg har ny ul 22.juli.

Jeg kan ikke svare på hvor lenge som er greit.. I følge meg selv er ingenting greit, men det er bare slik at noen blør lettere enn andre. Deriblant meg.. Jeg hater det hver gang det skjer, og skaper mye usikkerhet. Men jeg vet ikke om det er sunt for fosteret å hele tiden blir utsatt for strålingen som UL medfører heller.

Jeg ville nok fått time hos fastlegen jeg. Blør du mye? Hvis du har blødd i så mange dager er jo det lenger enn hva de fleste menstruerer, og kanskje du kan få jernmangel? Greit å sjekke? Lenge å vente til langt uti juli...? Håper det snart slutter å blø. Vet du hva årsaken er?

Huff. Aner ikke hvor lenge det er greit, men håper du snart slutter å blø :)

Hvor lenge du vil vente med ta kontakt med lege, kan bare du kjenne på.

Jeg blødde masse i forrige svangerskap, og da viste det seg at jeg hadde skjøre blodårer og morkaka låg foran åpninga. Når den flytta på seg, så stoppa blødningene. Selv tok jeg kontakt med fastlege ofte, da det var en usikkerhet for meg.

Det så ut som jeg blødde fordi det hadde vært to foster, men at jeg mistet det ene. Det lå en pose med blod, sa legen på fredag. Han sa jeg kom til å blø ut det, men han visste ikke når. Jeg er i dårlig form, kvalm, svimmel, trøtt, og blør. Fastlegen har ferie.

Sniker fra oktober. Jeg hadde også tvillinger der det ene hjertet slutta å slå i uke 9. Jeg blødde masse (så jeg måtte bruke bleie fra gamlehjemmet!!!) helt til uke 17. Det var fordi jeg blødde aldri ut fosteret, det bare skrumpa inn og etterlot seg slike blodposer som med jevne mellomrom kom ut. Skikkelig ekkelt. Men legen sa også at 1/3 blør gjennom hele svangerskapet sitt, og det gikk som oftest bra.

jeg blødde ganske ofte i de to forrige svangerskapene mine, og ble sjekket med ultralyd forholdsvis ofte. For meg var det veldig betryggende hvertfall!

Jeg krysser fingrene for deg! Må være fælt å måtte gå å bekymre seg hele tiden :(

Jente født 2011
Venter en liten 08.01.2014

Med førstemann fikk jeg en styrtblødning i uke 14-15, blødde helt sinnsykt mye! Da sa de også at jeg mest sannsynlig hadde mistet en tvilling som hadde sluttet å utvikle seg. Jeg blødde i alle fall en stund etterpå, måtte bruke bind. Jeg ble bedt om å ta det veldig med ro fordi det kunne være truende abort ift det andre fosteret pga en såpass aktiv/kraftig blødning.

Men nå er snuppa mi snart 6 år :D så det gikk helt fint :D

Med førstemann fikk jeg en styrtblødning i uke 14-15, blødde helt sinnsykt mye! Da sa de også at jeg mest sannsynlig hadde mistet en tvilling som hadde sluttet å utvikle seg. Jeg blødde i alle fall en stund etterpå, måtte bruke bind. Jeg ble bedt om å ta det veldig med ro fordi det kunne være truende abort ift det andre fosteret pga en såpass aktiv/kraftig blødning.

Men nå er snuppa mi snart 6 år :D så det gikk helt fint :D
En sånn blødning hadde jeg også når jeg var 15 uker med minsten..jeg visste imidlertid på forhånd at det kun var 1 der inne, så hvor alt det blodet kom fra er det ingen som vet. Våknet på natten av at blodet rant ut av meg..stod opp og hørte plask i gulvet..kom meg bort til lysbryteren og når jeg snudde meg fikk jeg helt sjokk..det så ut som om noen hadde dødd av blodtap på rommet. Ble ambulanse inn til sykehuset...verste turen i mitt liv! Til alt hell gikk det fint :)

Leste på nhi at det bare er 20 prosent av de som opplever blødninger tidlig i svangerskapet som faktisk aborterer. Det er jo litt oppløftende :) lykke til!

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Back
Topp