Blødninger uke 9 - Trenger solskinnshistorier :)

-Alex-

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg er gravid i Uke 9 og har nå hatt blødninger i 2 dager.. Var hos legevakten igår og legen målte Hb (var normalt). Ble sykemeldt i en uke med beskjed om å unngå stress og tunge løft, helst bare ligge på soffa'n. Han sa at så lenge jeg ikke hadde smerter så var det et godt tegn :) Hvis det ikke ga seg til tirsdag måtte jeg inn og måle HcG..

Noen som har erfaringer med dette? Trenger sårt noen solskinnshistorier! Er så fryktelig redd for at det er en SA på vei..

Har ingen smerter, men føler selv at jeg blør mye. Minner om en lett menstruasjon. Men som sagt, ingen smerter, blodet er friskt og ingenting levret blod..

Hadde en blødning i ca samme ukene. Men var mindre blod.Ingen smerter.
De målte nivået 3 ganger.Var normalt. Fikk tidlig UL i uke 12 da jeg var ennå bekymret.
Var et bankende hjerte inni der.

Nå er jeg 21+5 på vei med en aktiv liten gutt :)

Kan være harmløst med blødninger og. :)
Er du i tvil,så krev en ultralyd,da vet man sikkert.
Enten om du krever henvisning fra legen eller om du drar til en privatist..

Gratulerer marri86, godt det gikk bra :)

Skulle (om jeg ikke var blitt gravid) hatt menstruasjon denne uken.. Legen prøvde å roe meg ned og forklarte at det var veldig vanlig med blødninger i denne perioden av mange grunner (hormonelle, morkake, livmor vokser, skjøre slimhinner, sprengte blodkar osv osv)
Håper det går over!

Har allerede krevd tidlig ultralyd, men det er fortsatt 2 uker til.. Lenge å vente! :P

Søstra mi hadde vanlig mens nesten hele svangerskapet. Gutten hennes er nå 10 år :)
Og ene svigerinna mi hadde det samme og hennes barn er 4 og 6 år.

Jeg blødde sammenhengende fra uke 2-13 og var naturlig nok bekymret. Hadde ingen smerter. Alt gikk bra og har nå en frisk og fin jente:-)

Reveenka, blødde du mye da? Føler det er så mye at om dette går bra så skjønner jeg ikke at det er medisinsk mulig.. -.-

Kan også nevne at jeg gikk gjennom en provosert abort i uke 12 i 2008 - da blødde jeg MYE mere enn jeg gjør nå, og smertene var forferdelige. Dessuten kom smertene først, og blødningen etterpå.. Så det jeg opplever nå kan ikke sammenlignes. Trøster meg litt med det.. :)

Hadde blødninger hver måned frem til jeg var ca 4 måneder på vei. Etter det kom det litt her og litt der. Lillegutt er 8 måneder, frisk, rask og aktiv ❤️

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde blødninger rundt uke 8 +, men med murringer, hadde forsåvidt mye av det under hele svangerskapet. Var selv fryktelig redd for SA, hadde totalt 3 blødninger i svangerskapet, 1 i uke 8, 1 i uke 16 og 1 i uke 37 - og jenta mi er i dag godt over 1 mnd gammal :)

Så lytt til kroppen, slapp av og ta det med ro :)

Reveenka, blødde du mye da? Føler det er så mye at om dette går bra så skjønner jeg ikke at det er medisinsk mulig.. -.-

Det var omtrentlig som en vanlig mens, men i 11 uker.... Trodde heller ikke at det skulle gå bra, men legen beroliget med at så lenge det ikke var smerter var del helt normalt. Ønsker deg lykke til og håper spiren sitter!!!

Jeg blødde konstant fra uke 10 til uke 17 i dette svangerskapet, men alt var bra med babyen. Plutselig stoppet blødningen, og jeg er nå passert uke 26 og at er bra enda. Det kan absolutt gå bra på tross av blødninger!

Begynte å blø i uke13. Fikk tidlig ul dagen etterpå, og alt var bra:) var normalt sa gyn, husker ikke helt hva årsaken var, noe men livmor ett eller annet. Hadde ingen smerter.

Godt å høre at det har gått bra med så mange..!

Vet liksom ikke hva som er "mye" eller "lite" - igår morges følte jeg at det var mye, men da hadde jeg jo ligget horisontalt hele natta. Har ikke behov for bind eller tamponger, men det "drypper" noen dråper friskt rødt blod hver gang jeg er på do. Synes godt på papiret.. (Kanskje det ser ut som mer enn det er..?) On the bright side så føler jeg at det avtar litt!
Litt skummelt bare når det har holdt på i to dager nå..

Jeg har blødd i begge mine svangerskap, i perioder ganske mye også. Sist svangerskap blødde jeg frem til uke 24 faktisk.

Mine barn er 5 og 2 ;-)

Så det kan absolutt gå bra så lenge du ikke har vondt eller noe ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Det
Godt å høre at det har gått bra med så mange..!

Vet liksom ikke hva som er "mye" eller "lite" - igår morges følte jeg at det var mye, men da hadde jeg jo ligget horisontalt hele natta. Har ikke behov for bind eller tamponger, men det "drypper" noen dråper friskt rødt blod hver gang jeg er på do. Synes godt på papiret.. (Kanskje det ser ut som mer enn det er..?) On the bright side så føler jeg at det avtar litt!
Litt skummelt bare når det har holdt på i to dager nå..
det går nok bra, ved mitt andre blødning, blødde jeg i 3 uker. Så ikke bekyrm deg for mye.

Begynte plutselig å blø i uke 11-12 ca. Var helt hysterisk og sikker på at alt gikk galt. Ble tatt veldig seriøst og fikk komme til fastlege med en gang. Hun undersøkte meg uten å finne noe galt, og henviste meg til UL på sykehuset. Alt var i orden :-) dem visste ikke hva årsaken kunne være, men muligens plasseringen av morkaka. Blødde kun i noen timer, ca like mye som en vanlig mens. Har ikke blødd siden, og er nå 5 mnd på vei :-)

Fikk komme inn på ultralyd idag - viste et 10 mm foster, ingen bankende hjerte dessverre.. Så det var vel ikke "meant to be" denne gangen :/

Back
Topp