Blødninger... *Oppdatert*

ORIGINAL: FruStina

huff så skummelt, og jeg må si jeg blir mektig irritert på sånn forskjellsbehandling i norge. Jeg fikk tidlig ul uke 8 på sykehuset, og var på volvat nå, men her tar volvat inn før om man vil det, og at du er før uke 12 er ingen grunn for å ikke sjekke, spesielt ettersom du har smerter også. Håper av hele mitt hjerte lille gullet i magen har det bra, og du får sjekk i dag !

Signerer denne og sender en STOOOOR klem!

huff så skummelt, og jeg må si jeg blir mektig irritert på sånn forskjellsbehandling i norge. Jeg fikk tidlig ul uke 8 på sykehuset, og var på volvat nå, men her tar volvat inn før om man vil det, og at du er før uke 12 er ingen grunn for å ikke sjekke, spesielt ettersom du har smerter også. Håper av hele mitt hjerte lille gullet i magen har det bra, og du får sjekk i dag !

Ja, det er veldig rart. Var på ultralyd hos Volvat i uke 11 med gutten vår, og da var det ikke noe problem. Blir nok en ultralyd til før den ordinære i uke 18. Men får vel vente til uke 12 da... [8|] Heldigvis har gullet det bra pr. i dag. [:)] [:)] [:)]

Oj. Så rart. Men så bra at den ene klorer seg fast!. Har faktisk hørt om dette før, men tror det er litt sjeldent.

Jeg har også hørt om dette før, men desverre så mista hu det andre fosteret også. Men hu hadde mista flere ganger og hadde vært hos lege og gyn. pga dette!
Håper virkelig spiren klorer seg fast heeelt til januar!!![:D][:D]

Så trist å høre at den ene ikke har klart seg..[:(] Men samtidlig så kjekt at det er en der som har tenkt å vokse seg stor og sterk i mammas mage!! [:D][;)] Ønsker deg masse lykke til! [:)]

ORIGINAL: Sisko

Sniker fra august 2010.. Jeg også mistet en tvilling i uke 7. Helgen før julaften begynte jeg å blø og trodde at nok en gang var alt håp ute. Ble sent fra legevakten til Ullevål, og der tok de UL. Jeg forventet det værste, og må si at overraskelsen var STOR da de fant et bankende hjerte. Gyn-mannen forstod ikke hvorfor jeg blødde, og lette videre, plutselig dukket det opp en liten reke til, men som da ikke hadde noe bankende hjerte.

Her har alt til nå gått veldig fint med den lille som klora seg fast. Hadde en del blødninger fram til uke 15. Jeg har faktisk ennå et "tomt" rom med noe fostervann i inne i livmoren, som de ser på UL. Der det egentlig skulle vært en liten en til. Men jeg er bare veldig takknemlig for den lille som fortsatt er der, og snart er klar for å møte mammaen og pappaen sin.. Som nesten ikke klarer vente lengre[:D]

Å, så godt å høre at det gikk bra! Ikke lenge til august, så spennende! Jeg har lest litt om dette på nettet (klarer jo ikke å la vær... ) Det kalles "vanishing twin syndrome" og er visst ganske vanlig. Skjer det i første trimester, går det som oftest bra med det andre fosteret. Helidgvis! [:)] [:)] Men tenker litt på at det kunne ha vært tvillinger... Litt rart...

skjønner godt at det er rart at det skulle vært to der... men man må tenke positivt.. du var jo heldig som fortsatt hadde en spire igjen.. det kunne jo gått verre... vi får håpe alt går bra videre... du kommer sikkert aldri til å glemme at du mistet en tvilling men... den du har i mangen nå er sikkert perfekt alikevel :)

oye, spennende får håpe det går fint[:)][:)]
En i familien hadde tvilligner, hun mistet en av de i uke 20 og den andre er snart 1 år og helt fin og frisk[:D]

Oi, så rart å tenke på!

Godt du nå vet grunnen til blødningene da, og selv om det er litt trist så er det en lettelse at det fortsatt er en igjen inni der som har det supert[:)]

ORIGINAL: Sienna3

Så trist å høre at den ene ikke har klart seg..[:(] Men samtidlig så kjekt at det er en der som har tenkt å vokse seg stor og sterk i mammas mage!! [:D][;)] Ønsker deg masse lykke til! [:)]

D dær skjedd faktisk søstra mi å me minstemann som no e 3 år..
Va tvillinga,men mista den enen i uke 16 trur æ d va.. å han som holdt sæ fast e verdens goeste å fineste tantegutt i verden [:)]

Så krysse fingran for dæ om at spiren klore sæ fast fræm t januar [:D]

oj, så spesielt og trist samtidig, men takk og lov at ene lille spiren har klort seg fast og har det bra, må den kooose seg i magen din til januar !

Bra at d va 1 bankende hjerte der ihvertfall[:)] Og krysse alt for at den kloooore sg fast til januar ja!!!! Må være rart å se at d skulle vært to der..
God klem te dg!

oj, så spesielt og trist samtidig, men takk og lov at ene lille spiren har klort seg fast og har det bra, må den kooose seg i magen din til januar !

Det var trist at tvillingen ikke klarte seg[:(] Men samtidig så er det jo fantastisk at den andre klarer seg og klorer seg fast der inne[:)] Jeg er overbevist om at dette vil gå bra og at du vil få den lille i armene i januar[:)]

Takk for gode ord alle sammen.  Det er godt å høre at flere har vært gjennom det samme, og at det har gått så fint med den lille som var igjen. 

Back
Topp